Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:32:30 GMT

امکان ثبت شرکت صوری و قاچاق کالا از کیش وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۰۹۶

امکان ثبت شرکت صوری و قاچاق کالا از کیش وجود ندارد

 به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از وابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به وضعیت زندگی در کیش گفت: کیش یکی از زیباترین مناطق کشور است و یکی از چهار منطقه در دنیا است که بیشترین اکسیژن آزاد و خالص را دارد و از لحاظ مزیت‌های زندگی متوسط رو به بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین مظفری که در برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه حضور پیدا کرده بود، ادامه داد: هم اکنون فرودگاه کیش دو میلیون ظرفیت دارد و قصد داریم ظرفیت آن را تا شش میلیون نفر برسانیم. اسکله ۳۵ هزار تنی نیز ساخته شده و در بحث هتل نیز هم اکنون ۵۲ هتل فعال هستند و هم اکنون ۶۰ هتل جدید نیز در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: بخشی از سرمایه‌هایی که امکان داشت از کشور به دلیل خرید مسکن خارج شود هم اکنون در کیش سرمایه گذاری شده و طرحی را ایجاد کردیم به عنوان هتل آپارتمان که سند به نام آپارتمان صادر شود اما مدیریت مانند هتل باشد و مالک ملک می‌تواند در زمانی که در کیش نیست مدیریت ملک خود را به مدیر هتل بدهد.

مظفری با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاری در کیش گفت: بیشتر از یک سوم بودجه عمرانی کشور هم اکنون در کیش پروژه عمرانی داریم که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و امسال بیش از بودجه عمرانی در بخش عمران هزینه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در کیش مطرح است بحث معافیت‌های مالیاتی است امروز خوشبختانه هیچ شرکت صوری در کیش حضور ندارد که هدفش فرار مالیاتی باشد و اصلا امکان ثبت شرکت صوری وجود ندارد و قاچاق کالا نیز در کیش وجود ندارد و هم اکنون ۳۲۷ واحد صنعتی در بخش‌های مختلف داروسازی، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، مبلمان فعالیت می‌کنند.

مظفری با اشاره به اینکه بخشی از خدمات پشتیبانی شرکت‌های نفت و گاز در جزیره کیش انجام می‌شود افزود: فقط در دنیا ۴ کشور هستند که می‌توانند این خدمات را ارائه کنند و ما امروز مثلا شرکتی را داریم که ۲۸ جوان در آن فعالیت می‌کنند و یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا است و هم اکنون ظرفیت استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را داریم و تعدادی از شرکت‌هایی که تا پیش از این وارد کننده لوازم خانگی بودند هم اکنون به تولیدکننده تبدیل شدند.

وی درباره حضور چینی‌ها در کیش گفت: اینکه گفته می‌شود کیش را قرار است به چینی‌ها بدهند صحیح نیست و یک خبر دورغ و ساختگی است که توسط یک سایت معاند خارج از کشور دو سال پیش به دروغ اعلام شده بود.

کد خبر 5028030

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش جزیره کیش قاچاق کالا ویروس کرونا شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد بوشهر آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟

شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی در سال‌های اخیر تلاش کردند این فناوری را طوری توسعه دهند که بتوان از آن در نیاز‌های روزمره زندگی استفاده کرد و باید گفت این شرکت‌ها تا حد بسیار زیادی موفق بودند. در حال حاضر بسیاری از چت بات‌ها و دستگاه‌های خانگی به هوش مصنوعی مناسب برای امور روزمره انسان‌ها مجهز شده‌اند و باید گفت بخش عمده‌ای از نیاز‌های انسان را می‌توان به کمک این فناوری برطرف کرد. 

اکنون انسان‌ها هوش مصنوعی را بیشتر به ابزاری برای استفاده و کمک رسانی به مشاغل خود در نظر گرفته اند و کمتر کسی خبر از امکان استفاده و وجود داشتن هوش مصنوعی در برخی از ابزار‌های منازل که به صورت روزمره از آنها استفاده می‌شود، دارد.

هوش مصنوعی در ابزار‌های خانگی

چند سالی است که استفاده از جاروبرقی‌های رباتیک بین مردم جهان و ایران رونق گرفته و از آنجایی که این ربات‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان دائما در حال نظافت منازل هستند، در بخش زیادی از خانه‌ها شاهد استفاده از این فناوری هستیم؛ اما عملکرد این جاروبرقی‌ها صرفا به کمک فناوری هوش مصنوعی است، برای مثال این ربات‌ها به کمک سنسور‌های خود ابتدا منازل را اسکن می‌کنند و سپس با ارسال آن به پردازشگر که مبتنی بر هوش مصنوعی است محل‌های دارای مانع و یا برجستگی‌های غیر قابل نفوذ را تشخیص داده واز آن برای جاروکردن در دفعات بعدی استفاده می‌کند.

علاوه بر این برخی از این ربات‌ها به کمک هوش مصنوعی توانایی تشخیص میزان آلودگی را دارند و هوش مصنوعی برای شدت جارو یا تی کشیدن به بخش فنی ربات دستور می‌دهد. علاوه بر این ربات محیط‌هایی را که حیوانات در آنها هستند را تشخیص داده و این محیط‌ها را بیشتر از سایر مناطق نظافت می‌کنند. گفتنی است که این ربات‌ها امکان اتصال به شبکه اینترنت را نیز دارا هستند و کاربر می‌تواند از خارج از خانه به روبلت دستور نظافت بدهد تا زمانی که کاربر به خانه می‌رسد، محیط خانه تمیز شده باشد.

جدا از این شرکت‌های بزرگ سازنده یخچال و لوازم خانگی نیز سعی کرده‌اند در محصولات خود از هوش مصنوعی استفاده کنند. برای مثال یخچالی توسط یکی از این شرکت‌ها تولید شده که می‌تواند به صورت خودکار محصولات قرار داده شده در یخچال را تشخیص دهد و سپس با پیدا کردن تاریخ مصرف آنها در زمان نزدیک شدن به تاریخ انقضا کاربر را از آن آگاه کند.

یکی دیگر از این شرکت‌ها نیز به دنبال ساخت یخچالی است که هوش مصنوعی استفاده شده در آن پس گذشت چند هفته از استفاده کاربر، متوجه علایق و رژیم غذایی کاربر شده و از آنجایی که توانایی اتصال به موقعیت مکانی و پیدا کردن فروشگاه‌های اطراف را دارد، می‌تواند به صورت خودکار در فروشگاه‌ها سفارش ثبت کند تا کاربر کمبود مواد غذایی در یخچال خود نداشته باشد.

در سایر محصولات خانگی جدید مانند فر، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی نیز از هوش مصنوعی استفاده شده، برای مثال ماشین لباسشویی به صورت خودکار متوجه نوع لباس‌های قرار داده شده در ماشین می‌شود و به صورت خودکار میزان شسشتو و نحوه شستشوی لباس به طوری که به لباس آسیب وارد نشود را مشخص خواهد کرد.

علاوه بر این امکان روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی یا هر کدام از ابزار‌های هوشمند منزل که به اینترنت متصل باشند نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند تنظیم کنند حتی زمانی که خارج از محیط خانه هستند نیز هرکدام از این ابزار‌ها شروع به کار کنند.

کمک گرفتن از چت‌بات‌ها برای خانه‌‎داری

یکی از قابلیت‌های موجود در دستیار‌های صوتی موبایل ها، امکان کمک گرفتن از آنها برای نحوه پخت و پز، نظافت، خانه داری یا تمام امورات منازل است. برای مثال کاربران می‌توانند از سیری یا گوگل اسیستنت درباره نحوه پخت یک غذای خاص یا شیوه نگهداری از یک میوه سوال بپرسند و هر دو دستیار بهترین جواب موجود در اینترنت را برای آنها اعلام خواهد کرد.

جدا از این هر دو دستیار صوتی اپل و گوگل توانایی اتصال به برخی از وسایل تأیید شده منازل را دارند و به کاربران امکان کنترل لوازم با حرف زدن را می‌دهند. برای مثال کاربران می‌توانند با متصل کردن سیری به تلویزیون خود، از سیری درخواست روشن، خاموش و یا تغییر شبکه تلویزیونی را داشته باشند.

در بسیاری از موارد تخصصی این دو دستیار به طور کامل نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد، اما گاهی اوقات اطلاعات این دستیار‌ها آن طور که باید برای رفع نیاز کاربران کافی نیست، در این شرایط کافی است کاربر با مراجعه به چت بات‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی به‌دنبال پاسخ سوال خود بگردند.

از آنجایی که هوش مصنوعی استفاده شده در این چت‌بات قدرتمندترین هوش مصنوعی موجود در این حوزه است، کاربران می‌توانند با خیال راحت به جواب تمام سوالات خود در زمینه‌های خانه داری، مدیریت، کار‌های فنی، درمانی و حتی نحوه درست انجام کار‌های روزمره برسند.

گفتنی است که این چت بات صرفا توصیه‌های خود را به کاربران ارائه خواهد داد و طبق اعلام شرکت سازنده این چت بات، کاربران نباید اعتماد صد در صدی به این نوع توصیه‌ها داشته باشند و تصمیم گیری نهایی با کاربران است. نباید فراموش کرد که امکان از کنترل خارج شدن یا وجود ایراد فنی در تمام محصولات یا چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد و لازم است کاربران پیش از استفاده از هر کدام از ان ها، از آخرین وضعیت سلامت محصولات مربوط به این فناوری از طریق اطلاعیه‌های شرکت سازنده مطلع باشند.

منبع: آنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید