Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:24:51 GMT

شعله‌های آتش در منطقه کوه سفید لنده فروکش کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۸۳۶

شعله‌های آتش در منطقه کوه سفید لنده فروکش کرد

کمبود امکانات و صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی دلیل تأخیر در کنترل آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار داشت: آتش سوزی در شهرستان لنده از روز پنجشنبه آغاز شد و از همان ساعات اولیه نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه نیروهای مردمی، هلال‌احمر، بسیج و سپاه در منطقه حضور یافتند و به اطفای حریق اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمتیان در ادامه افزود: همزمان با آتش سوزی در شهرستان لنده در چهار نقطه دیگر استان با آتش سوزی مواجه بودیم که این عامل خود باعث اتلاف وقت و انرژی و به طول انجامیدن اطفا حریق در لنده شد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در منطقه کوه سفید شهرستان لنده که از مناطق صعب العبور محسوب می‌شود اتفاق افتاده بود و حتی بالگردهای امدادی که به اقدام به هلی برن نیرو می‌کردند با مشکلاتی روبه‌رو شده، و نیروها پس از پیاده شدن از بالگرد حدود چهار ساعت تا محل آتش سوزی را پیاده طی می‌کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: چهل دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی به شهرستان لنده ارسال شد، و ما همچنان در تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی دارای ضعف هستیم، که امیدواریم با همکاری مجموعه استانداری و حمایت رئیس کل سازمان جنگلها،منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور بتوانیم مشکلات مربوط را در این حوزه مرتفع کنیم.

90 درصد از آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه "کُر سیمکان" جهرم مهار شدتصاویر هوایی از عمق فاجعه آتش‌سوزی در ایالت اورگن + فیلممهار آتش‌سوزی جنگل "لوه" در مینودشت گلستان + تصا‌ویر

وی در ادامه از کنترل آتش در لنده خبر داد و افزود: هم‌اکنون تعداد 40 نیرو از سایر شهرستان‌های استان به جز نیروهای شهرستان لنده در منطقه حضور دارند و تا کنترل کامل آتش در منطقه مستقر هستند.

حکمتیان با اشاره به دخالت عوامل انسانی در بیش از نود درصد آتش‌سوزی‌ها در استان، افزود: پایش آتش سوزی در منطقه کوه سفید شهرستان لنده در حال انجام است، و تا پایان کار پایش نمی‌توان آمار دقیق میزان خسارت وارده را عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تا قبل از سال 99 تعداد موجودی دستگاه‌های دمنده در استان 43 دستگاه بود، که با پیگیری‌های استاندار استان این تعداد هم اکنون به 200 دستگاه رسیده و در تلاش هستیم تا حد توان دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را برای مقابله احتمالی با آتش‌سوزی فراهم نماییم.

انتهای پیام/541/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.


علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم