Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ایجاد بازارچه های موقت برای کولبران گفت: اگر بازارچه های موقت در مناطق مرزی کشور ایجاد شوند، دست های واسطه گری برای خرید کالا زیاد می شود و این یکی از عوارض مخرب است که نباید رخ دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شیوا قاسمی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بی‌نتیجه بودن بازارچه‌های موقتی گفت: در مریوان و سروآباد که حوزه انتخاباتی بنده است دو بازارچه موقت غیررسمی ایجاد شده اما در حال حاضر بدون فعالیت هستند و هیچ فایده‌ای برای کولبران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل کولبری با ایجاد چند بازارچه از بین نمی‌رود چون مردم بیکار هستند و سفره‌شان خالی‌ است بنابراین باید کاری کنیم تا در این مناطق اشتغال ایجاد شود و کولبری برای همیشه از بین رود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با تاکید بر ایجاد اشتغال برای کولبران تصریح کرد: در این مناطق ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، بوم گردی و... وجود دارد اما متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: قاعدتا برای هر آدمی اگر موقعیت بهتر پیش بیاید، در وضعیت قبلی باقی نمی‌ماند پس اگر یک فرد در شهر خودش کار داشته باشد و بتواند کسب درآمد کند حتما نمی‌آید جانش را کف دست خود قرار دهد و از مناطق صعب العبور، کالاهای سنگین حمل کند بنابراین ما باید برای کولبران اشتغال‌زایی کنیم تا در شهر خودشان مشغول کار شوند.

وی ضمن مخالفت با ایجاد بازارچه‌های موقت در مناطق مرزی عنوان کرد: اگر بازارچه‌های موقت در مناطق مرزی کشور ایجاد شوند، دست‌های واسطه‌گری برای خرید کالا زیاد می‌شود و این یکی از عوارض مخرب است که نباید رخ دهد.

قاسمی‌پور با اشاره به ارائه یک طرح درخصوص اشتغال زایی برای کولبران گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون در مورد ساماندهی کولبران اقدامی انجام نداده اما قرار است تا چند ماه آینده یک طرح درخصوص اشتغال زایی کولبران تقدیم صحن کنیم تا ان‌شاءالله شان و کرامت کولبران حفظ شود و کولبری از روی دوش مردم کردستان برداشته شود.

وی در پایان اظهار کرد: در این طرح، کمیسیون‌های مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی، صنایع و معادن و... می‌توانند کار کنند و جوانب مختلف آن را مورد بررسی و چکش کاری قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازارچه های موقت مجلس شورای اسلامی برای کولبران اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز، دومین جلسۀ هیئت موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

در این جلسه، مدعوین به ارائۀ نقطه نظرات خود دربارۀ موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیئت ۹ نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرام‌نامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبان جریان انقلاب پس از برگزاری مرحلۀ دوم انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگۀ تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

کد خبر 6093583 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی