Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:28:39 GMT

برکات دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۷۹۷

برکات دفاع مقدس

«حماسه و ایثار» از واژه‌های ماندگار در سرنوشت هر ملتی است؛ به‌ویژه اگر این واژه‌ها دارای مفاهیم معنوی مقدسی باشند. همانند حماسه و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) که نه تنها هیچ‌گاه گرد فراموشی را بر خود نخواهد دید؛ بلکه تحول‌آفرین و انسان‌ساز نیز هست.

به گزارش ایسنا،سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی برکات دفاع مقدس را تبیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت می‌خوانیم:
چهل سال پیش با حادثه شوم حمله سراسری رژیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی دوران دفاع مقدس برای این مرز و بوم شکل گرفت. رژیم بعثی که با حمایت دولت‌های استکباری شرق و غرب و ثروت بی‌حد و اندازه حاکمان مرتجع منطقه با قصد براندازی حکومت تازه تأسیس جمهوری اسلامی و اشغال استان خوزستان حمله‌ای جنون‌آمیز به خاک ایران داشت. تجاوز این رژیم بعثی شهادت، مجروحیت، جانبازی، اسارت و آوارگی صدها هزار هموطن ایرانی را سبب شد. اما چون این حمله شرورانه، دفاع یکپارچه ملت مؤمن و ولایتمدار را در مقابل خود داشت مصداق جهاد مظلوم در برابر ظالم شد و مدافعان حریم مسلمین مخاطب آیه شریفه قرآن قرار گرفتند که: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» (سوره توبه، آیه 20)
در روزهای اول تجاوز بیگانگان، رهبری معنوی حضرت امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که جوانان پاکباخته این سرزمین سخن و فرمان ایشان را به جان و دل خریدند. حضرت امام خمینی (ره) حتی بعد از آزادسازی خرمشهر از لوث وجود متجاوزان، جمله معروف خویش را بر زبان آوردند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد». جمله کوتاهی که هم الهی بودن قیام و حرکت ملت ایران را معرفی کردند و هم قدرت معنوی را در پیروزی این نبرد نشان دادند.
دوران افتخارآفرین هشت سال نبرد بی‌امان ملت ایران با دنیای استکبار، شاهدی بی‌مثال برای اثبات ولایت‌پذیری، دلاوری، ایمان، ایثارگری و استقامت یک ملت در راه دفاع از آرمان‌های مقدس و حراست از کیان جامعه خویش بوده است.
دورانی که سربلندی، عزت و شرافت ملت ایران را همه دوستان و حتی کینه‌توزترین دشمنان ما مورد تأیید و اعتراف قرار دادند و این اوج افتخار ماست که فضیلت و سربلندی ملت ایران در عین مقابله با دنیای استکبار شرق و غرب آن زمان و ایادی مرتجع آن‌ها، در تاریخ ملت‌ها به ثبت رسیده و امروز الهام بخش ظلم‌ستیزی ملت‌های عراق، لبنان، یمن، فلسطین و سایر آزادمردان جهان شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای با واژه‌ها و مفاهیم ناب و خاص درباره عظمت روحی و معنوی ایجاد شده در دوران جنگ می‌فرمایند: «آن عزتی، اعتماد به نفسی، احساس اقتداری که از ناحیه معنویت رزمندگان ما و جامعه اسلامی ما احساس شد و توانست آن حادثه عجیب و شگفت‌انگیز ـ یعنی پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم این همه دشمن ـ را رقم بزند، آن خصوصیات، آن خصلت‌ها، برای ملت ما، برای کشور ما، یکی از بزرگ‌ترین نیازهاست» (1388/06/24).

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد: شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت "با شما سربلندیم" انتخاب شده ست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف -معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) - امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه(س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند