Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، شهرستان ادب مجموعه داستان «یک تکه ابر» را که محصول قلم نویسندگان جوان سال‌های اخیر ایران است، با انتخاب «مجید قیصری» منتشر می‌کند. این مجموعه منتخبی است از بهترین داستان‌هایی که این سال‌ها درباره‌ رسول خدا (ص) در ایران نوشته شده است.

افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اعلام کرد: در راستای این کار ارزشمند شهرستان ادب، ما نیز در انتشارات شمع و مه قصد داریم نسخه فرانسه و انگلیسی مجموعه داستان «یک تکه ابر» را ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شحنه تبار ابراز داشت: همچنین آثار ترجمه شده در خارج از مرزها برای ادای دین به ساحت پیامبر اسلام توزیع خواهد شد.

این ناشر با بیان اینکه مترجمین این آثار به زبان فرانسه و انگلیسی انتخاب و مشخص شده‌اند، توضیح داد: مجموعه داستان «یک تکه ابر» به انتخاب آقای مجید قیصری گردآوری شده و یکی از ۱۲ داستان از آن خود این نویسنده است.

گفتنی است، علی اصغر عزتی پاک درباره این مجموعه گفته بود، داستان‌های «یک تکه ابر» تماما کارهایی هستند که نویسندگان ما در سال‌های گذشته با هدف بزرگداشت و اظهار ارادت به مقام رسول خدا (ص) نوشته‌اند. داستان‌ها هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مضمون و درونمایه از فخامت و ارزش‌های درخوری برخوردار هستند.

نویسندگان این آثار عموماً شناخته‌شده و تحسین‌شده‌اند.‌ آقای قیصری که این مجموعه را به ما پیشنهاد کرد داستانی با همین مضمون دارد. البته فضای کارها بیشتر معاصر و در ارتباط با زندگی امروز مردم مسلمان است. اما این‌که چطور شد به فکر انتشار افتادیم، باید بگویم دلایل زیادی داشت. اولا که این کار ماست و  دوم هم این‌که کارها واقعا ارزشمند هستند و خوب است که چنین داستان‌هایی در یک مجموعه ارائه شوند تا علاقه‌مندان بتوانند آن‌ها را یک‌جا تهیه کنند.

نکته سوم هم این‌که ما از فضای عمومی مسائل فرهنگی دور نیستیم. واقعیت این است که این کتاب در شهرستان ادب در صف انتشار بود و قرار نبود به این زودی‌ها منتشر شود، اما وقایع اخیری که یک جریان بی‌فرهنگ و بی‌هنر در دنیا رقم زده‌اند و اهانت‌هایی به ساحت حضرت رسول اکرم شده، ما را بر آن داشت تا اقدامی کرده و این کتاب را منتشر کنیم. اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه انگلیسی عزتی پاک شهرستان ادب داستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب در دو مرحله برگزار شده است که در مرحله اول ۱۹ استان و در مرحله دوم ۳۱ استان مشارکت داشتند که آثار آنان مورد داوری قرار گرفت و از ۸۵۰ اثر ارسالی، ۴۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رتبه برتر را در بخش داستان بزرگسالان رشته داستان کودک، کسب کرده است افزود: هنر قادر است در هم افزایی میان نسل‌ها نقش داشته باشد و این درست است که شعر و قصه محصول چهار عنصر تفکر، خیال، احساس و تا حدودی تجربه خالق اثر است اما همه ی آثار خلق شده را می‌شود آتش زیر خاکستری دانست که نسیمی می‌تواند آن‌را شعله ور کند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: قصه، بازگویی حوادث ممکن الوقوع زندگی است که خیال نویسنده به آن شاخ و برگ می‌دهد و آن را برای شنیدن جذاب‌تر می‌کند و نوشته باید آیینه‌ای باشد که بتواند سیمای جامعه را در خود منعکس کند.

برخوردار با اشاره به اینکه جشنواره ادبی دوست من کتاب، جشنواره ادبی است خاطرنشان کرد: در این جشنواره اهمیتی خوبی برای آثار ادبی قائل شده است و توانسته اعتبار کسب کند و همانگونه که میدانیم داستان نویسی برای کودکان کمک به پرورش عواطف و افکار کودکان خواهد کرد.

کد خبر 6096926

دیگر خبرها

  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش