Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:11:26 GMT

«بانوی مقاومت» نگاهی متفاوت به ابعاد شخصیتی زن مسلمان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۹۱۹

«بانوی مقاومت» نگاهی متفاوت به ابعاد شخصیتی زن مسلمان

این کتاب ۲۱۶ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «ستارگان سرزمین آفتاب» به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌ها موجود است.

قیمت هر جلد از این تازه نشر برای علاقه‌مندان به مطالعه ۳۰ هزار تومان است.

این کتاب درآمدی بر الگوی بانوی مجاهد مسلمان ایرانی بر اساس نظام بیانات رهبر فرزانه است که نمونه الگوی متعالی زن بر مبنای  صبر، عزت و اقتدار حضرت زینب (س) شیرزن تشیع در مسیر تاریخ و نقش سازنده آن در تحولات روز را ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالب این تازه نشر در قالب پنج فصل ارایه شده که در فصل نخست با عنوان مفهوم جهاد و ویژگی‌های آن انواع جهاد و تعاریف این حوزه ارایه شده است و ملاک‌های صدق جهاد و نسبت‌یابی جهاد با عرصه‌های مختلف حیات بیان شده است.

در فصل دوم کتاب با عنوان جهاد فردی بانوان مسلمان ایرانی در خصوص تکالیف بانوان در مجاهدات درونی، رشد فردی و علمی و اهمین رشد اجتماعی، رشد جسمانی و شخصیتی بیان شده و تکالیفی که یک زن ایرانی برای مادر شدن و همسر خوب بودن باید داشته باشد در کنار اثربخشی زن مسلمان به عنوان انسان کارآمد عنوان شده است.

فصل سوم کتاب نیز با عنوان جهاد خانوادگی بانوی مسلمان ایرانی حاوی مطالب ارزنده‌ای در خصوص تربیت فرزندان، اهمیت مسایل فرهنگی، توانمندی اقتصادی ، ازدواج مسئولانه و نگاه شجاع پرور است که زنان باید در نقش خانوادگی ادا کنند.

عنوان فصل چهارم این کتاب نیز جهاد اجتماعی زن مسلمان نام گرفته که زوای و باید و نبایدهای حضور بانوان در اجتماع را به بحث و نظر گذاشته است.

الگوی بانوی محاهد ایرانی عنوان فصل پنجم کتاب است که در خصوص زنان صدر اسلام، زنان قرآنی ، حضرت فاطمه (س)و حضرت زینب(س) شرح داده است.

ویژگی این کتاب این است که در انتهای کتاب بخشی را به خلاصه هربخش در قالب نمودارهای آموزشی اختصاص داده تا محتوای ارایه شده با سهولت قابل انتقال به خواننده باشد.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا استان مرکزی کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا استان مرکزی کتاب کتابخانه ایرنا استان مرکزی کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.

کد خبر 847321 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • ببینید | ازدواح سرمربی سپاهان با یک دختر ایرانی؛ ژوزه مورایس مسلمان شد
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی