Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کریم همتی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت فرارسیدن 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: نقش جمعیت هلال احمر در طول جنگ تحمیلی که حکومت بعث عراق علیه ملت ایران به راه انداخت، نقشی به وسعت تمامی تلخ و شیرین‌های دومین جنگ طولانی قرن بیستم است.

وی افزود: وقتی از نقش هلال احمر در جنگ صحبت می‌شود، یاد و خاطره کمک‌های اولیه امدادگران هلال احمر به رزمندگان مجروح در جبهه‌ها، فعالیت‌های اداره اسرا و مفقودین، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، برپایی بیمارستان صحرایی و تامین دارو برای مجروحان جنگی در ذهن تاریخ جنگ زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در تمام هشت سالی که جنگ ادامه داشت، نیروهای جمعیت هلال احمر اعم از کارکنان، امدادگران و مدیران با امکاناتی ساده اما با اراده‌ای آهنین و عشق خدمت به رزمندگان و خانواده‌هایی که چشم به راه خبری از رزمندگان اسیر خود در بند زندان‌های صدام بودند، تمامی تلاش خود را به کار بستند تا ماموریت ذاتی خویش یعنی امدادرسانی را به نحو احسن انجام دهند.

همتی افزود: جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ به دلیل ماهیت بشردوستانه و بی‌طرفانه ‌ای که در مخاصمات دارند، نقش مستقیم در جنگ‌ها ندارند اما از آنجایی که هدف حقوق بین‌الملل بشردوستانه، کاستن رنج ناشی از جنگ است، جمعیت هلال احمر ایران نیز در طول دفاع مقدس ضمن حرکت در چارچوب قوانین حقوق بشردوستانه، یاری‌رسان نیروهای مسلح در زمینه خدمات پزشکی بود.

وی گفت: سلاحی که امدادگران هلال احمر در جبهه‌ها به دست داشتند، وسایل کمک‌های اولیه و باند و آتل بود که به عنوان نماد بشردوستی، همچون نگینی در میانه‌های آتش و خون می درخشید اما بزرگترین یادگار و عزتی که از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای جمعیت هلال احمر باقی مانده و تا ابد برای این جمعیت بشردوستانه افتخاری بی‌نظیر خواهد بود، تقدیم  ۴۸۹ شهید امدادگر به انقلاب، نظام و مردم شهید پرور ایران است.

همتی با بیان اینکه هر سال در هفته دفاع مقدس، یاد و نام یکایک شهدای امدادگر برای ما زنده می‌شود و به خود می‌بالیم که جوانان و داوطلبان غیور با قلبی سرشار از مهربانی، همچون فرشتگان نجات به یاری رزمندگان شتافتند و با لباس پر ارزش امدادگر هلال احمر، رسالت امدادگری را با عروج ملکوتی به سوی پروردگار یکتا پیوند زدند، تاکید کرده است: در سالروز دفاع مقدس، با پاسداشت تلاش‌ها و جانفشانی‌های نیروهای هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی، به روح مطهر شهدای امدادگر سلام و درود می‌فرستیم و با تاسی از روح مردانگی این جاودانه‌های تاریخ، تکلیف امداد و امدادگری را با قوت ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها هفته دفاع مقدس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمعیت هلال احمر هلال احمر جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی ضمن همدردی با مردم سیل زده چین از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای انجام عملیات بشردوستانه به نفع سیل زدگان خبر داد.

متن پیام به شرح زیر است:

جناب آقای ژوچن،

رئیس محترم جمعیت صلیب سرخ چین

با توجه به بارش باران‌های شدید که منجر به جاری شدن سیل در شهر گواندوگ شد، مطلع شدیم که این سیل موجب کشته، مجروح و مفقود شدن تعدادی از افراد شده است و زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ چین، افراد متأثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

کد خبر 6087299

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد