Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود روند بستری‌های کروناویروس در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه را نزولی اعلام کرد و با اشاره به خارج شدن هر دو شهرستان تحت پوشش از قرمز کرونایی گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان شاهرود نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد است.

دکتر رضا چمن در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان اظهار کرد: در دو هفته اخیر خوشبختانه از نظر ابتلا به کرونا ویروس در حوزه تحت پوشش این دانشگاه با وضعیت متفاوت‌تری از دیگر نقاط کشور و استان روبرو بوده و شاهد روندی نسبتا نزولی در شمار بستری شدگان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تمجید از کمک خیرین و همراهی مردم با علوم پزشکی شاهرود پرداخت و افزود: انتظار داریم که مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته افزایش و استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به انکه خوشبختانه همکاری خوب مجموعه استانداری، فرمانداران، صدا سیما، سازمان تبلیغات و ائمه جمعه و جماعات و هیئت های مذهبی در برگزاری سالم مراسم عزاداری محرم را شاهد بودیم ادامه داد: البته باید این نکته را نیز منتظر داشته باشیم که باید منتظر بمانیم تا بدانیم که در این هفته و هفته آینده آمارهای ابتلا به کرونا ویروس در شاهرود و میامی چگونه خواهد شد.

دکتر چمن ضمن ابراز خرسندی از احساس مسوولیت و همراهی رسانه‌های استان گفت: در مجموع همکاری مردم، رسانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در شرق استان برای مقابله با کرونا ویروس مطلوب است‌.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان در دو شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: از ابتدای دوره همه گیری تاکنون هفت هزار و ۵۵۷ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ما مراجعه داشته اند که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود شمار مبتلایان قطعی در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه را افزون بر یک هزار و 660 نفر اعلام و اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری نوظهور کووید19 تاکنون بیش از 6 هزار و ۴۰۰ نمونه آزمایشگاهی تهیه شده و یک هزار ۶۶۷ نفر مثبت بوده اند.

این متخصص همه‌گیری با اشاره به آخرین افراد بستری شده در بیمارستان این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص ابتلای به کرونا بستری هستند.

وی با اشاره به خطر افزایش بیماری‌های واگیردار در فصول سرد سال گفت: سیاست تبلیغی و فرهنگی برای هشدار شیوع کرونا ویروس و همچنین آنفلوانزا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

این استاد دانشگاه از عملیاتی شدن چند پروژه تحقیقاتی به‌منظور تعیین وضعیت مواجهه و سطح ایمنی در شرق استان سمنان خبر داد و با اشاره به آخرین وضعیت رنگی دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه افزود: در حال حاضر شرایط شهرستان شاهرود براساس رنگ بندی نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد است و مطابق معمول پایان هر هفته مجددا شرایط ارزیابی و نتیجه اعلام می گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی علوم پزشکی شاهرود منطقه سمنان کروناویروس شاهرود تحت پوشش این دانشگاه کرونا ویروس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کد خبر: 1229087 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد