Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:19:54 GMT

آیا ورثه از بیمه عمر و خسارت متوفی ارث می‌برند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۱۳۶

آیا ورثه از بیمه عمر و خسارت متوفی ارث می‌برند؟

به گزارش افکارنیوز،

 ترَکه متوفی عبارت است از اموال و حقوق مالی که فرد حین فوت داشته است و همچنین تعهداتی که به نفع او در زمان حیاتش شده است؛ بنابراین خسارت فوت ناشی از رانندگی جزو دارایی و ترَکه متوفی هستند و دیه هم در حکم ترَکه میت و اموال او است.

بر اساس موارد گفته شده و از آنجایی که جز اموال متوفی حساب می‌شود لذا تقسیم خسارت و دیه باید به موجب قواعد ارث باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر سوال درباره سرمایه بیمه عمر باشد باید گفت هرگاه قرارداد به طور مطلق تنظیم شده باشد با توجه به اطلاق ماده ۲۴ قانون بیمه، چون این حق به ورثه قانون تعلق خواهد گرفت، رعایت قواعد ارث الزامی است.

اما درصورتی که در قرارداد بیمه ترتیب خاصی پیش‌بینی شده باشد باید وفق قرارداد عمل کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دیه اموال متوفی ارث متوفی بیمه عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی عنوان کرد: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان است و این افراد با اطمینان از اینکه به راحتی قادر به فروش اموال سرقتی خواهند بود بر تعدد و تکرار جرم اصرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن‌های همراه مسروقه در البرز به اجرا در آمد، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سایر بخش‌های انتظامی طی ۴۸ ساعت از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید کردند که منجر به صدور ۱۷ اخطاریه پلمب شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در این طرح ۲۰۶ تلفن همراه مظنون به سرقت کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر و همچنین ۶۳۶ قطعه لوازم جانبی موبایل که مظنون به سرقت بودند، در این طرح شناسایی و جمع آوری شدند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی در خصوص کشفیات این طرح تصریح کرد: اجرای طرح‌های برخورد با مالخران اموال مسروقه به صورت منظم در اصناف مختلف اجرا خواهد شد تا دایره فعالیت سارقان برای فروش اموال مسروقه محدود شود.

کد خبر 6097112

دیگر خبرها

  • استخدام ۵ عضو یک خانواده در صداوسیما
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !