Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پروتکل انجام آزمایش و تحقیق روی نوعی داروی گیاهی علیه بیماری کووید -۱۹ را تائید کرد.

به گزارش ایمنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته پروتکل انجام آزمایش روی داروهای گیاهی آفریقایی را که به عنوان روش درمانی احتمالی کرونا ویروس و بیماری‌های همه گیر دیگر معرفی شده‌اند، تأئید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه گیری بیماری کووید -۱۹ موضوع استفاده از داروهای سنتی برای مقابله با بیماری‌های عصر حاضر مطرح شده است و تأیید آن مشوقی برای انجام آزمایشات با معیارهای مشابه با آنچه برای مولکول‌های تولید شده در آزمایشگاه‌های آسیا، اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. این موضوع ماه‌ها پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری ماداگاسکار نوعی نوشیدنی بر پایه گیاه درمنه معرفی کرد که اثربخشی آن در درمان مالاریا تأیید شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و دو سازمان دیگر پروتکل انجام آزمایشات فاز سوم داروی گیاهی را برای درمان بیماری کووید -۱۹ و منشور و مرجعی برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر آزمایشات بالینی داروهای گیاهی مورد تأیید قرار دادند. به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در صورتی که داروهای سنتی بی خطر و اثربخش باشند این سازمان تولید بومی انبوه آن را توصیه خواهد کرد.

بنا به گزارش ایسنا، با شروع همه گیری بیماری کووید -۱۹ همچون شیوع ابولا در غرب آفریقا ضرورت تقویت سیستم ایمنی و تسریع در انجام تحقیقات و برنامه‌های توسعه‌ای از جمله در ارتباط با داروهای سنتی مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 445299

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا ویروس تحقیقات جدید گياهان دارويي سازمان جهانی بهداشت کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد