Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:42:11 GMT

دولت زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۴۲۸

دولت زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند

ایسنا/لرستان نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دوری از آلودگی‌ها نیاز به بسترهای اجتماعی دارد و دولت باید زمینه ازدواج را فراهم کند، گفت: از نظر اجتماعی، ازدواج باید در اولویت اول قرار گیرد.

آیت‌الله احمد مبلغی امروز ۳۰ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به مؤلفه‌های فلاح و رستگاری از دیدگاه قرآن در سوره مؤمنون، اظهار کرد: این دو کلیدواژه‌های حساس دین هستند و در تمام ادیان توجه و رسیدن به رستگاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که خداوند برای فلاح و رستگاری اهمیت زیادی قائل شده است، عنوان کرد: اگر کلمه‌ای در قرآن تکرار شود نشان از اهمیت آن از منظر پروردگار دارد این در حالی‌ است که اگر کلمه فلاح و رستگاری با نام‌هایی چون «تفلحون» در قرآن در قالب‌های مختلف بارها تکرار شده، نشان از اهمیت آن است.

مبلغی با اشاره به مؤلفه‌ها و خصوصیات آشکار و شفاف فلاح و رستگاری از دیدگاه قرآن، تصریح کرد: شش خصلت وجود دارد که اگر فردی، جامعه یا نسلی به آن توجه کند، رستگار خواهد شد که این خصوصیات آشکار و شفافِ فلاح و رستگاری در سوره مبارکه مؤمنون بیان شده‌است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌ که نماز بدون خشوع اثربخشی کامل معنوی ندارد، بیان کرد: رستگاری ویژگی مؤمنان است و ویژگی نخست فلاح و رستگاری، خشوع در نماز است، چراکه اگر در آداب نماز خشوع وجود داشته باشد رستگاری ایجاد می‌کند و احساس تواضع و فروتنی به درگاه خداوند متعال است.

وی مؤلفه دوم فلاح و رستگاری را دوری از لهو و لعب حرام دانست و با تأکید بر این‌که ایجاد سرگرمی به‌ این معنا نیست، ادامه داد: تأکید اهل‌بیت(ع) بر خوشحالی‌ و شادی حلال بوده این در حالی‌است که لهو حرام، سرگرمی بدون خاصیتی است که تمام زمان شبانه‌روز انسان را به خود مشغول می‌کند.

مبلغی با تأکید بر این‌که لهو و لعبی که موجب دوری از خدا شود و انسان را از یاد خدا باز دارد، موجب فلاح و رستگاری نخواهد شد، بیان کرد: لهو و لعب‌هایی که با گناه آمیخته شده باشد و تمام عمر ما را بگیرد، از دیدگاه قرآن پذیرفته نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری زکات را مؤلفه دیگر فلاح و رستگاری از منظر قرآن‌ کریم در سوره مؤمنون برشمرد و افزود: کسی‌ که زکات را پرداخت نمی‌کند در مسیر فلاح و رستگاری قرار نمی‌گیرد و ترک‌کننده آن معیار رستگاری را ندارد این در حالی‌ است که زکات باید عملی شود چراکه اگر نباشد، فلاح و رستگاری نیست.

وی با بیان این‌که دوری از آلودگی‌ها نیاز به بسترهای اجتماعی دارد و دولت باید زمینه ازدواج را فراهم کند، ادامه داد: از نظر اجتماعی، ازدواج باید در اولویت اول قرار گیرد.

مبلغی امانت‌داری و وفای به عهد را مؤلفه دیگر فلاح و رستگاری از دیدگاه قرآن دانست و با تأکید بر این‌که انسان رستگار امانت‌دار است و به عهد خود وفادار می‌داند، تصریح کرد: کسانی‌که نماز را برپا می‌کنند رستگار می‌شوند این در حالی‌ است که معیارهای فلاح و رستگاری از خشوع در نماز شروع و به نماز ختم می‌شود؛ لذا باید معیارهای آن‌را با آب طلا نوشت و آنان را جامه عمل پوشاند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عضو مجلس خبرگان رهبری فلاح و رستگاری دیدگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است