Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:46:22 GMT

کرونا تجربیات جالبی و جدیدی را رقم زد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۸۹۲۹

کرونا تجربیات جالبی و جدیدی را رقم زد

حبیب رضایی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا و در اشاره به شرایط این روزهای زندگی خویش بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا کاری نکرده‌ام و در حال حاضر مشغول خواندن هستم.

ایام قرنطینه را بسیار راحت گذراندم زیرا این شرایط اصولا به سبک زندگی هر آدم بستگی دارد و از آنجا که من در شرایط عادی و روزهای معمولی هم از در خانه ماندن لذت می برم، این ایام برایم سخت نبود و شرایط برایم خوشایند و لذت بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرروز صبح حتما روزنامه می خوانم، همچنان که حتما هر روز کتاب می خوانم و فیلم می بینم؛ هم به واسطه نمایش نامه های بسیاری که برایم فرستاده می شود، فیلمنامه های کوتاهی که برایم ارسال می شود و فیلم های کوتاهی که می بینم برای خودم کارهای زیادی در خانه دارم.

بازیگر فیلم‌های سینمایی آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا، ۱۳۷۶)، اسب حیوان نجیبی است (عبدالرضا کاهانی، ۱۳۸۹) و بمب یک عاشقانه ( پیمان معادی، ۱۳۹۶) در پاسخ به این سوال که چه کتاب‌هایی را دوست دارد به دیگران برای خواندن پیشنهاد کند، گفت: خیلی اهل توصیه نیستم و به نظرم آدم ها باید کتاب هایشان را خودشان پیدا کنند.

فرصت‌هایی که ارمغان کرونا بود

رضایی در اشاره به مزیت‌هایی که در دوران کرونا کسب کرده است، توضیح داد: در دوران کرونا تجربه جدیدی داشتم که برگزاری جلسات آنلاین بود و این تجربه هم برایم جالب بود و هم بسیار مثمرثمر.

در هر هفته ۴، ۵ جلسه مفصل طولانی به صورت آنلاین (عمدتا در مورد فیلم های سینمایی) داشتیم که به نظرم این امر بسیار مثبتی بود زیرا هم کار انجام می شد و هم لازم نبود حضوری ملاقاتی داشته باشیم.

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی خانه سبز (بیژن بیرنگ و مسعود رسام، ۱۳۷۵)، خاک سرخ (ابراهیم حاتمی‌کیا، ۱۳۸۱) و همگناه (حسین کیایی، ۱۳۹۸) با تاکید بر اقتضای شرایط در زندگی، یادآور شد: مقصودم این است در شرایط خاص، آدم‌ها راهکار خاص خودشان را پیدا می کند و به نوعی با شرایط پیش آمده انطباق پیدا می‌کنند.

روزهای کرونا و آن مدت قرنطینه در زندگی من فرق عجیبی ایجاد نکرده است چرا که از تنهایی و درخانه ماندن همیشه لذت برده ام. بر این اساس من شاید مثال خوبی برای کسانی که این ایام به آنان سخت گذشته است نباشم و دوستانی که عمدتا در خانه نیستند و این ایام موفق شده اند در خانه  بمانند شاید نمونه خوبی باشند.

رضایی با اشاره به پیشنهادهای کاری در این ایام، گفت: در این مدت در مورد دو پروژه صحبت شده است که باید ببینیم در شرایط حاضر تحقق کدام یک ممکن است تا کار را شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که از بین کارهای هنری در کارنامه حرفه ای خویش کدام یک را شاخص تر از سایرین یا مطلوب تر می‌داند؛ تاکید کرد: آنقدر کار کم انجام داده ام که همه شاخص هستند و نمی توانم کاری را از این بین انتخاب کنم.

هرکدام از کارهایم چون بایک پروسه برای خودم انتخاب شده است و اهل به سرعت کار کردن و به سرعت پیشنهاد کار را پذیرفتن نیستم برایم با امتیازاتی همراه بوده است، در نتیجه همیشه برایم عزیز بوده اند.

تمام بخش‌های سینما را دوست دارم

رضایی که پیشتر و در سال‌های گذشته به جز بازی در مقابل دوربین تجربه فعالیت‌هایی چون دستیار کارگردان، بازیگردان، نویسنده، انتخاب بازیگر، مدیر هنری و مشاور کارگردان را داشته است، در اولین تجربه حرفه‌ای خود در سمت تهیه‌کننده سینمایی ظاهر شده و تهیه کننده فیلم بی حسی موضعی به کارگردانی حسین مهکام که با تازگی اکران شده، بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که عرصه تهیه کنندگی را چگونه می بیند و چه نظری درباره کار در این حوزه دارد، بیان کرد: قبلا هم تجربه کارهای تولیدی را داشته ام و این کار برایم خیلی عجیب یا سرزمین عجایب نبود؛ چون سینما را دوست دارم تمام بخش های آن برایم عزیز است؛

هم تدوین را دوست دارم و کار کرده ام و هم فیلمبرداری برایم عزیز است و هم بخش فیلمنامه بسیار برایم مهم است و همواره سعی کرده ام در این بخش های متنوع کار کنم و این که چقدر موفق بوده ام یا نه را نمی دانم اما همه بخش های آن را دوست دارم و برایم عزیز هستند.  

حبیب رضایی (متولد ۱۲ بهمن ۱۳۴۸ در تهران) تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه داد. وی پس از حضور در سینما با فیلم آژانس شیشه‌ای و کسب جایزهٔ سیمرغ بلورین به عنوان بهترین بازیگر مرد مکمل در سینمای ایران شناخته شد. گرچه این حضور اولین نقش سینمایی رضایی بود وی پیشتر و در مجموعه تلویزیونی خانه سبز (۱۳۷۵) چهره‌ای آشنا برای علاقمندان به تلویزیون بود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم اینجا چراغی روشن است بیست و یکمین دوره مسابقه سینمای ایران سال ۱۳۸۱ و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم آژانس شیشه‌ای دوره ۱۶ مسابقه سینمای ایران سال ۱۳۷۶، از جمله افتخارات کارنامه هنری رضایی در بیش از سه دهه حضور در سینمای ایران است.

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سهم_من_در_مهارکرونا حبیب رضایی اختصاصی ایرنا هنرمندان تهیه کننده سینما اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری حبیب رضایی اختصاصی ایرنا هنرمندان تهیه کننده سینما اکران فیلم سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری حبیب رضایی اختصاصی ایرنا هنرمندان تهیه کننده سینما اکران فیلم اخبار کنکور سینمای ایران دوست دارم برایم عزیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدجمیل المیاحی» در نشست با علیرضا فخاری، استاندار تهران، که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه استان «واسط» در صورت مساعدت‌های لازم توانایی تولید یک میلیون تُن گندم را دارد، اظهار کرد: این استان در حوزه صیفی جات فعال است و در دامداری دارای رتبه اول کشور است و ۳۵ درصد از نیازهای بغداد توسط «واسط» تأمین می‌شود.

المیاحی در ادامه با اشاره به مشابهت میزان جمعیت بغداد و تهران گفت: «واسط» امن ترین استان عراق و به لحاظ وسعت و مساحت چهار برابر بغداد است و مسافت زمانی مهران تا بغداد دو ساعت می‌باشد و به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد راه آهن بین مرز مهران و شهر «کوت»، کربلا و بغداد برای کوتاه کردن مسیرها هستیم.

استاندار واسط عراق با بیان اینکه این استان به لحاظ سیاسی، مهم‌ترین موقعیت را در منطقه دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با عراق دارای چهار نقطه استراتژیک است که تردد پنج میلیون نفر زائر، راه آهن مهران، کوت - کربلا و ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور از مهم‌ترین این نقاط است.

وی با اشاره به مهیا بودن یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور ایران و عراق افزود: به دنبال این هستیم که محصولات ایرانی را در عراق افزایش دهیم، چنانکه در حال حاضر هم ۹۰ درصد از مصالح مورد نیاز در حوزه ساخت و سازهای عراق، از شرکت‌های ایرانی تأمین می‌شود.

المیاحی ضمن تقدیر از استاندار تهران برای حضور در این نشست، سفر به ایران را خوشایند عنوان و اظهار کرد: این نشست فرصت بسیار خوبی است که درخواست کنیم تجربیات تهران در حوزه شهری، فضای سبز و کشاورزی و بازیافت زباله به استان «واسط» عراق منتقل شود.

استاندار واسط عراق پیشرفت روز افزون عراق و ایران را مایه عزت شیعیان اعلام کرد و گفت: با مشاهده توسعه و پیشرفت‌های چشمگیر در تهران متوجه می‌شویم که تحریم‌ها نتوانسته اند مانعی برای رشد این کشور باشند.

کد خبر 6090405

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • باخت برایم بی‌معنا است/هندبال گیتی‌پسند در آسیا حرف خواهد زد
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت