Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، حفظ روحیه انقلابی، حرکت جهادی، فداکارانه و نهراسیدن از هجمه‌های شیطانی دشمنان را از درس‌های هشت سال دفاع مقدس و ضامن غلبه بر توطئه‌های دشمن در هر مقطع تاریخی دانست.

به گزارش ایسنا،‌ در این بیانیه آمده است: «نگرانی نظام سلطه و استکبار از ظهور انقلاب اسلامی و پدیدار شدن تهدید برای نظم خودساخته بین‌المللی قدرت‌های استعماری بر جهان و نپذیرفتن مناسبات ناعادلانه رایج جهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران، منجر به ائتلاف حامی صدام و رژیم بعثی حاکم بر عراق به سرکردگی ایالات متحده امریکا و دیگر قدرت‌های جهانی برای آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله و تجاوز و اشغال بخش‌های وسیعی از میهن اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توطئه جنگ تحمیلی برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی در برخورد با سد مقاومت، ایستادگی و پایداری ملت عظیم‌الشأن ایران و رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های تاریخ ساز رزمندگان و ایثارگران ناکام ماند و این تهدید بزرگ در معادله‌ای معکوس، به استحکام بیشتر بنیان‌های انقلاب اسلامی و بسط و نفوذ گفتمان آن در اقصی نقاط جهان انجامید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دوران هشت سال دفاع مقدس و مقاومت رزمندگان ایرانی در صحنه نبرد، تداعی کننده یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخ تمدن بشریت است که در آن حماسه، ایثار، گذشت، جهاد و شهادت جلوه گر است و با ویژگی‌های ارزشمند رفتاری شهدا و رزمندگان، موجبات شکل‌گیری فرهنگی ارزشمندی به نام دفاع مقدس رقم زده شد که در حقیقت رمز پیروزی ملت عظیم الشأن ایران طی سه دهه اخیر به شمار می‌رود.»

این بیانیه با تأکید بر ضرورت بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس و حماسه مقاومت، شجاعت و شهادت طلبی مدافعان انقلاب و این سرزمین مقدس و بازنمایی الگوهای ماندگار و جاودانه خلق شده از متن آن که ماندگاری، ثبات و تداوم انقلاب و استقلال کشور را سبب شده خاطرنشان کرده است: «با گذشت چهار دهه از هجوم ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی با پشتوانه و تحریک استکبار جهانی، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت سرمنشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های کشور طی این مدت، ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد که متاسفانه به رغم تلاش‌ها و تمهیدات صورت گرفته تاکنون مطالبات و انتظارات موجود در این عرصه با پاسخ درخور همراه نبوده و رسالت خطیر متولیان این حوزه را معطوف به تقویت تلاش‌های علمی مبتنی بر پژوهش محوری برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس و یادآوری اهمیت شناخت نظریه‌ها، رویکردها، الزامات، اولویت‌ها و روش‌های موثر و موفق در این زمینه می‌کند.»

این بیانیه، دفاع مقدس را رمز ماندگاری و جهان شمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای یافتن راه‌های ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش روندگی کشور به سمت قله‌های اقتدار و منزلت جهانی قلمداد و تصریح کرده است: «خلق آثار و تولیدات نوین در حوزه فرهنگ دفاع مقدس توسط اصحاب رسانه و فرهنگ، پایه‌های انقلاب اسلامی و هویت ملی و پیشرفت کشور را مستحکم‌تر و با انتقال خاطرات جنگ تحمیلی هشت ساله به نسل جوان می‌تواند این حقیقت را که با توکل به خدا، اتحاد و همدلی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان بر موانع و چالش‌ها غلبه کرد را آشکارتر سازد.»

این بیانیه در پایان با پاسداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تعظیم به مقام شامخ امام راحل (ره) و شهیدان تاریخ ساز و همیشه جاوید ایران اسلامی در عرصه‌های دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی، ایران عزیز و حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس در قدرت سازی بازدارنده برای کشور و لزوم اهتمام همه جانبه به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حوزه دفاع مقدس، به‌ویژه در صحنه ماندگارسازی آن معجزه بزرگ در واقعیت ذهن و زندگی آحاد جامعه، آورده است: «گنجینه هشت سال دفاع مقدس و ظرفیت مقاومت، اتحاد، حضور آگاهانه در صحنه‌ها و شهادت‌طلبی ملت ایران که از ارکان قدرت بازدارندگی ایران اسلامی است و به عنوان نماد پیروزی و اقتدار ملی محسوب شده، باید با تبیین مستمر، عالمانه و هوشمندانه و توأم با خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از ابزارهای نوپدید رسانه‌ای همراه گشته تا از هرگونه تحریف و فراموشی مصون مانده و روحیه وحدت، یکپارچگی و آمادگی برای مقابله با ترفند ها، دسیسه‌ها و تهدیدات جبهه دشمنان این سرزمین در داخل و خارج را تضمین کند.»
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس انقلاب اسلامی فرهنگ دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟

«شعارشان زن، زندگی، آزادی بود، اما عمل و هدف‌شان زن، زندگی، عریانی را نشان داد» این جمله‌ای است که فاطمه رحمانی، مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران در بخشی از گفت‌وگوی خود با جام‌جم در توصیف نقشه دشمنان علیه حجاب زنان ایران می‌گوید.

با نگاهی به سیر تاریخی ایران مشخص می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد تازه‌ای که با بهره گیری از آیات قرآن و احکام اسلامی به زن شد و مقام معظم رهبری نیز از آن به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد می‌کنند، «مسأله حجاب زنان» و به موازات آن، حضور فعال در عرصه‌های مختلف جامعه و حذف نگاه ابزاری به آنها، تبدیل به خاری در چشم دشمنان شده که بار‌ها با استفاده از روش‌های مختلف مثل شخصی نشان دادن این موضوع و استفاده از تعابیر مختلفی، چون حجاب اجباری، سعی در مقابله با آن با هدف ضربه به نظام جمهوری اسلامی و تحقق اغراض خود کرده‌اند. در گفتگو با مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم. 

علت اهمیت حجاب در کشور چیست؟ 

مسأله حجاب یک تاریخچه عمیق و با سابقه به بلندای تمدن ایران در کشورمان دارد. حتی در کشور‌های اروپایی و آمریکایی که ۱۰۰ سال پیش پوشش زن‌ها، به شکل اکنون نبود و به مرور با اجرای سیاست‌های منفعت‌طلبانه و هوس‌بازانه، تبدیل به وضع فعلی شد، بعد از انقلاب صنعتی، استفاده ابزاری و جنسی از زنان باعث تغییر و تحولاتی در پوشش زنان غرب شد و سپس تلاش کردند این سبک از پوشش زنان خود را به زنان کشورهای دیگر همچون کشور‌های اسلامی تحمیل‌کنند. زمان رضاشاه تا حد زیادی این سیاست‌ها محقق شد، اما بعد از انقلاب، با رویکرد و نگاه عمیق دینی و اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، الگوی جدیدی در مقابل فرهنگ غربی نسبت به زن شکل گرفت که در این نگاه، زن در عین حفظ لطافت و ظرافت زنانه خود و گرم نگهداشتن کانون خانواده و فرزندآوری، با رعایت حجاب و عفاف، هم پوشش و هم عفت رفتاری و کلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور داشته‌باشد. بیش از نیمی از جامعه، را زنان تشکیل می‌دهند و شاهدیم زنان با داشتن پوشش اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی و ... حضور دارند و در برخی عرصه‌ها در حوزه زنان متخصص به خودکفایی رسیده‌ایم. 

چرا دشمنان از دیرباز به‌ویژه در سال‌های اخیر بر مسأله بی‌حجابی زنان تأکید دارند؟

زن فطرتا موجودی انسان‌ساز، تمدن‌ساز و منشأ عطوفت و برکات الهی است. زن می‌تواند ستون یک زندگی، خانواده و جامعه باشد. آنها در تربیت انسان‌های بزرگ و نابغه، نقش مستقیم دارند. بسیاری از افراد شایسته و برجسته تربیت‌یافته زنانی هستند که خود آراسته به خلقیات حسنه و پایبندی‌های اخلاقی بوده‌اند. این امر پذیرفته شده‌ای است که زن، مأموریت و مسئولیت تربیت انسان‌ها را به‌عهده داشته و سرشار از عاطفه، محبت، هدایتگری و تمدن‌سازی است، اما فرهنگ ۱۰۰‌ساله غرب تلاش می‌کند این ودیعه الهی را از او بگیرد و او را به انسانی بی‌مسئولیت و غیرمقدس تبدیل سازد. نقش اصلی قدرت نرم بسیار بالاست.

مسلما وقتی زن با این خصوصیات در نظام خلقت در مسیر درست و پیشرفت یک جامعه باشد، سبب سعادت جامعه می‌شود. منشأ اثر بودن زن اگر باور و پذیرفته شود در هر سمت و سویی که برود، اثر خود را می‌گذارد و باعث سعادت یا شقاوت جامعه می‌شود. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرموده‌اند دشمنان از پیشرفت زنان ما عصبانی‌اند، زیرا زنان ما بعد از انقلاب با حفظ حجاب و نگهداشتن حریم خانواده و در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و حکمرانی، حضور فعال داشتند که این موضوع برای دشمنان، غیر‌قابل تحمل است؛ لذا می‌کوشند به زن ایرانی القا کنند که زن با حجاب فعلی، امکان تعالی و رشد ندارد و زمانی می‌تواند به اوج قله موفقیت و رضایت برسد که عریان‌تر باشد. دشمنان خوب می‌دانند اگر بخواهند کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارند، بهترین روش، انحراف زنان از مسیر درست الهی و فطری و تقدس‌زدا‌یی و هویت‌زدایی از زن مسلمان است.

دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه دارد؟

تکرار حضور مداوم و روزمره بی‌حجاب‌ها در جامعه و جنبه روانی این‌مساله که اگر هرروز دیده شود، عادی می‌شود، یکی از روش‌های دشمن برای تحقق عرفی‌سازی بی‌حجابی است. القای شبهات در بین جوانان و عدم پاسخگویی درست به آنها، زمینه را برای باورسازی دروغین فراهم می‌کند. یکی از مواردی که مطرح می‌کنند این است که چرا عدم پوشش و حجاب در کشور‌های اسلامی عادی است، اما در ایران نسبت به این موضوع سختگیری می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب؛ تغییر و تحولاتی در تدوین قانون اساسی بر پایه شرع و دین پایه‌ریزی کرد؛ لذا قوانینی که وضع می‌کند نیز بر پایه شرع است. این‌طور نیست که ما از کشور‌های دیگر الگوبرداری کنیم بلکه کشور‌های دیگر هستند که باید مواضع خود را نسبت به حرام‌های شرعی اصلاح کنند چرا که این کشور‌ها پوسته اسلامی دارند، اما خلاف اسلام عمل می‌کنند.

 آنها شراب‌فروشی هم دارند، آیا ما باید از آنها پیروی کنیم؟ انقلاب اسلامی کاری کرد که احکام شرع و دین خدا را در جامعه اجرا سازد لذا آنچه کشور‌های به ظاهر اسلامی انجام می‌دهند، عجیب و غریب است، نه رعایت مسائل شرعی و دینی در ایران! شعار زن، زندگی، آزادی در واقع شعار اصلی حکومت اسلامی است، اما بستگی به این دارد که آزادی را چگونه تعریف و تعبیر می‌کنیم. دشمنان ما آزادی را عریانی و برهنگی تعریف می‌کنند. متأسفانه در جریان اغتشاشات نیز به صورت جنگ ترکیبی و کاملا هدفمند و سازماندهی شده، در داخل و خارج از کشور دشمنی را به حد اعلای خود نسبت به زن ایرانی که مظهر قداست، حیات‌بخشی و تمدن‌سازی است، نشان دادند؛ لذا این شعار آن‌طور که ادعا می‌کردند زن، زندگی آزادی نبود بلکه زن، زندگی، عریانی بود. دشمنان درحالی این شعار را می‌دادند که حالا شش ماه است در فلسطین زنان را از بین می‌برند! این وقایع نشان می‌دهد که این شعار‌های توخالی و دروغ، وسیله‌ای برای فریب زنان کشور ما است. زنان ما باید مراقب باشند که سرباز پیاده‌نظام دشمن نباشند. اطاعت از قوانین کشور، لازم الاجراست. قطعا مردم نسبت به بی‌حرمتی به شأن زن و عادی‌سازی بی‌حجابی در کشور، واکنش نشان خواهند داد. امیدواریم با اقداماتی که فراجا اکنون با طرح نور در پیش گرفته است، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

منبع: جام جم 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟