Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سالهای اخیر خبر داد.

دکتر سورنا ستاری امروز (29 شهریور) در حاشیه جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم های بین المللی عدد بزرگی نیست، گفت: برخلاف بسیاری نقل و حدیث ها آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم های بین المللی اعداد بزرگ و بالایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رصدخانه مهاجرت ایران آمار مهاجرت نخبگان را حتی به تفکیک کشورهایی که این بچه ها مهاجرت می کنند دارد و آمار بالایی در این زمینه نسبت به نرم های بین المللی نداریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به کاهش سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سالهای اخیر گفت: طی این مدت برنامه های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشته ایم که تا حد زیادی موفق بوده است.

ستاری تصریح کرد: طی چند سال اخیر موفق شده ایم بیش از 1800 نخبه را از 100 دانشگاه برتر دنیا به کشور برگردانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه چرخش نخبگان باید وجود داشته باشد، گفت: اینکه نخبگان باید برای تحصیل به دانشگاه های برتر بروند مشکلی نیست، اما باید امکاناتی فراهم کنیم تا پس از تحصیل دوباره آنها به کشور برگردند و این چرخه تکرار شود.

وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر تعداد دانشجویان بین المللی ما کاهش قابل توجه داشته و متناسب با تعداد دانشجویان کل کشور نیست.

ستاری خاطرنشان کرد: باید تشویق کنیم که چرخه نخبگان اتفاق بیفتد و دانشجویان بتوانند در دانشگاه های بین المللی و برتر دنیا تحصیل کرده و دوباره به کشور برگردند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین المللی مهاجرت نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی از پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ ماه به مدت ۶ روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

کد خبر 6087185

دیگر خبرها

  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد