Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-مقامات حوزه بهداشت و درمان آمریکا اعلام کردند، نوعی ویروس کشنده به نام «ای‌ای ای» که از طریق نیش پشه منتقل می‌شود در آمریکا شایع شده که نرخ مرگ و میر آن ۳۳ درصد است.

خبرگزاری میزان - مهر به نقل از تک تایمز نوشت: آنچه که موجب ترس و وحشت از این ویروس موسوم به «ای‌ای ای» شده نرخ بالای مرگ و میر آن در بزرگسالان است که به ۳۳ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات حوزه بهداشت و درمان میشیگان می‌گویند در تاریخ ۱۵ سپتامبر یک مرد بزرگسال در این ایالت به علت ابتلاء به این ویروس در شرایط وخیمی قرار گرفته و تحت درمان است. این اولین مورد تأیید شده ابتلاء به ویروس «ای‌ای ای» در میشیگان است و هنوز مشخص نیست چه تعداد افراد دیگر قبلاً به این ویروس مبتلا شده‌اند و آیا در این مورد پنهان کاری شده است یا خیر.

در سال ۲۰۱۹ حداقل ۳۸ نفر در آمریکا به این بیماری مرگبار مبتلا شدند. علت مرگبار بودن ویروس یادشده آن است که ویروس یادشده معمولاً سیستم عصبی و مغز و اعصاب افراد را درگیر می‌کند و لذا مغز مبتلایان در صورت عدم تشخیص به موقع این ویروس به شدت آسیب می‌بیند.

ویروس «ای‌ای ای» ظرف مدت چهار تا ۱۰ روز تأثیر تخریبی خود را بر جای می‌گذارد و یکی از چالش‌های فراروی پزشکان برای تشخیص آن ظاهر نشدن نشانه‌های ابتلاء به آن در بسیاری از بیماران است. از این لحاظ ویروس «ای‌ای ای» به ویروس کرونا شباهت دارد.

از جمله نشانه‌های ابتلاء به این ویروس می‌توان به تب، سردرد، استفراغ، اسهال، تشنج، خواب آلودگی مداوم، بی حوصلگی و در موارد پیشرفته این بیماری به کما رفتن فرد اشاره کرد.

با توجه به اینکه ویروس یادشده قبل از هر چیز از طریق گزش حشرات منتقل می‌شود، مقامات ایالت میشیگان به اهالی این ایالت هشدار داده‌اند که تمامی گردهمایی‌ها و مهمانی‌های خود به خصوص در فضای باز را لغو کنند.

این ویروس مرگبار نه تنها انسان‌ها، بلکه حیوانات را نیز به کام مرگ می‌برد و نرخ مرگ و میر آن در حیواناتی مانند اسب‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد. همچنین این ویروس بین دو تا ۱۰ روز بعد از بروز نشانه‌ها در انسان‌ها آن‌ها را می‌کشد. برای مقابله با ویروس «ای‌ای ای» فعلاً هیچ واکسن یا داروی قطعی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: انتخابات آمریکا؛ تازه ترین نظرسنجی‎ها درباره ترامپ و بایدن چه می‎گویند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس

به گزارش "ورزش‌سه"، اوزونیدیس و شاگردانش شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر داشتند، اما با شکست برابر ملوان در انزلی که با اعتراض‌های داوری هم همراه بود، آنها با وجود پیروزی در دیدار بعدی مقابل صنعت نفت در سیرجان از مدار پیروزی خارج شدند.

گل‌گهر سپس در سه بازی پیاپی برابر سپاهان، پرسپولیس و هوادار متحمل شکست شد و در آخرین دیدار لیگ برتری خود با وجود اینکه تا دقیقه 90 با دو گل از استقلال خوزستان در ورزشگاه اختصاصی خود پیش افتاده بود، طی دو دقیقه پیروزی را با تساوی عوض کرد.

این نتایج سبب شد تا گل‌گهر که یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی و قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر مسابقات بود، فاصله قابل توجهی از صدر بگیرد و آنها در حال حاضر با 34 امتیاز رتبه ششم جدول را در حالی در اختیار دارند که فاصله آنها با تیم هفتم که ذوب آهن است به 3 امتیاز رسیده است.

البته در رقم خوردن این روزهای سخت تعداد پرشمار مصدومان کلیدی گل‌گهر اثرگذار بوده است. آنها با شروع سال جدید نوید عاشوری را به عنوا مغز متفکر تیم در میانه میدان تا انتهای فصل از دست دادند و زنده روح و زاهدی هم به عنوان دو مهره کلیدی دیگر تیم همچنان از دسترس اوزونیدیس خارج شده‌اند که باید دید در جام حذفی شرایط بازگشت به مسابقات را پیدا کرده‌اند یا خیر. علیزاده هم دیگر مصدوم گل گهر طی این مدت بوده که طی یکی دو هفته گذشته به شرایط بازی برگشته است.

در این بین گل گهر از ساعاتی دیگر در ورزشگاه حافظیه شیراز و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف فجر می‌رود و اوزونیدیس و شاگردانش در این مسابقه بیرون از خانه به دنبال کسب پیروزی و بازگشت به روزهای خوب خود هستند. بی‌شک جام حذفی حالا نسبت به لیگ برتر از اولویت بیشتری برای گل‌گهر برخوردار شده و باید دید آنها در این جام با کادر فنی یونانی خود به چه نتایجی دست پیدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • کابوس...
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا