Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:39:10 GMT

راه اندازی خط جدید هوایی بین قزاقستان و ازبکستان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۶۴۰

راه اندازی خط جدید هوایی بین قزاقستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان و ازبکستان قصد دارند یک خط پرواز جدیدی بین دو کشور ایجاد و راه اندازی کنند.

موضوع برقراری پرواز بین «آکتائو» قزاقستان و «گرگانج» ازبکستان در جریان یک نشست ویدئویی با شرکت نمایندگان استانداری های مناطق «مانغیستائو» و «خوارزم» و همچنین شرکت های هواپیمایی دو کشور بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر سخنان «نوربیک آیتژاناف» رئیس بخش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان «مانغیستائو» قزاقستان، انتظار می رود بین شهرهای آکتائو این کشور و گرگانج ازبکستان هفته ای دو پرواز انجام شود.

وی در ادامه با بیان این که از راه اندازی پرواز های منظم با هدف تشدید و توسعه بیشتر همکاری بین دو کشور در تمامی عرصه ها حمایت می کنیم، گفت: این خط پرواز بعد از آمادگی طرف ازبکی آغاز به کار خواهد کرد.

«نادرجان ترغون اف» سرکنسول ازبکستان در آکتائو قزاقستان نیز تاکید کرد که ایجاد این خط هوایی بر توسعه گردشگری بین دو کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

«مروئرت ژالدیبایف» معاون فرودگاه بین المللی «آکتائو» در این مورد اظهار داشت: کسانی که به تاریخ مردم ترک علاقه مند هستند، می توانند از طریق «استانبول» به «آکتائو» پرواز کنند و از اینجا برای دیدن زیبایی خیوه به «گرکانج» بروند و از آنجا به «بخارا»، «سمرقند»، «تاشکند»، «ترکستان» و «ارومچی» پرواز کنند.

طی این نشست همچنین پیشنهاد شد مسیرها و برنامه های مشترک گردشگری تهیه شوند که شهرهای تاریخی قزاقستان و ازبکستان را در بر می گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان ازبکستان آکتائو پرواز منظم دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفتگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشور‌های عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌ها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود