Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:18:39 GMT

شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛ بازگشت به مدار افزایشی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۶۵۳

شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛ بازگشت به مدار افزایشی

به گزارش ایرنا، حدود هفت ماه از پیدایش نخستین موارد کرونا مثبت در کشور و اضطراب و نگرانی شهروندان و مسوولان در خصوص شیوع این بیماری می‌گذرد که در این مدت، این بیماری به دغدغه اصلی مسوولان عالی رتبه کشوری، مسوولان استانی، خانواده ها و اقشار مختلف تبدیل شده است.

با وجود اینکه در روزهای ابتدایی، تعداد مبتلایان در کشور و آذربایجان غربی روند ثابت با تعداد کمی را تجربه می‌کرد، در خیزهای مختلفی، تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافت و روز به روز بر شمار مبتلایان و حتی جان باختگان کرونایی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته های ابتدایی تابستان امسال، وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا بسیار نامناسب شده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد که در کمتر از یک ماه، روند برعکس شود.

مهمترین عامل این تغییر روند، توجه مردم به توصیه های بهداشتی مسوولان، کارشناسان و متخصصان در خصوص رعایت موارد ایمنی و پروتکل های مربوط به بیماری کرونا بود.

طی روزهای اخیر، به گواه مدیران حوزه های بهداشتی، شاهد افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه بوده ایم که می تواند آغازی بر روند افزایشی در این حوزه باشد.

روند افزایشی کرونا در آذربایجان‌غربی آغاز شده است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان روند افزایشی ملایمی به خود گرفته، گفت: در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرد، شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

محمدمهدی شهریاری در جلسه اخیر ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا افزود: مردم و برخی مسوولان دچار یک بی تفاوتی اندک نسبت به بیماری کرونا شده اند که این امر، در مقابله با این بیماری بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ادامه روند افزایشی، تقویت اطلاع رسانی، توجه فرمانداران به نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ادارات، مراکز تجاری و بانک ها و تداوم پویش های مردمی حمایت از اقشار آسیب پذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش کادر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، روسای شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستانی از اهتمام نماینده ولی فقیه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و روحانیون و هیات های مذهبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دهه اول ماه محرم قدردانی کرد و ادامه داد: انتظار می رود به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا عزاداری های دهه آخر ماه صفر با دستور العمل های جدی بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی برگزار شود.

شهریاری تاکید کرد: پرهیز از برگزاری و حضور در تجمع و مهمانی ها و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: کمیته تجهیز مدارس به ملزومات بهداشتی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص و تامین نیازهای بهداشتی مدارس اقدام کند.

وی  تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال را خواستار شد و گفت: این طرح ارزشمند در صورت گسترش می تواند نتایج موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته باشد.

استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به کمتر از ۲۰ درصد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به لزوم افزایش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا گفت: استفاده از ماسک در استان به کمتر از ۲۰ درصد رسیده که این امر، نشان‌دهنده کاهش حساسیت مردم در این خصوص است.

دکتر جواد آقازاده افزود: آذربایجان غربی طی یک ماه اخیر، وضعیت باثباتی در تعداد افراد بستری و فوتی بر اثر بیماری کرونا داشت ولی در روزهای گذشته این روند با سرعت در حال افزایش است.

وی با اعلام هشدار جدی درباره تعداد افراد بستری در آذربایجان‌غربی بیان کرد: روند بستری در بیمارستان‌های استان طی روزهای اخیر فزاینده بوده و این در حالی است ‌که بیشترین تعداد بستری در روزهای گذشته در شهرستان ارومیه ثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره تغییر کانون‌های بیماری در استان بیان کرد: کانون افزایش تعداد افراد بستری و فوتی در استان تغییر می کند به طوری که شهرستان های خوی، بوکان و مهاباد در زمان های مختلف  بالاترین تعداد افراد بستری و فوتی را به خود اختصاص دادند.

آقازاده درباره تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها اظهار کرد: با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در استان، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن بوده که این امر در بیمارستان‌های طالقانی، مطهری، امام (ره) و امام رضا (ع) مشهود است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بیماران بستری استان در شهرستان ارومیه است.

وی افزود: مجموع بستری های استان از ۱۹ شهریور ماه سیر صعودی را طی میکند به طوری که آمار بستری های استان که در تاریخ ۲۰ شهریور ۸۴ بستری بود در تاریخ ۲۸ شهریور به ۱۰۶ بستری رسیده است و این تعداد در حال افزایش است.

روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در خصوص آخرین وضعیت ابتلا به بیماری در استان به خبرنگار ایرنا گفت: روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا و جان باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان ادامه دارد.

علی‌احمد آقاپور اظهار داشت: با وجود دو رقمی بودن تعداد مبتلایان از اوایل مرداد امسال تا سه روز گذشته، از روز جمعه، تعداد مبتلایان سه رقمی شده و این روند افزایشی امروز شتاب بسیار بیشتری به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: در حالی که تعداد مبتلایان در آذربایجان‌غربی طی روز گذشته کمی بیش از  ۱۰۰ نفر بود و دیروز نیز این رقم به نزدیک ۱۵۰ نفر رسید، این رقم کمی کمتر شده ولی همچنان سه رقمی است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این تعداد مبتلای بستری شده طی یک روز را تنها در اواخر تیرماه سال جاری شاهد بودیم که امیدواریم با رعایت مردم، شاهد روند کاهشی آن باشیم.

آقاپور گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۶۴۵ نفر رسیده که از این تعداد ۳۹۰ نفر مشکوک و ۲۵۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۴۸ نفر بوده که از این تعداد، ۳۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی با اشاره به افزایش هشت نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ۹۵۸ نفر رسیده که ارومیه، خوی و ماکو بیشترین تعداد فوت‌شدگان را دارند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی که وضعیت نارنجی داشته در روزهای اخیر به سمت قرمز شدن وضعیت حرکت کرده و این امر بسیار خطرناک است.

تاکنون بیش از  ۳۱ میلیون نفر در دنیا و بیش از ۴۲۲ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

۵.۸ درصد بیماران مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اخبار کنکور کرونا در آذربایجان غربی دانشگاه علوم پزشکی تعداد افراد بستری بیماری کرونا تعداد مبتلایان بیمارستان ها روند افزایشی بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم  دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

  علی دیانتی افزود: گندمکاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روزهای آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

 دیانتی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

وی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند