Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:52:43 GMT

احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۸۷۵

احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است و در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرد:

تحریم‌ها به ندرت موثر واقع می‌شوند

برایان واربی در ابتدا در مورد تحریم‌ها و آخرین تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه گفت: تحریم سیاستی بی‌نتیجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌ها برای متقاعد کردن کشور هدف برای تغییر سیاست‌های خود به ندرت موثر بوده است. شاید تحریم‌ها فقط در یک دوره‌ای آن هم به عنوان یک مکانیسم سیگنال دهنده موثر باشند.

برایان واربی ترامپ دشمنی با ایران را کنار نمی‌گذارد

وی اضافه  کرد: در مورد تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و تلاش برای احیای تحریم‌ها، من فکر می‌کنم که این‌ها در درجه اول سیگنالی بین ترامپ و طرفداران پایگاهش است که به آنها بگوید او قصد دارد اطمینان بدهد که ایران دشمن آمریکا است. دشمنی با ایران برای بالا رفتن موقعیت ترامپ در میان هوادارانش است. بنابراین ترامپ این موضع را تغییر نمی‌دهد.

افراد عادی بیش از سیاست‌گذاران، عواقب تحریم‌ها را متحمل می‌شوند

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ تحریم‌ها این است که در نهایت افراد عادی بیش از سیاست‌گذاران، عواقب تحریم‌ها را متحمل می‌شوند. این اغلب به صورت محرومیت‌هایی در انتقال کالاهای بشردوستانه که نقض حقوق بشر است، آشکار می شود.

وقوع جنگ بین ایالات متحده و ایران بسیار بعید است

وی هم‌چنین در ادامه در مورد تهدیدهای ترامپ علیه ایران گفت: علیرغم تنش و خصومت و تهدیدهای ترامپ در ماه‌های پیش رو، وقوع جنگ بین ایالات متحده و ایران بسیار بعید است. ترامپ تعصبات عمیقی دارد و معتقد به ملی‌گرایی است.

برایان واربی تاکید کرد: من فکر می‌کنم او معتقد است که ایران دشمن ایالات متحده است و ایالات متحده باید همه تلاش خود را برای آسیب رساندن به ایران انجام دهد. تهدیدها و تلاش برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه از این عقیده او ریشه می‌گیرد و دشمنی‌اش را کنار نمی‌گذارد.

اروپایی‌ها، هنوز متحد و یکپارچه نیستند

استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا ابراز امیدواری کرد که اروپا بتواند با ترامپ مقابله کند.

وی در این باره گفت: یک اروپای متحد می‌تواند در برابر ایالات متحده در مورد فشار بر ایران مقابله کند، اما این کار آسان و بدون هزینه نخواهد بود و برای اروپا هم سخت است. اروپا برای مقابله با آمریکا در موضوع ایران، هنوز متحد و یکپارچه نیست.

کد خبر 550656 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایالات متحده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی