Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:29:09 GMT

مسجد ،سنگر امنی برای رزمندگان دفاع مقدس بود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۴۶۷

مسجد ،سنگر امنی برای رزمندگان دفاع مقدس بود

حجت الاسلام اکبری با اشاره به تعبیر حضرت امام(ره) مبنی بر مسجد سنگر است ، گفت: در زمان دفاع مقدس مسجد سنگر امنی برای جذب و آموزش رزمندگان در جبهه و جنگ بود.

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد در زمان دفاع مقدس به تعبیر حضرت امام سنگر بود،  جذب و  آموزش تمام نیرو های اعزامی به جبهه و ایجاد انگیزه برای آنان در مسجد محقق می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مسجد پایگاهی برای رزمندگان دفاع مقدس بود، افزود: رزمندگان دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با مساجد داشتند و بسیاری از آنان در همین نماز های جماعت ، کلاس های قرآن ، کلاس های فرهنگی و پای مجالس اهل بیت و از تربیت یافتگان مکتب اهل بیت (ع) بودند که پایگاه شان مسجد بود . 

 

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن اشاره به توصیه امام صادق به یکی از یارانشان که باید از ظرفیت جوانان و نوجونان در کار های فرهنگی استفاده شود خاطر نشان کرد : جوانان با توجه به روحیه  پاک خود به سرعت به سوی حق حرکت می کنند، حضرت امام و سربازانش با جوانان ارتباط گرفته ، و با کمک جوانان این جنگ را به پیروزی رساندند .زیرا دلبستگی آنها به دنیا و آلودگی آنها کم بوده و در عین حال عشق آنها به خداوند متعال زیاد است .

 

وی درس گرفتن از دفاع مقدس و استفاده از جوانان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: جوانان  شجاعانه پا به عرصه  میدان گذاشتن ، آنان وابسته نبودند بلکه وارسته بودند بنابر الان هم باید جوانان را دریابیم و برای آنان برنامه های مفید در نظر داشته باشیم و همچنین در دنیای امروز باید مساجد پایگاهی برای جذب جوانان در کار های فرهنگی شود و همگی با توکل بر خدا برای تداوم این انقلاب تلاش کنیم.


حجت الاسلام اکبری در پایان به با  اشاره به دلایل پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی گفت: اتکا به خدا ، ایمان مردم رشید ایران ، مظلومیت رزمندگان ما ،اخلاص ،مجاهدت ، صبوری خانواده های رزمندگان و خانواده های شهدا ، کمک های مردم در جریان جنگ ( پیرزنی که تمام دارایی خود که چند عدد تخم مرغ بود و آن را تقدیم رزمندگان می کرد تا کسی که چند فرزند رشیدش را هدیه کرده بود، از زنانی که طلا های خود را برای کمک به جبهه ها تقدیم می کردند تا پیر مرد هایی که با وجود کهولت سن پا در میدان جهاد و مبارزه گذاشتن و جان خودشان را تقدیم اسلام کردند) ،جوانان و نوجوانانی که به یک مرحله از رشد بلوغ معنوی و فکری رسیده بودند و حاضر بودند با خدا معامله کنند نتیجه ی این معامله عزت دنیا و آخرت ملت ما شد.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: هشت سال جنگ تحمیلی ایثار و شهادت پیروزی جوانان مساجد دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم

آیین تشییع پیکر مطهردو شهیدگمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شد به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079493 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند