Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفعلی زاده با بیان اینکه نخستین ساختمان مرکز فرهنگی موزه که سه ماه قبل تکمیل شده است روز دوم مهرماه طی مراسمی رسمی به دست ریاست مجلس افتتاح خواهد شد، گفت:ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با سه هزار مترمربع بنا آماده افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «حسینعلی یوسفعلی ‌زاده» امروز(۲۹ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۳۹۵ غرفه ۱۲ متر مربعی محل نمایش ابتکارات و دستاوردهای ۴۳ دستگاه اجرایی و نظامی و دیگر نهادها خواهند بود البته بیشتر غرفه‌ها آماده شده و بقیه نیز طی ۴۸ آینده آماده خواهد شد، ادامه داد: این غرفه‌ها در بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد و در مجموع با بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی پیش بینی شده است همچنین در محوطه باز و محیط بیرونی نیز ۱۰ هزار مترمربع برای استقرار جنگ افزارها و تجهیزات قابل بازدید تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع این ۳۹۵ غرفه، سپاه امام رضا(ع) با ۹۶ غرفه، نیروی انتظامی با ۶۷ غرفه، ارتش جمهوری اسلامی با ۶۲ غرفه، اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ۲۲ غرفه و جبهه مقاومت اسلامی با ۱۵ غرفه بیشترین حضور را در نمایشگاه دارند.

 

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه بنیاد شهید وامور ایثارگران، نمایندگی وزارت دفاع، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن، تجارت، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد هم در دیگر بخشها حضور دارند، افزوذ:طی هفت روز برگزاری نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه هشت برنامه جنبی در سالن عطار و دیگر بخشهای نمایشگاه توسط ارتش، سپاه و دیگر نهادها برگزار می‌شود که به جز ویژه برنامه "شکستن حصر آبادان" که توسط ارتش در نوبت صبح برگزار می‌شود بقیه ویژه برنامه‌های نمایشگاه در ساعات عصرگاهی به اجرا در می آید.

 

وی اضافه کرد: صبح روز افتتاحیه نمایشگاه همزمان با سراسر کشور ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد و از سوی دیگر جمعی از پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا استان تجلیل می شوند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مردم را از حضور در نمایشگاه منع نمی‌کنیم اما توصیه ما به بازدید مجازی از این نمایشگاه عظیم است و در این راستا نمایشگاه را از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها به خانه‌ها می بریم و لذا نیازمند همکاری و همراهی رسانه ها هستیم.

 

یوسفعلی زاده افزود: برپایی این نمایشگاه دارای یک بودجه تخصصی و محتوایی مربوط به دستگاه های حاضر و یک بودجه زیرساختی و عمومی است که به طور متمرکز این زیرساختها با مساعدت شهردار مشهد توسط نمایشگاه بین المللی مشهد تامین می شود لذا هیچ یک از دستگاه های مجری برای زیرساخت هزینه نکرده اند.

 

وی همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس مشهد گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از تیرماه امسال پس از یک دوره وقفه چند ساله از سرگرفته شد و اکنون به طور متوسط ماهانه ۱۵ میلیارد ریال در این مجموعه هزینه می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: نخستین ساختمان مرکز فرهنگی موزه که سه ماه قبل تکمیل شده است روز دوم مهرماه طی مراسمی رسمی و همزمان با ۹ استان به دست ریاست مجلس افتتاح خواهد شد.

 

یوسفعلی زاده گفت: هم اکنون ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با سه هزار مترمربع بنا آماده افتتاح است و این مجموعه دارای ویژگی مهمی برای پژوهشگران و محققان دفاع مقدس خواهد شد که می‌توانند از این طریق به اسناد و مواد پژوهشی مرتبط با جنگ دسترسی داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ساختمان مرکز یوسفعلی زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

عکس زیر از ساختمان راه آهن تهران در سال ۱۳۲۵ است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899219

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری