Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:48:41 GMT

از هر ۱۵۰۰ ژاپنی ۱ نفر بالای ۱۰۰ سال است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۸۴۵

به گزارش ایسنا، ارقام وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن نشان می‌دهد که تعداد افراد ۱۰۰ ساله در این کشور برای اولین بار در سال جاری میلادی (2020) به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است که پنجاهمین افزایش سالانه متوالی و بزرگترین افزایش تا به امروز محسوب می‌شود.

از روز سه شنبه ۸۰ هزار و ۴۵۰ نفر فرد ۱۰۰ سال به بالا سرشماری شده که ۹۱۷۶ نفر بیشتر از سال گذشته بوده و معادل یک نفر از هر ۱۵۶۵ نفر جمعیت ژاپن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعداد و ارقام نشان می‌دهد که زنان در ژاپن به احتمال بسیار بیشتری نسبت به مردان یک قرن یا بیشتر زندگی می کنند و ۸۸ درصد از کل ۱۰۰ ساله‌ها را تشکیل می‌دهند.

جمعیت ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است و متوسط امید به زندگی در سراسر این کشور نیز در یک رکورد قرار دارد.

ارقام منتشر شده دولت این کشور در ماه جولای نشان داد که به طور متوسط امید به زندگی زنان ژاپنی ۸۷.۴۵ سال و مردان ژاپنی نیز تا ۸۱.۴۱ سال است.

ژاپن ثبت اسناد ۱۰۰ ساله‌ها را از سال ۱۹۶۳ میلادی آغاز کرده است.

در آن زمان فقط ۱۵۳ فرد بالای ۱۰۰ سال در این کشور زندگی می‌کردند اما در سال ۱۹۸۸ میلادی، شمار این افراد به بالغ بر ۱۰ هزار نفر رسید.

راز ماندگاری

پیرترین فرد ژاپن، "کین تاناکا" ۱۱۷ ساله اهل فوکووکا، سال گذشته توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان پیرترین فرد جهان تأیید شد.

او در سال ۱۹۰۳ میلادی متولد شد، سالی که پیشگامان هواپیمایی اورویل و ویلبر رایت با موفقیت در انجام اولین پرواز قدرتمند، تاریخ‌ساز شدند.

او اکنون در یک خانه سالمندان زندگی می‌کند و معمولاً ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شود و در طول روز بازی‌های فکری انجام می‌دهد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، تاناکا گفته است که خوردن غذای خوب و سالم و تمرین ریاضی راز او برای یک عمر طولانی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ۱۰۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EXEED در راس هرم نوآوری چری

طبق آخرین تاریخ انجمن خودروسازان ژاپن، حجم صادرات سالانه خودرو ژاپن در سال 2023 تقریباً 4.3 میلیون دستگاه است. بر همین اساس در سال 2023، حجم صادرات خودرو چین از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در این میان، صادرات چری نیمی از حجم صادرات خودرو در چین را به خود اختصاص داده و برای 21 سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری کسب کرده است. محصولات برند چری به بیش از 20 کشور در آسیای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی صادر شده و دارای بیش از 150 فروشگاه در خارج از کشور است.

برند EXEED نیز به منظور تولید محصولات با کیفیت جهانی به منابع استراتژیک خود تکیه کرده است. این برند خودروساز با بیش از 27 سال سابقه تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرو در گروه چری و تاسیس هشت مرکز جهانی تحقیق و توسعه، توسعه صادرات‌محور محصولات را دنبال می‌کند. ورود EXEED به بازار ایران نیز در راستای سیاست‌های گسترش سهم بازار این شرکت در منطقه و اهمیت روزافزون اقتصادی و فرهنگی ایران، بوده است. تولید این خودرو همچنین گزینه های حمل و نقل با کیفیت و تنوع عرضه اتومبیل های لوکس در کشور را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، EXEED آخرین برند لوکس تمام الکتریکی خود EXLANTiX را در نمایشگاه خودروی پکن، رونمایی می‌کند. این برند همچنین آخرین مدل‌های ES و ET خود را عرضه می‌کند و در مورد دیدگاه زیست‌محیطی EXEED بحث می‌کند. به گفته «یین تونگیو»، رئیس هیئت مدیره چری « EXEED» می‌خواهد با توسعه انرژی‌های جدید در رأس هرم برند چری باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899279

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری