Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که ۲۹ شهریور برگزار شد،جذب ۹۲درصدی اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی این استان را یادآور شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همه توان خود را برای جذب ۸ درصد باقیمانده به کار گیرند؛ چرا که در شرایط کنونی نباید هیچ اعتباری برگشت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس با اشاره به بند دال تبصره ۱۲ قانون بودجه در خصوص فروش و مولد سازی املاک مازاد دولت گفت: تامین ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه از این محل در سال جاری پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم استان فارس است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی می‌توانند این ظرفیت قانون بودجه را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، پرداخت پاداش‌های معوق و همچنین رفاه کارکنان خود به کار گیرند.

رحیمی بیان کرد: اگر دستگاه های اجرایی اقدامی برای معرفی و ثبت املاک مازاد انجام ندهند این املاک در کارگروه تعیین تکلیف و پس از مولد سازی به خرانه دولت واریز می‌شود که در این صورت دستگاه اجرایی مربوط هیچ سهمی از این مبالغ نخواهد داشت.

استاندار فارس بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه تاکید کرد و افزود: این ظرفیت ها به ویژه در حوزه اعتبارات ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید متناسب با توسعه یافتگی استان، میزان خدمات دهی فارس به جنوب کشور و وسعت و جمعیت این استان جذب شود.

رحیمی با تاکید بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: بی تردید میزان استفاده دستگاه‌ها از این ظرفیت‌ در ارزیابی و سنجش مدیران تاثیر گذار است.

تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام فارس به جای تعریف طرح جدید

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برنامه توزیع اعتبارات را زودتر از سال قبل شروع کرده است.

حسن نوروزی با اشاره به کلنگ‌زنی‌ پروژه های جدید در برخی از شهرستان های استان افزود: با توجه به تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام در برنامه های بودجه ای کشور، فرمانداری‌ها در صورتی می توانند پروژه جدیدی را تعریف و کلنگ زنی کنند که در کمیته برنامه‌ریزی استان مطرح شده باشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۶۶ میلیارد تومان میزان تخصیص اعتبارات استانی و ملی در سال ۹۸ بوده است گفت: به موجب این قانون دستگاه های اجرایی استان تا ۳۱ شهریورماه ۹۹ می‌توانند سهم اسناد خزانه را جذب کنند.

نوروزی با بیان اینکه بالغ بر ۹۲ درصد سهم اسناد خزانه استان توسط دستگاه های اجرایی جذب شده است ادامه داد: باید دستگاه های باقی مانده برای جذب ۶۷ میلیارد تومان باقی مانده اسناد خزانه تا پایان وقت اداری ۳۱ شهریورماه جاری اقدام کنند.

وی با اشاره به شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان برای فروش یا مولدسازی افزود: تاکنون فروش ۱۰ ملک دولت در سطح استان فارس با هدف مولدسازی تایید نهایی و به استان‌ ابلاغ شده است که از این تعداد ۴ فقره مربوط به استانداری،۵ مورد مربوط به جهاد کشاورزی و یک مورد اداره برق بوده است.

فارس در مسیر مولدسازی

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان فارس نیز با اشاره به اینکه رقم پیش بینی شده از محل فروش و یا مولدسازی املاک دولتی در سطح کشور ۴۸ هزار میلیارد تومان و سهم فارس از این رقم بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است گفت: کل املاک دولتی ثبت شده استان فارس در سامانه سادا ۱۳ هزار و ۸۷۰ فقره است که یک هزار فقره زمین، ۵۱۶ مورد مسکونی و ۱۶۰ مورد رفاهی و ۷۸ مورد باغ از این تعداد مشمول طرح مولدسازی و فروش می شود.

بابک دایی ادامه داد: بالغ بر ۳۷ درصد املاک ثبت شده در سامانه سادا مربوط به منابع طبیعی و ۱۹ درصد آموزش پرورش است که این دو دستگاه بیشترین املاک ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون تنها ۱۳ دستگاه اجرایی فارس برای ثبت لیست املاک مازاد در سامانه سادا اقدام کردند.

وی ادامه داد: کارگروه مربوط در استان فارس تاکنون هزار و ۸۰۰ ملک دولتی قابل مولدسازی و فروش را شناسایی کرده است اما این استان با شناسایی و ابلاغ املاک مازاد به وزارت کشور و دریافت مجوز فروش ۱۰ فقره از این املاک اکنون در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد.

کمبود پول برای فارس مقابل کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست در خصوص میزان هزینه‌های انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تاکنون ۴۱۲ میلیارد تومان برای مواجهه با این بیماری هزینه شده است که ۳۸۲ میلیارد تومان آن اعتبارات مستقیم دانشگاه و مابقی کمک خیرین بوده است.

مهرزاد لطفی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون تنها ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اختصاص داده شده و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان مابقی بصورت مطالبه کماکان واریز نشده است.

در خشکسالی بودجه‌ای از همه ظرفیت‌ها استفاده شود

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه برای تکمیل طرح ها توسط دستگاه اجرایی تاکید کرد.

وی در خصوص عدم تخصیص مناسب اعتبارات لازم برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: باید مسائل توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگان اطلاع رسانی شود تا بتوان با رایزنی با وزارت بهداشت اعتبارات بیشتری برای استان جذب کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط خشکسالی بودجه‌ای باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برد تا مسائل و مشکلات استان رفع شود.

گزارش عملکرد جذب اعتبارات در سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،جهرم و فسا،بررسی عملکرد و شناسایی املاک مازاد دستگاه های اجرایی در استان از جمله دستورکارهای این جلسه بود.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی استانداری فارس فارس توسعه اقتصادی استانداری فارس فارس اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستگاه های اجرایی میلیارد تومان املاک مازاد قانون بودجه اسناد خزانه توسط دستگاه استان فارس دستگاه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در سالی که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، مدیران باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.

محمدطیب صحرایی، عصر امروز (پنجم اردیبهشت) در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار انتظار می رود حضور و همراهی مردم در فعالیت ‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدارهای چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی در ادامه به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاوردهای بیشتری همراه باشد.

وی همچنین به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد