Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارکر گفت: یکی از مواردی که تاکنون مغفول مانده، سرمایه گذاری در هر ۲ کشور است که نباید به آن بی توجه بود، این مسئله حلقه مفقوده در تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز نشست بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و بنگلادش با حضور سفیر این کشور در ایران و اعضای اتاق بازرگانی استان در شهر کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران اظهار کرد: با توجه به وابستگی های فرهنگی، پیشینه تاریخی، تشابه زندگی و دین در ۲ کشور ایران و بنگلادش، ما را مجاب می‌کند ارتباطات بیشتر و گسترده تری با ایران داشته باشیم و طبعا این گسترش روابط بر عهده دوستان و بازرگانان ایرانی است.

وی افزود: ارتباطات تاریخی خیلی گسترده ای در طول تاریخ بین دو کشور وجود داشته و باید این موضوع در زمان کنونی نیز ادامه یابد، هرچه افراد و بازرگانان با یک دیگر ارتباط بیشتری داشته باشند، امکان گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور بیشتر فراهم می شود.

سفیر بنگلادش در ایران تصریح کرد: پتانسیل های زیادی در دو کشور وجود دارد اما متاسفانه میزان تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش زیاد نیست.

سرمایه گذاری حلقه مفقوده روابط تجاری ایران و بنگلادش

سارکر بیان کرد: یکی از مواردی که تاکنون مغفول مانده، سرمایه گذاری در هر ۲ کشور است که نباید به آن بی توجه بود، این مسئله حلقه مفقوده در تجارت بین دو کشور است.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان تجارت بین دو کشور حدود ۱۰۰ میلیون دلار و صادرات ایران به بنگلادش چهار برابر صادرات کالاهای ما به ایران است، عمده اقلام صادراتی بنگلادش به ایران نخ، دانه های روغنی و … است و اقلامی از جمله میوه، میوه خشک، پسته، قیر و … از ایران به کشور ما وارد شده است.

سفیر بنگلادش در ایران ابراز کرد: یکی از مسائل مهم این است که اتاق های بازرگانی مراقبت و بررسی کنند که چه مشکلاتی در زمینه توسعه تجارت بین ۲ کشور وجود دارد و باید این موارد آنالیز شود و برای رفع آنها اقدام کنیم.

سارکر عنوان کرد: مسئله دیگر که در میزان تجارت اهمیت دارد، تبادلات مالی است، می دانیم نقل و انتقال پول با مشکلات زیادی مواجه است و باید راه هایی از جمله تهاتر و … بررسی شود تا بتوانیم گردش پول و نقل و انتقال را تسریع کنیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه وضعیت کرونا نرمال شود، آیتم های زیادی برای تجارت بین ۲ کشور آماده می شود، بنگلادش دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک در دنیاست و جدا از این مورد می توانیم موارد دیگری را به سبد تجاری بین دو کشور اضافه کرد.

سفیر بنگلادش در ایران تصریح کرد: بعضی از بخش ها در بنگلادش به سرعت گسترش یافته و قوی شده که می توان به غذاهای دریایی و منجمد، سرامیک و چینی، چرم و صنعت جدید IT اشاره کرد، بنگلادش در IT رو به رشد و قوی عمل کرده است.

 بنگلادش از سرمایه گذاران ایرانی با آغوشی باز استقبال می کند

سارکر بیان کرد: تولید انواع دارو از دیگر ظرفیت های بنگلادش است و ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور را تامین و به ۱۰۰ کشور صادرات دارد و در ساخت کشتی کوچک و متوسط با فناوری روز و قیمت مناسب کار می کنیم و به کشورهای مختلفی صادرات داریم.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به صادرات چای، تنباکو، محصولات نخ کنف و کامپوزیت گفت: کشاورزی پایه کشور بنگلادش است و در زمینه فرآوری مواد غذایی کار می کنیم زیرا خواستار سبد متنوعی از محصولات هستیم و این موضوع با سرمایه گذاری محقق می شود و از بازرگانان برای سرمایه گذاری در کشورمان در فرصت های موجود دعوت می کنم.

وی افزود: به جز موارد ممنوعه از جمله سلاح، مواد مخدر و انتشار پول در بنگلادش، در دیگر موارد محدودیتی وجود ندارد و برای واردات مواد اولیه گمرک و مالیات تعلق نمی گیرد، ۱۶۵ میلیون نفر جمعیت، بازار بزرگی است و قدرت خرید خوبی دارد.

سارکر با اشاره به اینکه در بنگلادش مناطق ویژه اقتصادی داریم و بازرگانان می توانند سود خود را ۱۰۰ درصد برگردانند، اظهار کرد: در بخش های مختلف از جمله ساخت و ساز، مباحث حوزه سلامت، استارتاپ ها و … می توان همکاری گسترده ای داشت و بنگلادش تصمیم دارد در سال های آینده ۲۸ پارک علم و فناوری ایجاد کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و کار مشارکتی در این کشور است.

سفیر بنگلادش در ایران اذعان کرد: سرمایه گذاران بنگلادشی در خارج از کشور نیز حضور دارند و سرمایه گذاری می کنند و آمادگی برای حضور در ایران وجود دارد و می توانند با ایرانیان وارد شراکت شده، تماس بین بازرگانان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می توانند ظرفیت های یکدیگر را برای کار و شراکت بسنجند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد تجارت و سرمایه گذاری در بنگلادش توسط بخش خصوصی انجام می شود از این رو بخش خصوصی در این کشور قدرتمند است و دولت به طور کامل از این موضوع حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سفیر بنگلادش در ایران تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش سرمایه گذاری حلقه مفقوده ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه شعار امسال ما «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است، از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در استان فارس سرمایه‌گذاری کنند.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور در غرفه استانداری فارس با یادآوری اینکه ششمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است، گفت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش در فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می شود، افزود: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تصریح اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

شیخ‌نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه‌ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است و از همین‌جا از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه‌گذاری کنند.

وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثر دانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تولیدات استان فارس در کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

وی، وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تأمین زیر ساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیازهایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها بر مبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز تمام بسترهای لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده است، کمااینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه‌اندازی شد تا بتواند نیازهای فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایندها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایندها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان