Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مرحله نهایی دومین رویداد سراســـری تولید محتوای دیجیتال بســـیج با حضور «مسلم معین» رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی بسیج، معین در ابتدای این مراسم با بیان اینکه عملا گلوگاه ارتباطات اجتماعی در فضای مجازی رقم می‌خورد، اظهار کرد: فضای مجازی کشور امروز در موضوعات مختلف به یک بستر برای بیان نظرات و ارتباطات اجتماعی و حتی یک بستر برای تعاملات اقتصادی و رسانه ای تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: رویارویی‌های عملیات روانی ابعاد مختلغی دارد یک بخشی از ان در فضای مجازی تعریف می‌شود. بخشی از آن در حوزه ایجاد بسترهای ویژه اقتصادی است که در فضای مجازی ایجاد می‌شود. بخش دیگر آن نیز تولیدات تخصصی و چند رسانه‌ای است که در لایه‌های فضای مجازی تعریف می‌شود. تولیدات تخصصی مثل انیمیشن‌ها، بازی‌ رایانه‌ای هستند که به نوعی موجب پرورش فکر می‌شوند.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج  با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزینه‌های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال ارضی و حقیقی حفظ شود اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده‌ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی فضای مجازی به خارج وابسته شده است.
 
وی با اشاره به این موضوع که در حوزه سرویس و خدمات نیز وابستگی‌ها مشاهده می‌شود و بسیاری از اپلیکیشن‌ها غیر بومی هستند، اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل غیربومی بودن خدمات، عدم امنیت روانی و اقتصادی در فضای مجازی است.اگر سرویس‌های خارجی دسترسی ما را قطع کنند بسیاری از اقشار مختلف متضرر می‌شوند به خصوص بسیاری از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر کارشان در بستر پیام رسان ای خارجی صورت می‌گیرد.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به برگزاری دومین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج در فضای مجازی و دیجتال گفت: دو سال پیش اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج را رونمایی کردیم و حدود ۳۵۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم از سراسر کشور حضور پیدا کردند و با هم رقابت کردند.این ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازی‌های موبایلی نرم افزارهای مبایلی و انیمیشن به رقابت تولید و محتوا پرداختند. این تیم‌ها قبل از رقابت از سوژه‌های رقابت مطلع نبودند و سپس شروع به رقابت کردند.
 
وی با اشاره به دستاوردهای این رویداد دیجتالی و مجازی عنوان کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از آن رویداد استخراج شد؛ برخی از بازی‌های موبایلی، بیمارستان مجازی و... در فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شود. سال ۹۸ تصمیم گرفتیم این رقابت در سراسر کشور برگزار شود. از نظر پهنه جغرافیا و از نظر تعداد شرکت کنندگان این اقدام گسترده شد.
 
معین با عنوان این مطلب که می‌توان این‌رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوا در جهان معرفی کرد، گفت: ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند که دومین رویداد تولید محتوای بسیج‌ بود. در رویداد سال ۹۸ ، ۱۰۰ تیم جزو تیم‌های برگزیده بودند تیم‌هایی که در حوزه بازی و انیمیشن استاندارد لازم را از داورها دریافت کردند. ان شاء‌الله در روزهای پیش رو در تاریخ دوم و سوم مهرماه مرحله نهایی این رویداد برگزار خواهد شد. تیم‌ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ولیعصر حاضر خواهند شد و در فضای باز و غیرمسقف و با رعایت اصول بهداشتی به رقابت خواهند پرداخت.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج  اضافه کرد: در روز جمعه مراسم تیم‌های برگزیده برگزاری می‌شود و از میان این تیم‌ها برترین‌ها انتخاب می‌شوند. محصولات تیم‌های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرند و از استعدادهای برتر هم بکارگیری و استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسیج فضای مجازی رئیس سازمان فضای مجازی بسیج فضای مجازی رویداد تولید تولید محتوای دومین رویداد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت همزمان در دو سطح ملی و استانی برگزار می شود.

«مهدیه السادات حسینی مطلق» به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمانهای مردم نهاد، شرکت ها و موسسات خصوصی، دستگاه های اجرایی و مدیران برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت به صورت همزمان اما مجزا در سطح ملی و استانی برگزار می شود، افزود: متقاضیان برای شرکت در سطح ملی این رویداد تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند به وبگاه jamjeyat.ir  مراجعه و ثبت نام کنند.

دبیر رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت یزد با بیان اینکه شرکت همزمان در هر دو سطح ملی و استانی امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به وبگاه دفتر امور زنان و خانواده به آدرس «http://Banovan.ostanyazd.ir» و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا به آدرس  «hasaneh_mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات در وبگاه اقدام کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، حسینی مطلق در پایان افزود: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می توانند با شماره تماس ۰۳۵۳۱۱۱۲۲۱۲ تماس بگیرند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب