Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید، کارکنان و همکاران صنعت برق در حوزه های تولید، انتقال و توزیع در شرکت های مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و توانیر با تلاش و همت خود توانستند از پیک مصرف تابستان ۹۹ عبور نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،رضا مهرانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نیاز شبکه سراسری به تامین انرژی پایدار، در پنج ماهه نخست امسال میزان تولید برق نیروگاه های دولتی و خصوصی استان هرمزگان از مرز ۶ میلیون مگاوات ساعت گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروگاه های بخار بندرعباس و سیکل ترکیبی ایسین به ترتیب ۲۱۷۶۸۳۵ مگاوات ساعت و ۱۳۹۸۴۰۶ مگاوات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری تحویل داده اند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی رشد تولید انرژی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین با رشد ۲۶ درصدی بیشترین افزایش تولید انرژی در ۵ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان،در ادامه با توجه به سهم ۹۸ درصدی نیروگاه های حرارتی در تولید برق استان تصریح کرد: نیروگاه‌های خلیج فارس، گازی پاسارگاد قشم و هرمز نیز در مجموع ۲۷۰۵۷۴۶ مگاوات ساعت انرژی خالص در ۵ ماهه نخست سال به شبکه سراسری تحویل داده‌اند.

مهرانی در پایان با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری هم استانی های عزیز در زمینه مدیریت مصرف اضافه کرد: در تابستان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم تامین برق مراکز درمانی و وجود گرمای طاقت فرسای استان در تابستان، مسئولیت خدمتگزاران مردم در عرصه تولید، انتقال و توزیع برق بسیار بالا بوده که همکاری همیشگی مردم فهیم و تلاش و همت مضاعف همکاران نیروگاه، کار و فعالیت در تمامی ایام اعمال محدودیت و فاصله گذاری های اجتماعی بدون وقفه ادامه داشته تا چراغ درمان خاموش نشود و خللی در کار مدافعان عزیز سلامت بوجود نیاید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید نیروی برق حرارتی مگاوات ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از کارگاه‌های تعمیر توربین‌های تولید برق، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مشترکان، اظهار کرد: از سال گذشته ۱۸۰ طرح و اقدام برای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف توسعه نیروگاه‌ها، توسعه شبکه، اصلاح شبکه و اقدامات نرم‌افزاری همچون مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در شرایط اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این منظور، برخی نیروگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی، برخی نیاز به بازبینی و برخی نیاز به اقدامات اصلاحی دارد تا بتوانیم شرایط این نیروگاه‌ها را در حالت استاندارد قرار بدهیم.

وی با بیان این‌که این اقدامات هم در نیروگاه‌های حرارتی، هم در نیروگاه‌های برق‌آبی و هم در سایر واحد‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: کار تعمیرات بیشترنیروگاه‌های کشور به پایان رسیده که بناست تا در ۱۵ اردیبهشت، تعمیرات همه نیروگاه‌های به اتمام برسد.

محرابیان گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه محقق شده و تلاش می‌کنیم با حداکثر ظرفیت نیروگاهی به استقبال شرایط اوج مصرف برق برویم.

بومی‌سازی ۹۵ درصد نیاز فنی صنعت برق

وی در رابطه با توان داخلی کشور در تعمیرات نیروگاهی، با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات، قطعات و علم و فناوری صنعت برق کشور ما داخلی است، عنوان کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذدیر نیز در حال افزایش عمق تولید هستیم تا در آینده در این انرژی‌ها به‌خصوص در انرژی خورشیدی به خودکفایی برسیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که بیشترین صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیروگاهی انجام شده است، یادآور شد: نیروگاه‌های زیادی در خارج از کشور اجرا کرده‌ایم، اما از آن مهم‌تر این است که طی سال‌های اخیر، کار تعمیرات اساسی و نگهداری بسیاری از نیروگاه‌های خارج از کشور را که عمدتأ کشور‌های غربی اجرا کرده‌اند را به راحتی انجام می‌دهیم.

وی به یکی از طرح‌های تعمیرات اساسی نیروگاهی کشور اشاره کرد و گفت: واحد ۲۲۰ مگاواتی رودبار لرستان سال گذشته دچار مشکلات اساسی شد که نیاز به تعمیرات داشت در حالی که تجربه چنین تعمیری در کشور وجود نداشت؛ طی یک سال گذشته بررسی‌های زیادی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تعمیر آن در داخل امکان پذیر نیست، اما به متخصصان خود اعتماد کردیم و از این اعتماد نتیجه گرفتیم.

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت