Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران با بررسی پرونده باغات و نام گذاری معابر در جلسات سه شنبه شورای شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، با توجه به اینکه جلسات روز سه‌شنبه این شورا به صورت دو هفته یکبار تعطیل است، این پیشنهاد مطرح شد که جلسات سه‌شنبه به لوایح مربوط به باغات و نامگذاری اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای شهر با لغو تعطیلی سه شنبه‌ها موافقت کردند اما برخی از آنها معتقد بودند باید موضوعات دیگری مانند حسابرسی‌ها در دستور جلسه قرار گیرد.

بهاره آروین در مخالفت با این پیشنهاد گفت: وقت زیاد گذاشتن روی یک مساله لزوماً به معنای کارایی بیشتر نیست و خیلی وقت‌ها عکس آن است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه من اساساً به فرایند بررسی پرونده باغات در صحن علنی شورا انتقاد دارم، گفت: چرا باید در شورای شهر پایتخت این همه زمان برای بررسی پرونده باغات بگذاریم؟ خواهشم از دوستان این است که مرور کنند و ببینند در کدام شهر دیگری هفته‌ای یک جلسه از شورا مختص پرونده باغات است.

وی اضافه کرد: بعضاً ما شاهد پرونده‌های چالش‌برانگیزی هم هستیم که درنهایت بازگشت به کمیسیون دارند و پس از مدتی دوباره برای بررسی مجدد به صحن می‌آیند. پس فرایند ما برای رسیدگی به بحث باغات درست نیست و باید اصلاح شود.

آروین با تاکید بر اینکه شورای شهر پایتخت با این حجم بالای کار نباید پرونده‌های باغات را بررسی کند، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که در سال آخر شورا یک تصمیم خیر دنیا و آخرت بگیریم و برای شورای بعد هم آن را پایه‌گذاری کنیم تا اساساً این همه وقت شورا پای این پرونده‌ها نرود. در دوره‌های قبلی شورا روندی اشتباه وجود داشته و ما هم در حال ادامه دادن آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما می‌توانیم جلسه یک هفته در میان شورا را در روزهای سه‌شنبه برای رسیدگی به اجرای سایر مصوبات شورا اختصاص دهیم. مشکل وقت گذاشتن در روزهای سه‌شنبه نیست. مشکل این است که آیا این وقت را به صورت بهینه صرف می‌کنیم؟

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در موافقت با این پیشنهاد با بیان اینکه سه سال فرصت داشتیم روند بررسی باغات را اصلاح کنیم، توضیح داد: بررسی پرونده باغات و مشکلات مردم وظیفه شورای شهر تهران است.

در ادامه محمد جواد حق شناس پیشنهاد داد در این جلسات نامگذاری معابر هم در دستور کار قرار گیرد که این پیشنهاد مورد موافقت گرفت.

در جریان بررسی این پیشنهاد محسن هاشمی به شوخی گفت: ما دو نوع نامگذاری داریم یکی نام‌هایی که فوت کرده و عجله‌ای برای نام گذاری ندارند و یک سری نام‌ها که در قید حیات هستند و برای نام گذاری آنها باید عجله کنیم.

به گزارش ایمنا، درنهایت پیشنهاد اختصاص جلسات یک هفته در میان شورا در روز سه‌شنبه به پرونده‌های باغات با ۱۱ موافق و ۵ مخالف به تصویب رسید.

کد خبر 445248

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران مصوبات شورای شهر خانه باغ نامگذاری خیابان صحن علنی شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بررسی پرونده باغات شورای شهر تهران پرونده ها سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا