Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:41:38 GMT

اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان ری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۸۹۵

اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان ری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در مسیر آبراهه های چندین روستای بخش حسن آباد این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا ضیا نصرتی با اعلام این مطلب به اهداف مورد نظر در اجرای پروژه های آبخیزداری پرداخت و گفت: این اقدامات با هدف کنترل روان آب ها و تقویت سفره های آب زیرزمینی، کاهش فرونشست زمین، جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود شرایط پوشش گیاهی به مرحله اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در انجام این فعالیت ها، اقدامات مکانیکی در قالب احداث بندهای ترکیبی سنگی-ملاتی و خاکی، به حجم عملیات ۵۲ هزار مترمکعب خاکی و ۵۶۰۰ مترمکعب سنگی-ملاتی و۲۱۶۰مترمکعب عملیات خشکه چین با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نصرتی به اثرات مثبت و نتایج موفق اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و اظهارکرد: اثربخشی اجرای این طرح ها بسیار سریع و زود بازده بوده به طوری که در مناطقی که این اقدامات انجام شده است مهاجرت معکوس روستائیان را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران آبخيزداري آبخوان داری شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر