Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:25:02 GMT

افزایش آمار کودکان کار در یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۸۳۳

افزایش آمار کودکان کار در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نورالدین العزعزی، رئیس مرکز حقوق شهروندی یمن در صنعا، در ارزیابی خبر منتشر شده درباره افزایش آمار کودکان کار در یمن به عنوان یکی از پیامد‌های جنگ، گفت متاسفانه بسیاری از مراکز رسانه‌ای و بین المللی چندان به این موضوع توجه ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار روز از زمان آغاز جنگ علیه یمن می‌گذرد افزود عربستان و امارات در این جنگ در برابر چشمان جهانیان، زشت‌ترین جنایات را مرتکب شده اند، اما به نظر می‌رسد حکومت‌های متمول کشور‌های حوزه خلیج فارس توانسته اند دهان جهانیان را ببندند تا به این موضوع انسانی نپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز حقوق شهروندی یمن گفت: پیامد‌های این جنگ بر روی کودکان مشهود است، امروز شرایط کودکان یمنی در مقایسه با کودکان دیگر در هر نقطه‌ای از جهان، وخیم‌تر است. آنان در همه ابعاد آسیب دیده اند. نکته تاسف‌بار این است که هم زمان سازمان ملل متحد و نماینده اش در امور یمن، نام عربستان را از فهرست سیاه خارج می‌کنند.

نورالدین العزعزی تاکید کرد: بر اساس آمار‌های داخلی و بین المللی نسبت کودکان یمنی از مجموع جمعیت کشور، ۳۵ درصد است، یعنی آمار کودکان یمنی، حدود ۱۰/۵ میلیون نفر است که از این تعداد، ۲۲ درصد کودکان کار هستند و در کوچه و خیابان حضور دارند. تصور کنید در این جنگ بیش از هزار مدرسه، یعنی مکان تعلیم کودکان، ویران شده است، این اتفاق نشان می‌دهد جنگ علیه یمن از دایره اخلاق، ارزش‌های انسانی و میثاق‌های بین المللی خارج شده است.

فعالیت سازمان‌ها و مراکز بین المللی در یمن نیز چندان موثر نبوده است، البته گفته می‌شود این سازمان‌ها بی‌طرف اند، اما در واقع کمک‌کنندگان به این مراکز و موسسات همان آمریکا، عربستان و برخی از کشور‌های دیگری هستند که در کشتار مردم یمن سهمی دارند، حضور این کشور‌ها بر سیاست‌های این مراکز و موسسات اثرگذار است، شاید به همین دلیل است که شاهد سکوت این مراکز در برابر محاصره و تحریم مردم یمن هستیم در شرایطی که می‌دانند بخش اعظمی از مشکلات مردم یمن از همین محاصره و تحریم است.

امروز شرایط در یمن به گونه‌ای است که خودرو‌ها برای دریافت بنزین باید چندین روز در صف بمانند. به طور کلی شرایط مردم یمن فاجعه‌بار است و جهان در این میان نقش تماشاچی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان کار کودکان یمنی جنگ یمن بین المللی مردم یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،طالب محمدی افزود: در این برنامه ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir سبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه‌ای امکان ثبت نام ندارد.
وی پیش بینی کرد امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش مورد ارزیابی قرار گیرند.
تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر و دانش آموزان بی بضاعت رایگان و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
هدف از برنامه سنجش سلامت شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان وتهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجای‌دهی درست آنان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال