Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با تشریح برنامه‌های مختلف هفته دفاع مقدس گفت: رژه خودرویی و موتوری کمک‌های مومنانه همزمان با روز ۳۱ شهریور در سطح شهر اندیمشک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» ظهر امروز (شنبه ۲۹ شهریور) در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه استان خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد، تعدادی از برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس سال‌های گذشته برگزار نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اینکه بسیجیان اندیمشکی صبح روز ۳۱ شهریور در برنامه سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس حضور پیدا می‌کنند افزود: پس از این برنامه، رژه خودرویی و موتوری کمک‌های مومنانه در سطح شهر برگزار می‌شود.

 

وی اذعان داشت: این کمک‌های مومنانه شامل بسته‌های معیشتی مزین به تصویر ۲۰۰ شهید هستند که توزیع آنها توزیع میان نیازمندان و اقشار ضعیف صورت می‌گیرد.

 

کریم‌پور تصریح کرد: ۴۰ یادواره شهید توسط حوزه‌های محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج درب منازل شهدای ۲ و سه برادر به صورت مختصر در حد نیم ساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با سخنرانی راویان و طلاب برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: هر ساله در روز ۶ مهر بزرگداشت حماسه جسر نادری برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه منطقه این حماسه، بخشی از حوزه سرزمینی و استحفاظی ارتش است و یگان ارتش هم به خرمشهر انتقال یافته، امسال به دلیل نبود این یگان و وجود ویروس کرونا، طی مراسم نمادینی در محل جسر نادری با اهدای گل یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا با حضور یگان‌های مسلح، ادارات، بسیج ادارات و گردان‌های بیت‌المقدس در سطح شهر اندیمشک و بخش‌های الوارگرمسیری و مرکزی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مجموعه سپاه و بسیج و شهدای ادارات توسط ادارات مربوطه صورت می‌گیرد ادامه داد: در هفته دفاع مقدس مسابقات نقاشی و پیامکی برگزار و چهار کتاب نیز با موضوع دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.

 

کریم‌پور اضافه کرد: گردهمایی تجلیل از رزمندگان و ایثارگران با محوریت بسیج پیشکسوتان برگزار می‌شود که در این گردهمایی تعدادی از رزمندگان و ایثارگران به بیان روایاتی از دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

 

وی اظهار داشت: معرفی شهدای محله توسط مردم همان محله در قالب فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک مطرح کرد: استفاده از شعار محوری «ما قوی هستیم» ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است که با موشک باران پایگاه عین‌الاسد، حرکت مقتدرانه کشتی‌های قاره پیمای ایران در ونزوئلا و اجرای رزمایش‌های بسیار خوب در مجموعه دریای عمان و خلیج فارس ارتباط دارد.

 

وی اظهار کرد: مسابقه «نجوایی با شهدا» در قالب دلنوشته‌ای به شهدا برای رده‌های سنی ابتدایی، راهنمایی و دانشگاه که سال‌های گذشته از ظرفیت راهیان نور استفاده کرده‌اند و در مکان‌ها و یادمان‌های دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند، برگزار می‌شود.

 

کریم‌پور اذعان داشت: با توجه به زحمات خواهران ایثارگر دوران دفاع مقدس در قسمت‌های مختلف پشتیبانی بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک، جمعی از آنها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز به برخی از گروه‌های خونی خاص، مجموعه پاسداران و بسیجیان همزمان با هفته دفاع مقدس ضمن حضور در پایگاه انتقال خون، اقدام به اهدای خون می‌کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ۴۰ خاطره از ۴۰ شهید توسط مجموعه حفظ آثار گردآوری و آماده شده است که طی این هفته در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

 

وی از برپایی ایستگاه صلواتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان توسط بسیج جامع پزشکی خبر داد و بیان کرد: گروه‌های سرود پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

کریم‌پور با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در بیمارستان امام علی (ع) از جهادگران عرصه سلامت تجلیل می‌کنند ادامه داد: اکیپ‌های پزشکی با هماهنگی بسیج جامع پزشکی همزمان با هفته دفاع مقدس جهت انجام ویزیت رایگان به مناطق مختلف شهرستان اندیمشک اعزام می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: در این هفته ضدعفونی معابر عمومی و نقاط پرتجمع سطح شهرستان اندیمشک توسط گروه‌های جهادی حوزه‌ها و پایگاه‌های محلات صورت می‌گیرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک گفت: به همت بسیج سازندگی، منازلی در شوش که در سیل سال ۹۸ دچار خساراتی شده بودند، به صورت نمادین افتتاح می‌شوند و در اختیار افرادی قرار می‌گیرند که بیشتر آنها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

وی از آماده‌سازی آلبوم‌های ۹۰ شهید و اهدای این آلبوم‌ها به خانواده‌های آنها خبر داد و مطرح کرد: شب خاطره و شب شعر دفاع مقدس با هماهنگی موسسه غدیر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

کریم‌پور اذعان داشت: نمایشگاه‌هایی با موضوع دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل راه‌آهن زاگرس راه‌اندازی می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه نباید فراموش کنیم که اقتدار، امنیت، عزت و آسایش خود را مرهون خون شهدای دفاع مقدس و محور مقاومت هستیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک یاد آور شد: پادگان‌هایی همچون دوکوهه، کلهر، زین‌الدین، رستگارنیا و امام سجاد (ع) اندیمشک نقش پشتیبانی و پررنگی در دفاع مقدس داشته‌اند و به همین جهت باید اندیمشک را شهر یادمان‌ها نام ببریم.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مومنانه خبرنگاران و اصحاب رسانه هفته دفاع مقدس نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک کمک های مومنانه دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس برگزار می شود صورت می گیرد کریم پور سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان ضمن تشریح برنامه‌های کنگره ملی شهدای کاشان، گفت: ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان پیش‌بینی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سرهنگ کریم اکبری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح کمیته‌های کنگره ملی شهدای کاشان، اظهار داشت: جلسات ستاد اجرایی ما 15 مورد بوده و در ایام پیش رو این جلسات فشرده‌تر برگزار می‌شود و 13 جلسه اندیشه‌ورزی تشکیل شده است.

وی از تدوین برنامه‌های کنگره ملی شهدای کاشان خبر داد و افزود: بحث دیدارهایی که در سال گذشته با پیگیری کمیته‌ها انجام شد، با تمامی خانواده‌های شهدا، جانبازان 70 درصد، آزادگان و همسران شهدا دیدار انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان ابراز داشت: بیش از 200 هزار سند جمع‌آوری و اسکن و با 900 خانواده شهدا مصاحبه انجام شده است و بیش از 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب کنگره ملی شهدای کاشان گفت: یک اجلاسیه و 370 یادواره شهدا در کاشان برگزار شد و احیای مکان‌یادها نیز از دیگر اقدامات بوده است و این امکان نقاطی است که در زمان دفاع مقدس در کاشان استفاده‌های متعددی صورت گرفته است.

اکبری تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است مدارسی که بیش از 10 شهید دارند، یادواره شهدای دانش‌آموز آن مدارس حتما برگزار شود و بحث مردمی‌سازی نیز در کنگره ملی شهدای کاشان نیز مورد توجه قرار گرفته به نحوی که 12 گروه مردمی رسانه‌ای پای کار کنگره ملی شهدای کاشان آمدند.

وی ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه عکس از سوژه‌های ویژه در قالب کنگره ملی شهدای کاشان تاکید کرد: هر قشر و طیف که بالای 100 شهید دارد، مقرر شده تا برای آن اقشار اجلاسیه برگزار شود و از سوی دیگر در 120 مدرسه کاشان نیز برنامه یادواره شهدا برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان افزود: شهرستان کاشان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در 32 یگان، لشگر و منطقه حضور موثر داشته و بیشترین حضور رزمندگان کاشانی نیز در لشکرهای مرتبط با استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام