Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون ۹۳۹ نفر در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه گلستانی بر اثر کرونا فوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 29 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر  243 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 69 بیمار در بخش های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این میزان 28 بیمار به دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

 

وی از فوت سه بیمار گلستانی طی 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا خبر داد و یادآور شد: میانیگن مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته گذشته در گلستان روزانه سه مورد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: متأسفانه از ابتدای اسفندماه تاکنون 939 نفر در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

 

فاضل ابراز داشت: در حال حاضر شرایط کرونا در بندرگز همچنان قرمز است و به نظر می رسد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده تا آمار بیماران بستری از شاخص جمعیت این شهرستان بیشتر شود.

 

وی متذکر شد: در حال حاضر شهرستان های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت سفید و بندرگز در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و مابقی شهرستان های استان گلستان نیز در وضعیت زرد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان گلستانی مشاهده نشده است، البته دو الی سه دانش آموز مشکوک به کرونا گزارش شد که خوشبختانه نتیجه تست کرونای آنها منفی بوده است.

 

فاضل با بیان اینکه تست کرونای یک معلم گلستانی مثبت اعلام شده است، افزود: خوشبختانه هنوز شیوع کرونا در بین دانش آموزان گلستانی دیده نشده است.

 

 وی ادامه داد: بسیاری از استان ها افزایش شیوع بیماری کووید19 را تجربه می کنند و در برخی استان ها مانند تهران، قم، اصفهان و آذربایجان در حال تجربه پیک سوم کرونا هستند، در واقع شرایط کرونا در سایر استان ها هشداری برای استان گلستان محسوب می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استان گلستان در دو پیک نخست کرونا در رتبه های نخست قرار داشت، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و برگزاری برخی مراسمات در گلستان پیش بینی می شود پیک بعدی کرونا در استان برای اواخر مهرماه باشد.

 

فاضل خاطرنشان کرد: برای در امان ماندن از پیک سوم کرونا شاید لازم باشد در سه هفته آینده برنامه ریزی لازم صورت بگیرد و در برگزاری مراسمات، مدارس، تفرجگاه ها و غیره محدودیت بیشتری اعمال شود.

 

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا با پیک سوم کرونا در استان گلستان مواجه نشویم چراکه ممکن است کنترل پیک سوم کرونا سخت تر شود.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: فوتی های کرونا در گلستان پیشگیری از کرونا عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیک سوم کرونا استان گلستان بر اثر کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نعیمی صبح دوشنبه در اولین دوره آموزشی تکمیلی برای دانش‌آموزخبرنگاران اردبیلی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی متمرکز و تکمیلی دانش‌آموزخبرنگاران پانا امروز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» و «هر مدرسه یک خبرنگار» است.

مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۶۵ دانش‌آموز علاقمند به حرفه خبرنگاری که از بین ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در دوره مقدماتی، حد نصاب نمره را کسب کرده بودند در محل کانون فرهنگی - تربیتی شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

نعیمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، موضوعات خبرنویسی، گزارش‌ خبری، عکاسی، فیلمبرداری خبری و تدوین توسط مدرسان استانی تدریس شد.

وی ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون عملی، گواهینامه پایان دوره و کارت افتخاری خبرنگاری اعطا خواهد شد.

نعیمی بیان کرد: دانش‌آموزان آموزش‌دیده پس از پایان دوره به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در محل تحصیل و سکونت خویش نسبت به تهیه گزارش و خبر اقدام خواهند کرد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: بر اساس داده‌های آماری در سامانه نورینو تاکنون ۸۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان برای عضویت در خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرده‌اند.

در این برنامه با نواختن زنگ رسانه نمونه گزارش‌های ویدئویی تهیه شده توسط خبرنگاردانش آموزان پخش و از دانش‌آموزخبرنگاران فعال پانا تجلیل شد.

کد خبر 6097931

دیگر خبرها

  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند