Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: محصولات تولیدی دانش‌بنیان منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صادر می‌شود. - اخبار استانها -

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از صادرات محصولات تولیدی دانش‌بنیان منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر داد و در همین زمینه اظهار داشت: در حال حاضر حدود 120 شرکت دانش‌بنیان و نوآور در مرکز شکوفایی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان سازمان منطقه آزاد انزلی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور از سال 96 در منطقه آزاد انزلی شروع به کار کرده‌اند ابراز داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات این بخش اقدامات بسیار مؤثر و خوبی را به مرحله اجرا گذاشته است.

روزبهان حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی و برندسازی این محصولات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و بیان داشت: بدون شک توسعه فعالیت‌‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا مزیت‌های قابل توجهی دارد.

طهرانچی: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شودگیلان| 9 پروژه گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شدراه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد انزلی؛ فرصت‌های شغلی جدید در گیلان ایجاد می‌شود

وی به تشریح بیشتر اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در همین حوزه پرداخت و گفت: بر اساس این راهبرد سازمان منطقه آزاد انزلی بسته‌های حمایتی، تشویقی و معافیت در اخذ برخی عوارض و ارائه خدمات و تسهیلات با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهور و صندوق کارآفرینی امید را در دستور کار قرار داده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه  اغلب کسب و کارهای دانش‌بنیان منطقه از عوارض ناشی از همه‌‌گیری بیماری کرونا با کمترین آسیب مواجه شدند علت این موضوع را مورد واکاوی قرار داد و خاطرنشان کرد: بخش عمده حوزه فعالیت این دست از کسب‌وکارها با اینترنت و فضاهای فناوری انجام می‌شود.  

روزبهان از گسترش فعالیت‌های مجموعه هلدینگ هزاردستان، تولید کننده نرم‌افزارهای معروف کافه بازار و بلد سخن گفت و با تأکید بر اینکه این مجموعه بخشی از فعالیت‌های خود را از تهران به منطقه آزاد انزلی منتقل کرده است اظهار داشت: رویکردهای حمایتی منطقه آزاد انزلی زمینه افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

وی صادرات محصولات تولیدی دانش‌بنیان از منطقه آزاد انزلی به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعدادی از واحدهای دانش‌بنیان منطقه مانند شرکت کاسپین کارمن، تولیدکننده دیاگ خودرو و گیل آزما تولیدکننده چاپگرهای سه بعدی و شرکت علم و فناوری سوبار، تولیدکننده جت پرینتر از جمله این واحدها هستند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه را نیز یکی از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه مربوط به توسعه فعالیت و جذب سرمایه‌گذاران جدید در قسمت‌های تولیدی و صنعتی حمایتی و تشویقی است.

به گزارش تسنیم، تجاری‌سازی ایده های نوآور، فناور و دانش‌بنیان مهم‌ترین بازخورد مثبت حمایت از شرکت های فعال در این زمینه است از طرفی با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی و ارتباطاتی که با بازارهای کشورهای منطقه ایجاد شده، افزایش کمی و کیفی میزان جذب و فعالیت شرکت های این حوزه می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

از سوی دیگر بحث تجاری‌سازی ایده های نوآور، فناور و دانش‌بنیان  همسو با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی به منظور افزایش تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور قرار دارد بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی محصولات تولیدی دانش بنیان منطقه آزاد انزلی دانش بنیان منطقه دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز و صدور مجوز ساخت خبر داد و گفت: حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: رشد و توسعه یک جامعه در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی است و از همین رو هر نوع هزینه در این بخش در حقیقت سرمایه‌گذاری برای توسعه و بالندگی کشور است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی در قشم با اشاره به اهمیت حمایت از حوزه آموزش و پرورش، افزود: از شما انتظار داریم با توجه به بهره‌مندی از بخش اقتصادی قشم، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه مدرسه‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشید و بخشی از درآمد خود را به این حوزه اختصاص دهید تا طی یک یا دو سال آینده مشکل کمبود در حوزه مدرسه برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سخن علما و شیوخ اعتبار ویژه‌ای نزد مردم از جمله فعالان اقتصادی و خیران دارد و امیدوارم از تریبون‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند و حتی قشمی‌های ساکن خارج از کشور را برای کمک به حوزه آموزش و پرورش ترغیب نمایند.

پیغامی با تأکید بر اینکه آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم هستیم، گفت: در قشم هیچ محدودیتی در حمایت از جایگاه معلم نداریم و با تمام توان جهت اعتلای حوزه آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم.

وی افزود: استان هرمزگان با عملیاتی کردن این سند در منطقه آزاد قشم گام مهمی را در تحقق خواست مقام معظم رهبری برای ارتقای فرهنگ کشور برخواهد داشت و امیدواریم نتایج این اقدام شامل حال فرزندان این جزیره و تمام فعالان تعلیم وتربیت قشم شود.

پرداخت سهم بودجه آموزش و پرورش قشم از سوی استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امیدواریم سهم بودجه دانش‌آموزان و معلمان قشم به طور کامل از سوی استان پرداخت شود، ابراز داشت: ما در سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ایم به منظور رفع عقب‌ماندگی‌های آموزش و پرورش قشم اعتباراتی را در نظر بگیریم.

پیغامی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و توانمندی معلمان در قشم و توجه ویژه به حوزه معیشت و رفاه معلمان، افزود: در همین راستا ما آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و علمی و استفاده از اساتید مجرب با هدف ارتقا کیفیت تدریس هستیم.

وی اجرای فوق برنامه‌ از جمله دایر کردن کلاس‌های کنکور، اردوهای علمی و آموزشی، استفاده از اساتید کشوری در زمینه تکنیک مدیریت دورکردن استرس از دانش‌آموزان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کمک به ارتقا سطح آموزش و پرورش و خروج دانش‌آموزان در سطح بالا کمبودی نداریم.

این مقام مسئول مسئله کمبود فضای کتابخانه‌ای در مدارس قشم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ما امسال نهضتی را با هدف ایجاد کتابخانه و انباشت کتاب‌های مورد نیاز قشر دانش‌آموزان در همه مدارس با جدیت انجام خواهیم داد. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب را پیش رو داریم باید برای بُن کتاب ویژه معلمان و پُر کردن کتابخانه‌های مدارس اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسکن برای همه مردم به ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم معلمان جزیره در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده باشند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حتما در نوبت دوم ثبت نام‌ها اقدام کنند.

پیغامی از مسئولان استان هرمزگان خواست پاسخ استعلام بند (ج) 6 هزار ثبت نام شده طرح ملی مسکن شهرستان قشم را هرچه زودتر مشخص نمایند تا نسبت به واگذاری زمین به ثبت نام شدگان اقدام شود.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟