Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-04@00:16:19 GMT

اجاره خانه‌ای محقر به رویا تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۴۶۷

اجاره خانه‌ای محقر به رویا تبدیل شده است

به گزارش «نماینده»، انور حبیب‌زاده بوکانی در نشست علنی امروز یکشنبه ۳۰ شهریور مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: متاسفانه دولت در بازگشایی مدارس شتابزده عمل کرد و نتیجه این شتابزدگی نگرانی والدین است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط سخت کرونایی؛ رکود، تورم و بیکاری بیداد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم لجام گسیخته به بازارهای کالاهای اساسی مردم سرایت کرده است. نهاده های دامی و کشاورزی افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای یافتند. بر همین اساس روزانه صدها پیام از سوی شهروندان ارسال می‌شود که از گرانی گلایه دارند.

وی ادامه داد: یک کارگر با این گرانی کمرشکن نمی‌تواند شکم خانواده خود را سیر کند. کارگران و کارمندان که حقوقشان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته، اکنون چگونه می‌توانند گرانی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی را تحمل کنند. پیش از این خرید خانه به رویا تبدیل شده بود اما اکنون اجاره بهای خانه محقر به رویا تبدیل شده و هر روز شاهد ظهور پدیده‌هایی مانند پشت بام خوابی هستیم.

حبیب‌زاده بوکانی با اشاره به وضعیت امروز بازار در نتیجه عدم وجود برنامه مشخص و مدون، اظهار کرد: عدالت، برادری و برابری ماهیت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که با شایسته سالاری و توزیع متوازن این امر مهم ظهور پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان آذربایجان غربی که رنگین کمان اقوام است، برادری وصف‌ناپذیری وجود دارد اما عدالت و برابری به پای این برادری نمی‌رسد. شاخص‌های توسعه در جنوب استان آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی است و این مناطق به نگاه ویژه و عادلانه دولت در تخصیص اعتبارات نیاز دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: در دولت دوازدهم ۲۳ طرح شاخص در استان آذربایجان غربی افتتاح شد اما حوزه انتخابیه بوکان از این طرح‌ها سهمی نداشته است و این با عدالت و برابری نظام جمهوری اسلامی ایران در تناقض است. از سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتظار می‌رود به تخلفات عدیده ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان بوکان ورود نمایند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: واگذاری زمین آموزشی در مقابل پروانه تجاری و نحوه واگذاری آنها، صدور مجوز به مدارس غیرانتفاعی برای شخص رئیس اداره آموزش و پرورش، بستگان و معلمان اداری و همسرانشان، استفاده از معلمان متخصص در مدارس خصوصی، رها کردن مدارس دولتی و انتصاب مدیران مدارس شهر و روستا بدون ضابطه از تخلفات ادارات آموزش و پرورش بوکان است.

 وی یادآور شد: همچنین در اداره ورزش و جوانان وضعیت مشابهی را شاهد هستیم؛ واگذاری سالن‌های ورزشی به افراد غیرمتخصص به مدت طولانی و نحوه هزینه و جذب نیروی انسانی بدون ضابطه از اعتبارات هیات ورزشی از جمله تخلفات عمده این نهاد فرهنگی است.

حبیب‌زاده بوکانی در ادامه گفت: بیش از دوازده سال است که ساخت سه پروژه ملی راهسازی در قالب کریدور بزرگراه شمال- جنوب کشور در بوکان در جریان است. پروژه تبدیل جاده ترانزیتی بوکان- میان‌دوآب به بزرگراه، پروژه کنارگذر بوکان، پروژه بزرگراه بوکان- سقز و تکمیل اتمام طرح‌ها در زمان مقرر و دلیل عدم تزریق اعتبارات سبب شده این معابر به قتلگاه شهروندان تبدیل شود و هر روز شاهد تصادفات وحشتناکی در این مسیرها باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان و کارشناس وزارتخانه از این پروژه ها بازدید کردند و جای بسی تقدیر دارد، این سفر موجی از امید را در میان مردم به همراه آورد و اکنون مردم منتظر دیدن نتایج این سفر و تحقق وعده ها هستیم اما متاسفانه طبق اخبار واصله بعد از سفر وزیر به بوکان پروژه تعطیل و عملیات راهسازی با کُندی پیش می‌رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: در مجلس هفتم سد سیمینه رود بوکان کلنگ زنی شد و ردیف اعتباری هم برای آن در قانون بودجه تعریف شد اما ساخت این سد در سال ۱۳۹۴ با مصوبه احیا دریاچه ارومیه متوقف شد. مسیر انحرافی سد سیمینه رود آماده افتتاح است و تعطیلی این پروژه حیاتی برای مردم منطقه موجی از نارضایتی به همراه داشته است لذا آغاز ساخت سد سیمینه رود را از رئیس جمهور و وزیر نیرو خواستاریم. /

منبع: نماینده

کلیدواژه: صحن علنی مجلس عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجلال ای ری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: در آستانه فرارسیدن فصل جا به جایی مستأجران هستیم و با توجه به انتظار تورمی که در جامعه است، بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی و مسؤولان دولتی اقدامات مؤثری را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن بردارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود، فعالیت مخرب دلالان و سوداگران است که در سکوهای آنلاین خرید و فروش مسکن با درج آگهی‌های جعلی و یا با قیمت‌سازی دروغین زمینه را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کنند، البته که با ضابطه‌مند کردن درج آگهی‌ها و احراز هویت مالکان تا حدی این موضوع کنترل می‌شود. ضمن اینکه در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی برای این مهم برنامه‌ریزی صورت گرفته و با رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها تا حد چشمگیری فعالیت سوداگری در بازار مسکن محدود می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس به اصلاح طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از گام‌های بلند و مهم مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار پرتلاطم مسکن به شما می‌رود که با ایده‌ها و ابتکارات نوین می‌تواند پایه خوبی برای مدیریت بازار مسکن و قیمت‌گذاری عادلانه ایجاد کند. تأیید نهایی این طرح توسط شورای نگهبان و اجرای آن تا پیش از آغاز فصل تابستان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بازار رهن و اجاره مسکن ایفا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به قوانین مهم و کارآمدی که در سال‌های اخیر در حوزه مسکن به تصویب رسیده و هم اکنون در مسیر درست اجرا هستند، در سال‌های آینده تلاطم‌های کم‌تری را در بازار مسکن شاهد خواهیم بود و حداقل انتظارمان این است که دیگر مؤلفه‌های غیراقتصادی بر نوسانات قیمت مسکن تأثیر نباشد از سوی دیگر افزایش عرضه مسکن با رونق ساخت و ساز و مالیات ستانی از محتکرین نوید آرامش در بازار مسکن را می‌دهد.

کد خبر 6095079 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت