Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:13:43 GMT

رسانه‌های اسپانیایی: اقدام آمریکا غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۳۱۱

رسانه‌های اسپانیایی: اقدام آمریکا غیرقانونی است

به گزارش ایرنا، تصویر پمپئو در حالی به تصویر اصلی خبر از سرگیری تحریم‌های ضد ایرانی در روزنامه‌ها، تارنمای خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی همچون ال موندو، افه، اروپا پرس، تله سور، اینفوبائه، لا وانگواردیا و بسیاری رسانه های اسپانیولی دیگر تبدیل شد که عبارت «آمریکا یکجانبه از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران خبر داد» تیتر مشترک اکثر این رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ال موندو اسپانیا نوشت: آمریکا در حالی خبر از بازگشت تحریم‌ها می‌دهد که اکثریت اعضای شورای امنیت به دلیل خروج این کشور از توافق برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، هیچ حقی برای کاخ سفید قائل نبوده و بر خلاف نظر دولتمردان آمریکایی، سازمان ملل در این مسیر هیچ اقدامی نکرده است.      

خبرگزاری افه نیز با اشاره به غیر قانونی خواندن اقدام آمریکا نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس روز جمعه اعلام کردند تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از جانب آمریکا بی نتیجه خواهد بود؛ پاریس، برلین و لندن در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن غیر قانونی خواندن اقدام آمریکا، این عمل را بی اثر دانستند.  

نشریه اینفوبائه آرژانتین نیز با تیتر «بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران» به این موضوع پرداخت و نوشت: پمپئو از اعمال تدابیر جدید ضد ایرانی علیه ایران در روزهای آینده خبر داد.

گذشته از خبر واهی بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، تهدید صریح اعضای سازمان ملل در صورت عدم تمکین از این اقدام فاقد مشروعیت، دیگر محور مورد توجه رسانه های اسپانیولی زبان بود.

تارنمای شبکه تلویزیونی تله سور با تیتر «آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و در صورت عدم اجرا دیگران را به عواقب سخت تهدید می‌کند» در گزارشی به این خبر بامداد یکشنبه پرداخت و نوشت: آمریکا در حالی خبر از بازگشت تحریم‌ها می‌دهد که تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران در شورای امنیت رد شد.

خبرگزاری اروپا پرس اینطور نوشت: ایران، اتحادیه اروپا و سایر اعضای شورای امنیت ثابت کردند که واشنگتن برای طرح چنین درخواست‌هایی فاقد مشروعیت است. اگرچه آمریکا در سال ۲۰۱۸میلادی از برجام خارج شد اما سایر امضا کنندگان، ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان همچنان این توافق را حفظ کرده اند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مدعی ازسرگیری تحریم‌ها ازجمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و به‌جز آمریکا، تنها دومینیکن به آن رأی مثبت داد.

همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌جز دومینیکن، به همراه ریاست این شورا اعلام کرده‌اند که آمریکا به دلیل خروج از برجام در جایگاهی نیست که بتواند مکانیسم ماشه را فعال کند و شورای امنیت هیچ اقدامی در این خصوص نخواهد کرد.  

برچسب‌ها برجام تحریم سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تحریم سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو برجام تحریم سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو اخبار کنکور تحریم ها علیه ایران بازگشت تحریم ها تسلیحاتی علیه شورای امنیت سازمان ملل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس