Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ‎متن بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شرح زیر است:

‎دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین در اسلام، نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاعی که پایمردی، دلیری، رشادت، حماسه آفرینی، عزت و افتخار فرزندان این ملت در قالب آن برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است.
‎وقتی از دفاع مقدس نام برده می‌شود، اوج شکوفایی، بالندگی، شهادت‌پروری، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از، ولی فقیه و تحقق همه آرمان‌های اسلام نبوی (ص) و نهضت حسینی (ع) در آن مشعشع و در برترین جلوه‌های زیبایی قرار دارد.
‎خالقان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود و نشان داد که سرنوشت هر ملتی بدست خود اوست.
‎دفاعی که دست‌آورد‌هایی عظیم‌تر از آنچه فکر می‌کردیم درخود دارد، دست‌آورد‌هایی که امام راحل و عظیم الشأن ما فرمود «در دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم»، صدوری که یکی از ثمره‌های عملی آن را می‌توان، آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق، یمن، سوریه و در آینده دیگر ملت‌های مظلوم نام برد.
‎از دیگر ثمرات دفاع مقدس فرهنگ‌سازی است. فرهنگ ارزشمند و زیربنایی از خودگذشتگی و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت برای خدا جویی، خدا خواهی، خدا باوری و خدا محوری در قول و عمل به آن تمسک می‌جویند.
‎ثمره‌ای که شهدای آن امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت‌ها در ایثار و از خودگذشتگی هستند و جلوه‌های ارزشمندی همچون حماسه‌سازی مردم سرافراز ایران اسلامی در زلزله، سیل و بیماری کرونا تجلی پیروی از سیره و سبک زندگی شهداست.
‎شهدایی که ملجای برای انس و ارتباط و حاجت‌طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آن‌ها زیارت‌گاه معنوی و مقدس همه ارادتمندان است.
‎دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن آرزوی علو درجات برای امام راحل «قدس سره» و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم، خصوصا سید شهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید سلیمانی؛ صمیمانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که باعث مجد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی گردید؛ به همه پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً و به، ولی فقیه و رهبر عظیم الشأن انقلاب (مدظله العالی) خصوصاً تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس‌آموزی از عزت آفرینی و افتخارات و دست آورد‌های این حماسه عظیم فراهم می‌خواند.
دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس شهادت قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد