Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:17:23 GMT

مرز مهران مسدود است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۶۴۲

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: مرز مهران کاملا مسدود و از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور ایران و عراق به طور جدی جلوگیری می شود.

"قاسم سلیمانی دشتکی" در سی و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد:  هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است و   همه مسئولان استان در جهت پربار کردن برنامه های این هفته اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین، گفت: سال گذشته شور و شوق و حرکت و فعالیت بسیار زیادی را از همه دوستان، مدیران، مردم و همه دست اندرکاران در این ایام شاهد بودیم اما امسال متاسفانه بیماری کرونا کشور ما و کشور عراق و همه جهان را درگیر نموده و همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر این که کشور عراق از ورود تمام  زوار اربعین به این کشور خودداری  و زیارت اربعین را برای اتباع دیگر کشورها ممنوع کرده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم به خاطر حفظ جان شهروندان، پیاده روی اربعین چه در داخل و چه در خارج را ممنوع اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه افتخار همه ما خادمی زوار اربعین است، تصریح کرد: در این شرایط خاص سلامتی مومنان و عاشقان اهل بیت برای همه در اولویت است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مراسم عزاداری را تک نفره برگزار می کنند این گویای یک پیام روشن و واضح است.

نماینده عالی دولت در استان ضمن اینکه از همه زوار و عاشقان امام حسین علیه السلام خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند، تاکید کرد: مرز مهران به طور کامل مسدود است و هیچ ترددی در آن صورت نمی گیرد.

وی افزود:  با توجه به اینکه مرز مهران کاملا بسته است و همینطور ممنوعیت ورود زوار از طرف کشور عراق وجود دارد، از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور به طور جدی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست که مبادی ورودی استان را کنترل کنند و اگر اشتباهاً فردی برای زیارت اربعین وارد استان شد از ورود وی جلوگیری شود. 

وی تاکید کرد: اگر تجمعی در مرز بین ایران و عراق ایجاد شود ممکن است باعث مشکلات و دردسرهایی شود و باعث تضعیف روابط بین دو کشور ایران و عراق گردد و سلامت همه را به خطر اندازد.

وی افزود: همچنین معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نیز با برگزاری کارگروه امنیتی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تردد زوار اربعین در استان فراهم نمایند.

استاندار ایلام با تشکر از علاقمندان اهل بیت و عزاداران امام حسین (ع) بیان داشت: برنامه ریزی و نظم عزاداران حسینی در استان ایلام در برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مطلوب و بی نظیر بود.

وی ادامه داد: مدیریت این حرکت ارزشمند از طرف نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بود که بسیار عالی انجام شد و جا دارد اینجا از همه دست اندرکاران به ویژه هیئت های مذهبی و همینطور نماینده ولی فقیه در استان و مجموعه دست اندرکاران کمال تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استانی سیاسی منطقه ایلام مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین