Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@07:24:29 GMT

نصب گلدسته های حرم امامزادگان آستارا در هفته وقف

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۳۹۹

نصب گلدسته های حرم امامزادگان آستارا در هفته وقف

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سفر خود به بندر مرزی آستارا از عملیات بازسازی بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) این شهرستان بازدید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا، از روند بازسازی ساختمان حرم و حسینیه امامزادگان حضرت ابراهیم (ع) و قاسم (ع) بازدید و اظهار کرد: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در عملیات بازسازی این حرم مطهر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آستارا بارها مورد هجوم تزارها قرار گرفته است و حکومت ۷۴ ساله کمونیست ها، نتوانست معنویات و باورهای دینی را از مردم این خطه بگیرد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بنای این حرم در اسرع وقت تکمیل شود.

آیت الله رسول فلاحتی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید همت کنند تا این کار مبارک به سرانجام برسد، افزود: هر قدر می توانیم باید برای آبادی این اماکن تلاش کنیم تا در شأن نوادگان ائمه ساخته و محیطی معنوی و جذاب برای زائرین شود.

اشتغال 63 نفر در واحدهای تجاری امامزادگان آستارا

جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در جریان این بازدید، اظهار کرد: با استفاده از کمک 20 میلیارد ریالی خیرین و وام 15 میلیارد ریالی بدون بهره سازمان اوقاف در سال اخیر، زائرسرای امامزادگان به مساحت ۱۰۴۰ مترمربع و واحدهای تجاری به تعداد ۲۲ واحد تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با تکمیل این واحدها، برای  ۶۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و در ساختمان حرم هم تا یک ماه آینده و همزمان با هفته وقف، دو گلدسته به ارزش 2 میلیارد ریال نصب می گردد.

وی اضافه کرد: با قرارداد منعقده، آینه کاری و کاشی کاری داخل حرم تا هشت ماه آینده به اتمام می رسد و سربندی حسینیه به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع نیز تا آذرماه سالجاری تکمیل می شود.

مهدوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در چندین بخش اعم از ساخت گلدسته های حرم، آینه کاری و کاشیکاری داخل حرم، سربندی و ساخت گنبد حسینیه متولیان امر زیر نظر اداره اوقاف شهرستان در حال فعالیت عمرانی می باشند، تصریح کرد: در روزهای اخیر و با توجه به حمایت های خیرین، عملیات عمرانی سرعت بیشتری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاهرخانی مهارنشدنی برای صعود خیبر

به گزارش “ورزش سه”، حمید طاهرخانی در بازی امروز تیمش مقابل شهرداری آستارا با گرفتن یک پنالتی در کسب پیروزی یک گله تیمش نقش اول را ایفا کرد.

هافبک اسبق پرسپوليس که اکنون ‌در این فصل به نظر می‌رسد به اوج ‌پختگی فوتبالی خود رسیده و با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی سهم بزرگی طی هفته‌های اخیر برای صدرنشینی و صعود خیبری‌ها به نام خود کرده، در شرایطی که بازی تیمش مقابل شهرداری آستارا قفل شده بود و سبزپوشان مسیری برای باز کردن دروازه حریف پیدا نمی‌کردند، با گرفتن پنالتی کار را برای شاگردان محسن بنگر تمام کرد.

طاهرخانی که علی‌رغم سن پایینی که دارد، به واسطه حضورش در پرسپوليس دوستی دیرینه‌ای با محسن بنگر سرمربی کنونی شهرداری آستارا دارد، سرنوشتی متفاوت برای این بازی رقم زد؛ او از یک سو با گرفتن پنالتی برای تیمش باعث تداوم صدرنشینی خیبر شد و از سوی دیگر سرمربی کنونی شهرداری آستارا و رفیق قدیمی‌اش (محسن بنگر) را یک گام به سقوط نزدیک‌تر کرد.

باید دید طاهرخانی در پایان فصل چه شرایطی در خیبر دنبال خواهد کرد و آیا قادر خواهد بود در کنار هم‌تیمی‌هایش در خرم آباد اولین صعود تاریخی این شهر را رقم بزنند یا خیر. تنها سه گل دیگر‌ به این مهم باقی مانده است.

دیگر خبرها

  • تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن در شهر فرخشهر ضرورت دارد
  • طاهرخانی مهارنشدنی برای صعود خیبر
  • برگزاری آیین گرامیداشت هفته شوراها در شهرستان خواف
  • برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مصاف خیبر و شهرداری آستارا؛ امروز در خرم آباد
  • ۱۰ مدرسه در تنگستان تکمیل شد
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا