Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:34:55 GMT

فعالیت ۱۴۴ اتاق بومگردی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۷۲۲

فعالیت ۱۴۴ اتاق بومگردی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه با اشاره به اینکه گردشگری روستایی یکی از بخش‌های تأثیرگذار برای دستیابی به اشتغال خرد و اقتصاد پایدار است، اظهار کرد: این مهم با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای استان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون برای قریب به ۵۰ روستای استان، اقدامات زیرساختی و طرح‌های مهم گردشگری اجرایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها را ازجمله عوامل مؤثر در رونق گردشگری و جذب مسافر برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات شامل احداث کمپینگ‌های گردشگری، ایجاد راه دسترسی، آلاچیق و محوطه‌سازی، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه و... بوده است.

وی افزود: این زیرساخت‌ها در روستاهای شهرستان‌های هشت‌گانه استان ازجمله اسفیدان، گریوان، ایوب پیغمبر، چهار بید، دشت، روئین، زوارم، فرحدین و... ایجاد شده است.

یزدان‌پناه گفت: توسعه این زیرساخت‌ها را در روستاهای هدف گردشگری و روستاهایی که قابلیت جذب گردشگر دارند در راستای ایجاد اشتغال روستایی دنبال می‌کنیم تا با همراهی روستائیان بتوانیم زمینه مساعدی برای جذب گردشگر فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قریب به ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای خراسان شمالی ایجادشده است که درمجموع با ظرفیت ۱۴۴ اتاق، در کنار سایر ظرفیت‌های اقامتی استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری خراسان شمالی میراث فرهنگی صنایع دستی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری در مازندران خواستار راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در مراسم تکریم و معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی این استان با بیان اینکه اگر خدا پای کار بیاید، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی کاری را بگیرد، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و گره‌گشایی کار مردم باعث یاری رساندن از طرف خدا می‌شود.

وی افزود: در صورت ضعیف شدن در این راه و توجه نکردن به مردم مطمئناً با یاری خداوند مواجهه نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه زودهنگام استاندار مازندران را تدبیری از سوی وزارت کشور دانست و گفت: امیدواریم استاندار سابق مازندران با حکم جدیدشان در ستاد مبارزه مفاسد اقتصادی گام جدیدی را در عرصه مقابله با حوزه اقتصادی و زمین‌خواری بردارند، همان‌گونه که مازندران نیاز به توجه در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: مازندران هم در بخش خدمات و هم در بخش‌های کشاورزی، مرکبات، صادرات، صنایع و مشکلات آن، گردشگری و دامداری خلاهایی دارد که نیاز به رفع آنها است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه مازندران هفتگی جمعیت آن دو برابر می‌شود و برای تردد و حمل‌ونقل با وجود این زیرساخت‌ها مناسب نیست، گفت: با وجود حجم مسافران با مشکل و کمبود آب، آرد و نان و زیرساخت‌های گردشگری و ترافیک مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: مازندران راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان را کم دارد و با حضور استاندار جدید امیدواریم این خدمات با رشد تصاعدی شاهد باشیم.

امام جمعه مازندران با اشاره به اینکه در امر حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب با وجود حمایت از نیروی انتظامی نیاز به مقابله با هنجارشکنان است، تصریح کرد: منابع طبیعی، آب و فاضلاب مشکلاتی در امر حقوقی دارند که نیاز به ورود جدی برای رفع آن است.

کد خبر 747194

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود