Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:04:08 GMT

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۱۲۶

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همدان

علی کلانترنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مشاغل خانگی دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال است اظهار کرد: ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این مشاغل و اعطای مشوق‌های دولتی و حمایتی مانند امتیازهای مالیاتی و پیوند با شبکه‌ها و بازارهای تضمین شده بیمه متقاضیان، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه ملی نمایان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما نیازمند برنامه‌هایی برای ساماندهی این مشاغل و کمک به متقاضیان برای فعالیت در این حوزه هستیم افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر اساس آسیب‌شناسی طرح‌های موجود و مطالعات انجام شده و تضمین شده اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان ادامه داد: این طرح اجرای برنامه‌هایی همچون توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تجربه‌اندوزی، هدایت، مشاوره و راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های منطقه‌ای و استانی است.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس آشنایی با مدل‌های مختلف کسب و کار اعم از مشاغل خانگی، شبکه‌سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برند‌ها، بنگاه‌های بالادستی و... است که باعث بهبود فرایند تولید و محصولات می‌شود.

کلانترنیا با بیان اینکه این طرح حرکت کارآفرین و فعالیت‌های اقتصادی را هرچه بیشتر رشد داده و باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود افزود: این طرح بر اساس نیازسنجی و طرح پژوهشی است به طوری که هر واحدی بر اساس پتانسیل‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌ها و با توجه به اسناد بالادستی و سندهای آمایش استان‌ها تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا به وسیله جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط تسهیل‌گر توسعه‌ای به صورت پایلوت در ۹ استان برگزار شده است خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز اجرا می‌شود که مرحله اول شناسایی مزیت‌ها، دوم توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش و سوم اتصال به بازار است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه این طرح یک کار پژوهشی، آموزشی و اجرایی به شکل همزمان است افزود: فراخوان این طرح از ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که احتمال تمدید طرح نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان این طرح باید دارای شرایط خاص باشند گفت: افراد بالای سن ۱۸ سال، عدم بهره‌مندی از اشتغال، عدم برخورداری از بیمه به استثنای بیمه روستایی و عشایر و همچنین شرایط خاص‌تر اینکه زنان مطلقه، بی‌سرپرست، زنان دارای همسر زندانی و مفقودالاثر و دخترانی با سن ۴۵ تا ۵۵ سال که هرگز ازدواج نکرده‌اند، جامعه هدف این طرح هستند.
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان طرح مشاغل خانگی مشاغل خانگی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد