Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با شیوع بیماری کرونا، قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها تنها راهکار مقابله با این اپیدمی بود و دولت برای حمایت از آنها، پرداخت تسهیلات کرونا را مصوب کرد. براین اساس ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا از سیزدهم خردادماه در سامانه کارا شروع شد.

با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام وام کرونا را تا پایان شهریور ماه تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا ادامه دارد پیش‌بینی می‌شود ثبت نام متقاضیان دوباره تمدید شود.

تعداد رسته‌ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا

در ابتدا تنها بنگاه‌های دارای کد بیمه‌ای اجازه ثبت نام در این سامانه را داشتند، اما در مرحله بعد مشاغل غیررسمی که کد بیمه‌ای نداشتند هم مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شدند. در مجموع ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شد. تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل این ۱۴ رسته شامل سه میلیون واحد است که یک میلیون و ۳۰۰ واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و یک میلیون و ۷۰۰ واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند. همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

جزئیات ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا

براساس آخرین آمار تا کنون ۴۹۲ هزار و ۵۱۰ بنگاه متقاضی دریافت تسهیلات کرونا که شامل ۸۹۲ هزار و ۵۴۷ شغل می‌شود، در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

در میان ثبت نام کنندگان رانندگان حمل و نقل مسافری، آموزشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها، فروش پوشاک زنانه، باشگاه‌های ورزشی، مراکز توان بخشی و مدارس غیرانتفاعی بیشترین تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات را به خود اختصاص دادند.

برابر آمار از میان ۴۹۲ هزار و ۵۱۰ مورد ثبت نام در سامانه کارا، تعداد ۲۸۹ هزار مورد مربوط به رانندگان و ۲۸ هزار مورد آموزشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها هستند.

همچنین از میان ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیررسمی که می‌توانستند در سامانه کارا ثبت نام کنند تنها ۱۵۹ هزار و ۲۱۰ بنگاه ثبت نام کردند که ۵۵ هزار و ۲۵۳ بنگاه از سوی وزارت صنعت معرفی شده بودند و ۵۵ هزار و ۲۵۲ نفر نیز رانندگان مسافری هستند که بیمه ندارند.

چه میزان تسهیلات کرونا پرداخت شده است؟

برای ۴۹۲ هزار و ۵۱۰ بنگاهی که در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند اعتباری برای ۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است که تا کنون سه هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد پرداخت شده است.

پیش بینی شده بود که ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۹ بانک عامل به متقاضیان دریافت وام کرونایی پرداخت شود.

میزان تسهیلات پرداختی به بنگاه‌ها و زمان بازپرداخت 

براساس آیین نامه اولیه پرداخت این تسهیلات، کارفرمایان متعهد بودند حداقل ۹۰ درصد نیروی کار خود را حفظ کنند. به عبارتی شرط دریافت تسهیلات این بود که کارفرمایان متعهد می‌شدند تا پایان سال نیروی کار خود را حفظ و بیمه آنها را پرداخت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شدند و سود نرخ تسهیلات دریافتی آنها تا ۲۴ درصد افزایش می یافت.

اما این مورد با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اصلاح شد و تعهد کارفرمایان برای حفظ نیروی کار خود تنها برای ۳ ماه و تا زمان پرداخت تسهیلات است.

براساس این گزارش در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

نرخ سود تسهیلات نیز ۱۲ درصد بوده و بازپرداخت آن از مهرماه است.

وثایق لازم برای بازپرداخت تسهیلات کرونایی بنگاه‌ها 

 بنگاه‌هایی که ۱۶۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند فقط سفته یا چک کفایت می‌کند، اما بنگاه هایی که ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال وام دریافت می کنند باید یک سفته یا چک همراه با یک ضامن که می‌تواند واحد اقتصادی دیگر یا کارمند باشد، ارائه دهند.

وثیقه تسهیلات ۴۸۰ تا ۱۶۰۰ میلیون ریالی شامل سفته یا چک، همراه  دو ضامن است و وام ۱۶۰۰ تا ۲ هزار میلیون ریال علاوه بر چک یا سفته باید سه ضامن به عنوان وثیقه ارائه شود.

 برای تسهیلات بیش از ۲ هزار میلیون ریال نیز لازم است از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک وثایق متعارف ارائه شود.

نکته قابل توجه این است که سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است.

پربیننده ترین آینده اقتصاد ایران: ونزوئلا یا ترکیه؟/ ۹۹سال سرنوشت اقتصاد ایران است آخرین مهلت برای دریافت تسهیلات کرونایی ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۶/۲۹ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۶/۲۸ بخشی از منابع انبساط مالی 1400از مالیات خواهد بود/ تداوم عرضه سهام دولت در بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا وزارت صنعت وزارت صنعت ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا تسهیلات کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دریافت تسهیلات سامانه کارا تسهیلات کرونا بنگاه ها ۲ هزار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!