Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:33:08 GMT

یادی از شهید حمید مرادی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۱۰۰

یادی از شهید حمید مرادی

ایسنا/لرستان شهید حمید مرادی، یکم خرداد ۱۳۴۸، در روستای پیرکه از توابع شهرستان الشتر به دنیا آمد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید حمید مرادی آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم

شهادت هدیه‌ای است گران‌بها از جانب خداوند تبارک‌وتعالی برای بندگان خالص خود، که نصیب هرکسی نمی‌شود انسان باید در راهی سیر کند که سعادتش در آن خط باشد و به الله سوگند من سعادت خویش را نمی‌یابم مگر در پیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (ع) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهاد درراه خدا گذشتن از علائق نفسانی و حسین وارشدن و حسین گونه شدن است و ببین کجایی و چکار می‌کنی.

آنچه گذشت هیچ است آنچه خواهد آمدکو؟ و چه می‌دانیم که چه خواهد آمد؟ پس من هستم و اکنون من هستم و اکنون پس برخیزم و به فکر خویش باشم (الیوم العمل بالحساب و علی‌الحساب بلا عمل)

امروز میدان کاروفردا بازار مزداست امروز عمل است بدون حساب و فرداحساب است بدون عمل.

ای دوستان عزیز آنگاه‌که محیط را از همه انسان‌ها خالی می‌بینید دمی لحظه‌ای از همه‌جا قطع‌نظر کنید و همه احساسات خود را کنار بگذارید.

و از همه‌جا ببرید وبسوی خویشتن برگردید و در غلاف وجود خود فروروید و به‌وقت بنگرید که گذشته‌ها رفته و آینده‌ام مجهول‌الحال است با خود زمزمه کنید که چه خواهیم شد و تاکی حیات خواهیم داشت و عاقبت چه مرض و حادثه‌ای به سراغم خواهد آمد و بالاخره چه روزی و با چه تدبیری این قفس تن خواهد شکست و مرغ محبوس روح پرواز خواهد کرد.

چه آنکه این مطلب قطعاً مورد شک نیست و بالاخره شدنی است که آیا به کجاوچگونه خواهم رفت و اما شما ای پدرومادرم بدانید و مطمئن باشید من امروز درراه جاودانه‌ام گام نهادم که انتهای آن ان شاءالله حکومت مستضعفین جهان است بارها پیش خودم زمزمه نمودم که شما برای من زحمت بسیار کشیدید و من هم در آخر نتوانستم زحمات شمارا جبران کنم در حق شما خیلی کوتاهی کردم و دین خود را نسبت به شما به‌طور صحیح ادا نکردم ولی میدانم که قطعاً به مکانی خواهم رفت که تا نفوس تکمیل و روان‌ها تطهیر نباشد کسی نمی‌تواند به این منزلگه دسترسی پیدا کند.

پس چه‌بهتر که این زندگی و دنیای رقت بارو پررنج و شکنجه زا موجب غرق در گناه و معصیت رازها و به‌سوی او تنها عاشق مؤمن شتافته یک حرکت و یک سفر آن موقعی معنی و مفهوم پیدا می‌کند که مقصد واقعی در انتظار باشد.

زیرا مقصد است که به حرکت و تکاپو معنی و مفهوم می‌دهد همان‌طوری که علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: دنیا خانه عبور و آخرت خانه اقامت است.

آخرت است که به دنیا معنی می‌دهد برادرم دنیا جای کار و عمل است و آخرت مکان نتیجه‌گیری و حساب پس دادن.

همه این‌ها به یک‌طرف لحظه بعد از مرگ را به خاطر آور که دیگر یارای هیچ نداری و تنها اعمالت، گواهت و سعادت کردارت، پس چه خوب قبل ازآنچه مرگ تو را دریابد و هیچ کاری از تو برنیاید به خویشتن بازگردی و خود را در ترازوی خویش ببینی و به خودگرایی.

 وای برمن والله که تمام عمرم بی‌حاصل و تمام عمرم غرق در گناه و تمام عمرم در پوچی و بیهودگی.

 بله بر کوله‌بارت که بر خود بسته‌ای نظر کن.

و ببین چه دادی برای جواب هیچ، تمام عمر در پوچی در پی هواهای نفسانی و شناور در اشتباه، وقتی به گذشته‌ای نه‌چندان دور نظر می‌کنی بسان رهاشده در ظلمت که در انتظار باریک نوری است تا راهی یابد، ولی نور از او دور است که دیگر هیچ اشتباهی نجاتی ندارد و یا شناوری دردریای بیکران که هیچ امیدی رهایی ندارد.

آیا به انتظار مرگ می‌نشینی تا تو را دریابد.

هرگز، برادرم ببیندیش شما مرا می‌بخشید از شما می‌خواهم برایم طلب آمرزش کنید.

 مادرم بدان که انسان تنها در مقابل مرگ تسلیم است و هیچ کاری از او برنمی‌آید پس چه بهترکه این مرگ درراه عشق، درراه آن‌کسی باشد که انسان او را می‌پرستد و به‌صورت شهادت انسان ملقب بشود که بزرگ‌ترین نام‌های شهادت حد نهایی تکامل انسان است بعد از شهادتم افتخارنما که فرزندی درراه اسلام و خدا هدیه کرده.

مبادا در دنیا دل به هوای نفسانی بسته و پیوستگی خود را به این انقلاب و اسلام جدا و دور سازید.

برادرانم تقوا را فراموش نکنید اگر باتقوا باشید در این برهه از زندگی پیروزید و قطعاً هم از روی اراده بر هوای نفس خود مسلطید. سعی کنید هر عملی که انجام می‌دهید فقط خالص برای خدا باشد. کار برای خدا ارزش بسیار دارد.

در خاتمه برایم از تمام اقوام دوستان حلالیت بطلبید

شهید خمید مرادی ۳۱ مرداد ۱۳۶۶، با سمت فرمانده گردان کمیل در ماووت عراق براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انقلاب اسلامی شهيد وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شکست آمریکا در طبس

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ماجرای حمله آمریکا به طبس در حقیقت از روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، (۴ نوامبر ۱۹۷۹) آغاز شد؛ زمانی که «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و ۵۳ آمریکایی را به گروگان گرفتند.با توجه به اینکه دولت کارتر نتوانست از راه دیپلماتیک گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند، یگان ویژه «دلتا فورس» از نیروهای مسلح آمریکا، مأموریت پیدا کردند تا گروگان‌های آمریکایی را در یک عملیات کماندویی آزاد کنند و به آمریکا باز گردانند.

طرح عملیاتی «پنجه عقاب»

برای اجرای عملیات «پنجه عقاب» یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران،۹۰ نفر از کماندوهای آمریکایی موسوم به «دلتا» به فرماندهی سرهنگ «چارلی بکویث» و سرگرد «میدوز» به ایالت آریزونای آمریکا که تقریبا شرایط کویری ایران را داشت اعزام شدند تا آخرین مراحل تمرینی و آموزشی تحت شرایط مشابه را بگذارنند. از سوی دیگر گروه سرّی ویژه‌ای نیز برای پشتیبانی و تدارک وسایل تکمیلی طرح عملیات، مخفیانه وارد ایران شده و با گروهک‌های ضد انقلاب تماس‌هایی را برقرار کردند.

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

برای اجرای این عملیات، ۶ فروند هواپیمای «سی – ۱۳۰ و ۹۰ »کماندوی آموزش دیده آمریکا موسوم به نیروی «دلتا»، از قاهره به ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عمان منتقل شدند.

به این ترتیب نیروهای آمریکایی از خلیج فارس عازم طبس شدند اما این نیروها پس از استقرار در صحرای طبس و پیش از حرکت به سوی تهران، دچار حادثه طوفان شن شده و از ادامه مأموریت باز ماندند. البته در همین راستا «مایلزکاپلند» یکیاز مأموران سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا و از دست اندرکاران کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران معتقد است: «هدف از تهاجم طبس تنها آزادی گروگان‌ها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی این عملیات بوده است.»

شن‌ها مأمور خدا هستند

حضرت امام خمینی (ره) در همان ایام طی پیام مهمی که در خصوص حمله آشکار نظامی آمریکا صادر کردند به این نکته ظریف چنین اشاره کردند:«نباید بیدار شوند، آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند؟نباید بیدار شوند؟ چه کسی این هلیکوپتر آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست. این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • وحید مرادی سرپرست تیم ملی والیبال شد
  • یادی از شکست آمریکا در طبس