Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:47:05 GMT

اندیشکده| آمریکا در میانه انقلاب دیگری است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۷۷۱

اندیشکده| آمریکا در میانه انقلاب دیگری است

«لی ادواردز» از اعضای اندیشکده آمریکایی بنیاد هریتیج، در مقاله ای با اشاره به تحولات سیاسی اخیر در آمریکا و بخصوص اعتراضات ضد تبعیض در این کشور، نوشت: ما در میانه انقلاب دیگری هستیم که بر هر نهادی اثر خواهد گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ادواردز در این مقاله که در وبسایت این اندیشکده منتشر شده، نوشت: انقلاب فرانسه به نام آزادی، فرهنگ و سیاست رژیم قبلی را زدود اما به گیوتین ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب آمریکا نیز نظم سیاسی جدیدی ایجاد کرد که حرف آن این بود که «ما مردم» باید حکومت کنیم و انقلابیون این کار را تحت قانون اساسی آمریکا انجام دادند و انقلاب بولشویکی نیز منجر به مارکسیسم و لنینیسم و در نهایت مرگ بیش از 100 میلیون انسان شد. ما اکنون در میانه انقلاب دیگری هستیم که بر هر نهادی از سیاسی و اقتصادی گرفته تا فرهنگی و از کاخ کنگره گرفته تا وال استریت و هالیوود تاثیر خواهد گذاشت.

نویسنده در ادامه با طرح این سوال که کدام انقلاب می‌تواند هدایت‌گر آمریکا به سمت ارایه پاسخ به چالش نژادپرستی سیستمی باشد و از مهمترین رکن جمهوریت آمریکا یعنی آزادی حمایت کند؟ پیشنهاد می‌کند که باید میان انقلاب فرانسه و انقلاب آمریکایی یکی را انتخاب کرد.

در این مقاله آمده است: سمبل‌ها و نشانه‌ها در هر انقلابی مهم هستند و آنها هیچ گاه به اندازه عصر شبکه‌های اجتماعی اهمیت نداشته‌اند. اما چه سمبلی می‌تواند نشانه این انقلاب باشد. گیوتین یا قانون اساسی؟ یا کدام گزاره می‌تواند شعار انقلاب باشد؟ جان سیاهان مهم است یا شعار «یکی از میان همه» (شعار پیشنهادی جان آدامز،‌ بنجامین فرانکلین و توماس جفرسون در 1776)؟

ادواردز می‌افزاید: آمریکایی‌ها کجا باید اختلافات را حل کنند در کنگره یا کف خیابان‌های سیاتل، مینیاپولیس و دیگر شهرها؟ میرات این کار چه خواهد بود. آزادی یا ستم؟ در این بحران‌ها سمبل‌ها می‌‌توانند متحدکننده و امیدبخش باشند و در عین حال می‌توانند به خشم و تفرقه کمک کنند.

در ادامه این گزارش با طرح این سوال که در هفته‌های گذشته کدام سمبل‌ها مطرح بوده‌اند، آمده است: یک پلیس سفیدپوست یک مرد سیاهپوسیت را با گذاشتن زانو بر گردن خفه کرده و از پای درآورد و معترضان در واکنش به این امر یک کلیسای قدیمی آن سوی کاخ سفید را به آتش کشیده و تخریب کردند و یا با رنگ به مجسمه یادبود لینکلن پاشیدند و تلاش‌هایی نیز در دیگر شهرها از جمله سیاتل در این راستا صورت گرفت.

بازداشت معترضان مقابل مرکز تجارت جهانی در نیویورک+فیلممعترض پورتلندی خود را به آتش کشید+فیلمدستور قاضی فدرال برای ممنوعیت استفاده پلیس دیترویت از سلاح‌های تهاجمی علیه معترضان

 

این گزارش در ادامه به ذکر مواردی مشابه از اعتراضاتی پرداخت که در چند هفته گذشته در سراسر آمریکا از دانشگاه‌ها یا مراکز علمی یا حتی هالیوود در قبال این تبعیض نژادی صورت گرفتنداز جمله حمله به مجسمه‌ها، حذف فیلم بربادرفته از آرشیو شرکت اچ‌بی‌او. نویسنده همچنین این سوال را مطرح می کند که آیا این موارد به صورتی موردی بوده‌اند یا این که به یک الگو بدل شده‌اند؟ آیا هدف معترضین پایان دادن به نژادپرستی در آمریکا بوده یا این اقدامات پایانی بر آزادی نهادینه شده و یا کثرت‌گرایی سیاسی در آمریکا بود؟

در این مقاله همچنین با پیشنهاد راهکارهایی برای پایان دادن به خشونت و حفاظت از آزادی در آمریکا، آمده است: آنچه که ما باید انجام دهیم این است که آزادانه اعتراف کنیم که نژادپرستی واقعی در آمریکا حکفرما است و این نه تنها یک نژادپرستی سیستمی بلکه یک نژادپرستی نظام‌مند است.

از دیگر اقداماتی که نویسنده این مقاله در این راستا پیشنهاد می‌کند: حمایت از گردهمایی ملی درباره نژادپرستی است که در آن همه آمریکایی‌ها از هر نژاد، فرقه و یا سبقه اقتصادی و اجتماعی حضور داشته باشند. همچنین باید از گفت‌وگوی بزرگ ملی درباره نژادپرستی در آمریکا حمایت کرد.

وی می‌افزاید: حمایت از تدوین قانونی که مانع از استفاده بیش‌از حد از زور توسط پلیس شده یا مانع از تفتیش منازل بدون حکم شود و همچنین مانع از استفاده زودهنگام از گاز اشک آور در مقابله با اجتماعات مردمی و همچنین تخریب یادمان‌ها در پایتخت یا دیگر شهرها شود، اهمیت دارد.

در انتهای این مقاله نویسنده به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که در الگوگیری در انقلاب خود از روش خود انقلاب آمریکا و نه انقلاب فرانسه بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • آزادی بیان آمریکایی با طعم شوکر
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • پس از گذشت 13 سال؛ ریو فردیناند همچنان از جان تری کینه به دل دارد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است