Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، محمدرضا شانه ساز درباره واکسن آنفلوآنزا افزود: در حوزه تامین واکسن آنفلوآنزا برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا مصرف شده بود، امسال حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد:  واکسن آنفلوآنزا در داروخانه با اولویت افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن را دریافت کنند و در فاز بعدی سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: همان‌طور که بارها اعلام‌شده، تصور می‌کنیم که امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها،  استفاده از ماسک، احتمال آلودگی به ویروس آنفلوآنزا بسیار کمتر از سال‌های قبل باشد؛ بنابراین تزریق این واکسن برای سایر افراد ضروری نیست. البته در کشورهای نیمکره جنوبی که زمستان را پشت سر گذاشته‌اند شیوع آنفلوآنزا به همین دلایل کمتر از سال‌های گذشته بوده است.

شانه ساز گفت: واکسن‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت است و واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تایید سازمان نبوده و تقلبی است؛ بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام آن از سامانه ttac برای اطمینان از اصالت و سلامت آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره واکسن آنفلوآنزا گفته بود: واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی شود، علاوه بر آن، شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه‌ ها صورت می گیرد که صحت ندارد و نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می رسد این یک کلاهبرداری است و عده ای در پی سوء استفاده هستند.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو محمدرضا شانه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو اخبار کنکور سازمان غذا و دارو واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب