Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:53:04 GMT

قم سومین کلانشهر سبز کشور شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۱۰۷

قم سومین کلانشهر سبز کشور شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به جایگاه شهر قم در توسعه فضای سبز در چند سال گذشته، اظهار کرد: امروز توسعه فضای سبز یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار در کشورها بوده و فاکتور تأثیرگذاری در تأمین سلامت و امنیت روانی شهروندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای ایجاد فضای سبز مطلوب در جامعه دانست و افزود: باید به توسعه فضای سبز فراتر از کیفیت سیما و نظر شهری توجه  و به آن به‌عنوان عامل سلامت جامعه نگاه کنیم.

جوادیان کسب جایگاه سومی در توسعه فضای سبز را در کشور موفقیتی قابل‌توجه عنوان کرد و یادآور شد: رسیدن به جایگاه سومی در توسعه و سرانه فضای سبز در کشور با توجه اقلیم خشک و کمبود منابع آبی موفقیتی است که شهرداری قم با تلاش و برنامه‌ریزی به آن رسیده است.

جوادیان  چالش‌های پیش رو در توسعه فضای سبز شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: کمبود منابع آبی، فقر خاک، دمای ۵۰ درجه‌ای تابستان‌ها و دوره کوتاه ۱۵ روزه رشد گیاهان در شهر قم بخشی چالش‌هایی پیش روی توسعه فضای سبز شهر قم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ثبت سرانه فضای سبز ۲۰/۰۳ مترمربعی در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: شهر قم با سرانه ۲۰/۰۳ بعد از شهرهای اصفهان با سرانه ۲۶ مترمربع و شیراز با سرانه‌ای برابر ۲۳ مترمربع قرارگرفته است.

جوادیان سرانه فضای سبز شهر تهران را ۱۶/۵ مترمربع دانست و در مقایسه‌ای سرانه کلان‌شهرها را یادآور شد و گفت: شهرهای اهواز با سرانه ۱۸ مترمربع، مشهد ۱۶/۰۶ مترمربع، تهران ۱۶/۵ مترمربع، تبریز ۱۵ مترمربع، کرج ۱۳/۱۲ مترمربع در جایگاهی پایین‌تری از شهر قم قرار دارند.

او عملکرد استان قم را در حوزه فرهنگ‌سازی نیز قابل‌توجه دانست و تأکید کرد: توسعه فضای سبز همگام بافرهنگ سازی و تشویق مردم در مشارکت پویا در حفظ فضای سبز ازجمله دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه اجرای پویش مردمی "درخت دوستی بنشانیم" را در سراسر کشور افتخاری برای شهرداری قم دانست.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای سبز قم شهرداری قم حقوق شهروندی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه فضای سبز شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم