Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:14:32 GMT

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌ها امروز ۹۹/۰۶/۲۹

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۹۰۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست های بازارساز موقتا در روز نخست اجرای طرح در بازار جواب داد و دلار با کاهش 1000 تومانی همراه شد؛ دلار از 27 هزار و 200 تومان به 26 هزار و 200 تومان در پایان معاملات کاهش یافت.

اما روند نزولی در بازار خیلی دوام نداشت و  مجدداً بازار ارز با تشدید نوسانات همراه بوده و است؛ این درحالی است که در روزهای گذشته بازارساز به منظور کاهش اختلاف نرخ رسمی دلار با بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی را بیش از 3 هزار تومان  افزایش داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش 350 تومانی نسبت به روز کاری قبل 26 هزار و 450 تومان و قیمت خرید دلار نیز 26 هزار و 350 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش 350 تومانی معادل 31 هزار و 200 تومان و قیمت خرید یورو 31 هزار و 100 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است؛ برهمین اساس نیز از صبح امروز تا کنون در چند نوبت قیمت‌ها در این صرافی ها تغییر کرده و با کاهش همراه بوده است.

گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: صرافی های بانکی ارز سهمیه ای صرافی ها فروش ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست

فرارو- قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۴۶ هزار تومان کمتر از دیروز به‌ثبت رسید.

به گزارش فرارو؛ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز معادل سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان معامله شد و همزمان با عقب‌نشینی طلا، سکه امامی تا پله‌های ابتدایی کانال ۴۲ میلیون عقب رفت. با این حال طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ دلار و یورو خدماتی امروز به‌ترتیب ۱۴۵ و ۳۵۵ تومان افزایش پیدا کرد.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

دلار خدماتی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۴ هزار و ۴۰ تومان فروخته می‌شود. قیمت دلار خدماتی درمقایسه با معاملات روز سه‌شنبه مرکز مبادله ارز و طلا، نزدیک ۱۴۵ تومان ارتقا پیدا کرده و امروز همزمان شاهد افزایش ۳۵۵ تومانی قیمت یورو خدماتی هستیم.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب رشد ۳۵۵ تومانی نسبت به روز سه‌شنبه ۴۷ هزار و ۹۰ تومان اعلام شده است. یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی چهارم اردیبهشت پنجم اردیبهشت
دلار خدماتی 43 هزار و 895 تومان

44 هزار و 40 تومان

یورو خدماتی

46 هزار و 735 تومان

47 هزار و 90 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز سه‌شنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۴۹ هزار تومانی درمقایسه با معاملات عصر دوشنبه، سه میلیون و ۵۹۲ هزار تومان ثبت شد.

سکه امامی همزمان با کاهش چشمگیر قیمت طلا، به‌طور متوسط ۴۲۲ هزار تومان کمتر از دیروز معامله شد و ۴۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان قیمت خورد.

نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان یعنی ۲۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز فروخته شد سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون نزدیک شد.

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

چهارم اردیبهشت پنجم اردیبهشت

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 563 هزار تومان

سه میلیون و 517 هزار تومان

سکه امامی

42 میلیون و 534 هزار تومان

42 میلیون و 259 هزار تومان

نیم سکه

25 میلیون و 160 هزار تومان

25 میلیون و 160 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 140 هزار تومان

15 میلیون و 140 هزار تومان

سکه گرمی

شش میلیون و 920 هزار تومان

شش میلیون و 920 هزار تومان

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت دلار، سکه و طلا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار