Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در جمع خبرنگاران در توضیح آخرین مراحل تجهیز بیمارستان باقرالعلوم اهر به دستگاه ام‌آرآی در این شهرستان گفت: تنها یکی از قطعات و ملزومات مورد نیاز جهت راه‌اندازی دستگاه MRI که به منظور تأمین آن با شرکت سوئیسی قرارداد منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: با توجه به وارداتی بودن این قطعه و با توجه به شرایط تحریمی کشور؛ باعث شده تا تأخیر در راه‌اندازی دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر صورت گیرد.

او با اشاره به این‌که هر آن‌چه که لازم بوده را از قبیل احداث مکان استقرار دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر انجام داده‌ایم، ادامه داد: تمامی اقدامات لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر و دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام یافته و طبق قول شرکت، تأمین قطعه مورد نیاز که بایستی از کشور سوئیس وارد شود مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا با روندی که در مدارس پیش گرفته شده، جلوگیری احتمال آلودگی دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس از حیطه اختیارات شبکه بهداشت اهر است؟ گفت: متأسفانه امکان رعایت ضوابط بهداشتی از سوی دانش‌آموزان به سختی امکان‌پذیر است و از نظر سیستم بهداشت و درمان اهر؛ حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند خطرآفرین باشد.

میرزاپور بابیان این‌که تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس، خارج از حیطه اختیارات شبکه بهداشت و درمان اهر است، ابراز داشت: ما پیش از بازگشایی مدارس، هشدار‌های لازم و نظر کارشناسی را از ستاد مقابله با کرونا شهرستان به مراجع استانی اعلام کرده‌ایم.

او تأکید کرد: زمان و مدت حضور دانش‌آموزان در مدارس و عدم آشنایی دانش‌آموزان با ضوابط بهداشتی علی‌الخصوص در سنین پایین؛ این مهم می‌تواند خطرآفرین باشد و از طرفی وزیر آموزش و پرورش نیز حضور در مدارس را اجباری نکرده؛ از این‌رو تقاضا داریم خانواده‌ها از حضور فرزندان‌شان در مدارس خودداری کنند.

او تصریح کرد: بهترین راهکار بهره‌مندی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی این است تحصیل را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی دنبال کنند، چراکه بنده به لحاظ حفظ سلامتی خانواده به حضور فرزندم در مدرسه رضایت نداده‌ام و تحصیلش را از طریق برنامه شاد پیگیری می‌کنم، البته اگر شرایط عادی بود از حضور در مدرسه ممانعت نمی‌کردم.

او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان باقرالعلوم اهر در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی گفت: متأسفانه با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا؛ تخت‌های بستری بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر با افزایش بی‌سابقه مراجعات، در حال تکمیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با تأکید بر این‌که ظرفیت پذیرش بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: تمامی تخت‌های بستری بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر با بیماران کرونایی بدحال و عمدتاً جوان؛ تکمیل شده است و از طرفی روند فعلی به گونه‌ای است که کادر درمان خسته شده‌اند و از این ترس داریم که تداوم روند فعلی، مانع از خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان شود.

میرزاپور یادآور شد: در حال حاضر بخش‌های داخلی ۱ و ۲ و جراحی بیمارستان اهر به بخش مراقبت از بیماران کرونایی اختصاص یافته؛ این در حالی است که ۲۰ نفر از بیماران کرونایی شهر‌های هم‌جوار و حتی تبریز در بخش‌های کرونایی این بیمارستان بستری هستند.

او  با اظهار امیدواری از افزایش روند بهبودی بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه خللی در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی وجود ندارد و هر آن‌چه که در توان داریم برای درمان بیماران بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر گذاشته‌ایم و روند بهبودی نیز امیدوارکننده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی بیمارستان باقرالعلوم اهر شبکه بهداشت و درمان اهر بیماران کرونایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

به گزارش "ورزش سه"، اخبار خوبی از آرژانتین به گوش می‌رسد، چراکه باشگاه ایندیپندنته تایید کرده است که کارلوس ته‌وز، ستاره سابق یوونتوس، از بیمارستان مرخص شده است.

این مربی به دلیل درد قفسه سینه در کلینیک لاترینیداد سن ایسیدرو، منطقه بوئنوس آیرس بستری شده بود. نتایج آزمایش‌های اولیه مثبت بود اما پزشکان تصمیم گرفتند که ته‌وز را برای مدت بیشتری نگه دارند تا آزمایشات دیگری هم از او گرفته شود.

او باید چند روز استراحت کند و آزمایشات بیشتری برایش در نظر گرفته شده است، اما مشکلات قلبی حاد توسط پزشکان رد شده و این خبر امیدوارکننده‌ای است.

ته‌وز چند ماه سخت را پشت سر گذاشته است. او مدتی پیش هم به دلیل زمین خوردن در خانه‌اش به بیمارستان مراجعه کرده بود و برای ساعاتی بستری بود.
مهاجم سابق یوونتوس و منچستر سیتی در ماه فوریه ۴۰ ساله شد. او از سال ۲۰۲۱ بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران