Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۳۱ شهریورماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

او ادامه داد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیرماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأثیری که این معضل بر کسب‌وکار و مشاغل کشور داشته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تنها تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اضافه کرد: ضروری است مؤدیان اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به‌صورت الکترونیکی ارائه داده و از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

انوری اضافه کرد: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرائم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

او اضافه کرد: بیش از ۱۹ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی از مؤدیان گروه سوم مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دریافت شد که این رقم به نسبت سال گذشته حدود ۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: تعداد اظهارنامه‌های دریافتی عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود دو درصد رشد داشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این تعداد اظهارنامه ۱۰۰ درصد به‌طور سیستمی تکمیل و تسلیم شده است.

انوری بیان کرد: ۳۰ هزار و ۷۷۳ فقره اظهارنامه مالیاتی گروه اول و دوم و همچنین گروه سوم مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم توسط مؤدیان مالیاتی تسلیم شده که این تعداد در سال گذشته، به میزان ۳۰ هزار و ۹۷ فقره بوده و نشان‌دهنده افزایش میزان دریافت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سال جاری است. 

او گفت: میزان وصول مالیات در بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات کالا و خدمات تا مردادماه امسال، سه هزار و ۲۵۷ میلیون و ۳۱۷ ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را یکی از مصادیق عدالت مالیاتی برشمرد و عنوان کرد: در راستای اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، از عملکرد سال ۱۳۹۸ به بعد، مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی، اظهارنامه مالیاتی آنها خواهد بود.

انوری بیان کرد: اظهارنامه‌هایی که در مرحله نخست به‌صورت شفاف و با رعایت مقررات، تنظیم و در موعد مقرر به تسلیم شود و اطلاعات آنها با بانک‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته باشد، بدون رسیدگی و صدور برگ تشخیص، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و برگ قطعی آنها صادر خواهد شد.

او اضافه کرد: مؤدیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق با مقررات و منطبق بر واقعیت تسلیم نکنند، از مزایای خود اظهاری بهره‌مند نشده و مشمول جرائم مالیاتی مربوط به کتمان درآمد خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: اظهارنامه‌هایی که ریسک آنها بر اساس معیارها، شاخص‌ها و قواعد پیش‌بینی‌شده در موتور ریسک سامانه سنیم طرح جامع مالیاتی، در سطح پایین تشخیص داده شود، مورد پذیرش قرار گرفته و برگ قطعی مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می‌شود.

انوری گفت: اظهارنامه‌هایی که با درجه ریسک متوسط شناسایی شوند، حسابرسی شده و پرونده مالیاتی اظهارنامه‌هایی که درجه ریسک آنها در حد بالا تشخیص داده شود، به کارگروه ویژه منتخب این سازمان جهت حسابرسی ویژه ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان مالیات اظهارنامه مالیاتی عملکرد اظهارنامه مالیاتی مؤدیان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه مالیاتی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال