Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران خرم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای شبکه‌های پایاب سدهای استان ۱۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال است و برای بهره‌برداری از آنها ۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال دیگر در سال‌های بعد تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای شبکه پایاب سد گاران سه هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: اعتبار مورد نیاز سال‌های بعد این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و کل اعتبار اختصاص یافته ۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: برای اجرای شبکه پایاب سد سیازاخ دیواندره ۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون ۸۶۶ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز سال‌های آینده است.

خرم اعتبار مورد نظر برای اجرای شبکه پایاب سد چراغ ویس سقز را ۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: تاکنون برای انجام این طرح ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه شده است و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر در سال‌های بعد نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در سد سورال نیز برای انجام شبکه پایاب ۲۵۱ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: از این رقم ۱۹۱ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و ۶۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای شبکه پایاب سد زیویه ۴۶۴ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۴۴۴ میلیارد ریال آن هزینه شده و ۲۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده است، ضمن اینکه تاکنون برای انجام شبکه پایاب سدهای امیرآباد- رمشت ۳۰۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و ۲۵۶ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

خرم اعتبار هزینه شده در سد سنگ سیاه را ۲۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کل اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال است و برای بهره‌برداری و تکمیل آن ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای شبکه پایاب سد تلوار ۸۴۹ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، یادآور شد: برای این پروژه طی سال‌های گذشته ۹۹ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل آن ۷۵۰ میلیارد ریال دیگر باید تخصیص یابد.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهرهای مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع شده است و دشت‌های قروه،  دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.  

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان است و چهار سد قشلاق، سنگ‌سیاه، عباس آباد بانه و سد زریوار به بهره‌برداری رسیده است.   

برچسب‌ها کردستان سنندج شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج شرکت آب منطقه ای کردستان سنندج شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور میلیارد ریال دیگر میلیارد ریال آن شامل رودخانه اختصاص یافته هزینه شده میلی متر ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از افزایش لوکس نوری در بوستان‌های سطح این منطقه خبر داد و گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزایش حجم کمی و کیفیت نور و روشنایی بوستان‌های سطح منطقه ۷ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نورپردازی‌های شهری از جمله عناصر تأثیرگذار در فضاهای قابل استفاده شهروندان است و تأثیر بسزایی در زیبایی و آرامش‌بخشی محیط شهری دارد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: نورپردازی اصولی المان‌های شهری و فضای سبز علاوه بر زیبایی‌های بصری به آن مکان هویت می‌بخشد و تصویر منحصر به فردی برای مردم محلی و مسافران ایجاد می‌کند.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا منطقه ۷ شهرداری اصفهان اقدام به افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان بوستان بنفشه، بوستان صفا، مادی فرسخ، باغ فدک و سایر بوستان‌های خطی منطقه را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش لوکس نوری بوستان بنفشه واقع در خیابان فلاطوری شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۸۰ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری بوستان صفا، واقع در ابتدای خیابان فلاطوری نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ جدید به تعداد ۴۵ عدد با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

سلطان‌آقایی افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی، افزایش لوکس نوری مادی فرسخ در خیابان کاوه نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۲۹ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقش محوری باغ فدک در توسعه گردشگری شهر اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در باغ فدک ۴۰ عدد پروژکتور ۲۰۰ وات ال‌ای‌دی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال و ۹۰ پروژکتور ۱۰۰ وات نیز با هزینه بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

کد خبر 750500

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج