Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@11:36:40 GMT

الکس نوری را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۰۰۷

الکس نوری را بهتر بشناسید

الکس نوری، گزینه هدایت آبی پوشان پایتخت را بهتر بشناسید.

به گزارش  گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پس از منتفی شدن حضور استراماچونی در استقلال، مدیران باشگاه به فکر جذب سرمربی جدید برای نیمکت آبی‌ها هستند. البته در حال حاضر مجید نامجو مطلق هدایت این تیم را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان الکساندر نوری سرمربی ایرانی - آلمانی که سابقه هدایت تیم وردربرمن آلمان را دارد، جزو گزینه‌های اصلی برای سرمربیگری استقلال است و مسئولان این تیم مذاکراتی را با این مربی داشته اند. نوری با توجه به اینکه اصالت ایرانی دارد، مشکلی برای فعالیت در لیگ ایران نخواهد داشت، اما به شرط اینکه قرارداد او ریالی بسته شود. استقلالی‌ها توانسته اند توافق اولیه را با این مربی داشته باشند، اما همچنان توافقات نهایی به بعد موکول شده است و باید دید نوری در نهایت جایگزین استراماچونی در استقلال می‌شود یا خیر.

زندگی شخصی

نوری در تاریخ ۲۰ آگوست ۱۹۷۹ در شهر بوکست‌ هوده واقع در شمال آلمان از پدری که اصالتی رشتی دارد و مادری آلمان چشم به جهان گشود. او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند با نام‌های مینو و آریان است. او شهروند دو کشور آلمان و ایران به حساب می‌آید.

دوران بازیگری

الکساندر نوری که ملیتی آلمانی دارد، زمانی خود فوتبالیست بود و ۱۴ سال بازی کرد و پست تخصصی‌اش هم هافبک بود. او بازی خود را در سال ۱۹۹۸ ، زمانی که تیم ملی ایران راهی جام جهانی فرانسه شد با تیم دوم وردبرمن آغاز کرد و در سال ۱۹۹۹ به تیم سیاتل ساندرز آمریکا پیوست. نوری در سال ۲۰۰۱ به آلمان بازگشت و در تیم‌های اوسنابروک، هولشتین کیل و اولدنبرگ بازی کرد. او در سال ۲۰۱۱ با پیراهن تیم اولدنبرگ کفش‌هایش را آویخت.

دوران مربیگری

نوری در همان سال ۲۰۱۱ در تیم اولدنبرگ به عنوان دستیار مربی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۱۳ هم سمت سرمربیگری این تیم به وی رسید. نوری سپس در سال ۲۰۱۴ به کادرفنی وردبرمن پیوست و به عنوان دستیار سرمربی مشغول به کار شد. الکساندر سپس بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های وردربرمن را بر عهده گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم اصلی وردبرن منصوب شد و فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای او رقم خورد.

برگ برنده الکساندر نوری

در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ بود که السکاندر نوری در پی شکست ۴ بر یک وردربرمن برابر بورسیا مونش‌گلادباخ، جانشین "ویکتور اسکریپنیک" شد تا تبدیل به اولین سرمربی ایرانی‌الاصل تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان شود.

عملکرد فوق‌العاده نوری سبب شد تا باشگاه وردربرمن آلمان قرارداد سرمربی جوان خود را به مدت ۲ سال تمدید کند. به این ترتیب نوری تا سال ۲۰۱۹ در این تیم آلمانی ماندنی شد.

نوری ۳۷ ساله پس از قبول هدایت وردربرمن در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، بهترین نتایج را با این تیم در بوندس‌لیگا پس از تیم‌های بایرن‌مونیخ، لایپزیگ، هوفنهایم و دورتموند گرفت که این خود گویای عملکرد این مربی ایرانی‌الاصل است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال وردربرمن الکس نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید

مسئولان حوزه بهداشت و درمان همیشه درباره مصرف نکردن قارچ‌هایی که در طبیعت روییده هشدار دادند، زیرا تشخیص سمی یا غیرسمی بودن این نوع قارچ‌ها بسیار دشوار است و مصرف آن می‌تواند باعث فوت افراد شود، این درحالی است که اورژانس کشور از رشد سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در طبیعت خبر داده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا با شروع فصل بهار و افزایش بارش‌ها در این فصل زمینه رشد قارچ‌های وحشی در طبیعت بیشتر می‌شود و در این فصل شاهد حضور بیشتر افراد در دل طبیعت هستیم، لذا مهم است که افراد از مصرف این قارچ‌ها خودداری کنند و هشدارهای مسئولان ذی‌ربط درباره مسمومیت‌زا بودن این نوع قارچ‌ها را جدی بگیرند.

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مسمومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعت افزایش یافته است و از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ‌ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ‌های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند، در حال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند، همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این مسمومیت تاکنون فوتی برجای نگذاشته، اما لازم است که افراد و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند، میزان مسمومیت‌ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته است، بنابراین این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است.

نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی

حمید قهرمانی، کارشناس معاونت بهداشتی استان گیلان یکی از دلایل مسمومیت افراد، پس از مصرف قارچ‌های سمی را تشخیص غلط آنها دانست و یادآور شد: برخی به‌علت شکل ظاهری قارچ‌های سمی که شبیه به قارچ‌های غیر سمی و خوراکی هستند، دچار اشتباه می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که همه انواع قارچ‌ها، خوراکی نیستند و بعضی سمی و خطرناک هستند، افزود: خوردن چند لقمه از قارچ‌های سمی می‌تواند کبد، کلیه یا حتی مغز را از کار انداخته و در مواردی سبب مرگ شود، تنها در آزمایشگاه می‌توان نوع قارچ را شناسایی کرد و از روی ظاهر یا مزه قارچ نمی‌توان سمی یا غیرسمی بودن قارچ را تشخیص داد.

این پزشک با تأکید بر اینکه فرد مسموم باید سریع‌تر به بیمارستان منتقل شود، گفت: تهوع و استفراغ، اسهال، شکم درد و عرق کردن گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج و یا بی‌قراری از نشانه‌های زودرس مسموم شدن با قارچ‌های سمی است.

قهرمانی با بیان اینکه از چیدن، خریدن و مصرف قارچ‌های روییده شده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی تولید شده در کارخانه‌های معتبر استفاده شود، ادامه داد: پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت سمی بودن آنها را از بین نمی‌برد.

وی با اشاره به تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ گفت: تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ خودداری از مصرف قارچ‌های روییده در طبیعت است، سم قارچ پادزهر ندارد و تنها باید از خوردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت و غیر پرورشی دوری کنیم، کودکان یکی از گروه‌های پرخطر و در معرض مسمومیت با قارچ هستند.

کد خبر 748427

دیگر خبرها

  • گالئونه: الگری در حال رسیدن به تمام اهداف تعیین‌شده است؛ چرا باید یوونتوس را ترک کند؟!
  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • غیر رسمی؛ آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد