Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@05:11:20 GMT

اجرای ۴۰ عنوان برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۹۰۹

اجرای ۴۰ عنوان برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، محمد عیدی با اشاره به تدارک ۴۰ عنوان برنامه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه و با شعار «ما قوی هستیم» در دو بخش برنامه‌های مجازی و عرصه محور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: برنامه‌های مجازی سازمان در هفته دفاع مقدس از صفحه اصفهان فرهنگ(isfahanfarhang)، صفحات شهرداری‌های مناطق ۱۵گانه و مراکز و دفاتر تخصصی سازمان در فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد که شامل برنامه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری در برگزاری برخی از این برنامه‌ها ادامه داد: بخشی از برنامه‌های عرصه محور با محوریت فرهنگسرای پایداری و در قالب غبارروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل از آن‌ها در برنامه «بماند به یادگار» از سوی ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۵گانه برگزار می‌شود.

عیدی با اشاره به اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس در چند نقطه پرجمعیت شهر اصفهان از سوی دفتر تخصصی تئاتر گفت: رویداد نمایشی «رقص پروانه‌ها» از دوم تا هشتم مهرماه اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نمایش هشت قطعه عکس با موضوع دفاع مقدس اثر استاد مجید کورنگ بهشتی در موزه هنرهای معاصر، معرفی هفت فیلم با موضوع دفاع مقدس از سوی دفتر تخصصی سینما در فضای مجازی و گفت‌وگوی مردمی با عنوان «اگر دفاع مقدس نبود» در تبیین ارز‌ش‌های دفاع مقدس از سوی اداره ارتباطات سازمان و انتشار آن در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در هفته دفاع مقدس دانست.

وی بیان کرد: فراخوان شب شعر با موضوع زن و دفاع مقدس، نمایشگاه دستاوردهای زنان و نشست تخصصی «زنان جهادی» از جمله برنامه‌های بانوسرای آفتاب در هفته دفاع مقدس است.

عیدی با اشاره به روزشمار دفاع مقدس در برنامه «طائران قدسی» تصریح کرد: در این برنامه که از سوی فرهنگسرای پایداری و به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود، هر روز یکی از فرماندهان اصفهانی به روایت‌گری از سا‌ل‌های دفاع مقدس می‌پردازد، همچنین این فرهنگسرا برگزاری دو برنامه‌ مجازی با عنوان «من زنده‌ام» و «کاش دنیا بداند» به منظور ارائه روایتی متفاوت از زنان در دفاع مقدس را در دستور کار دارد که در آن‌ها کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد خوانش می‌شود.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان فرهنگسرای پایداری در طول هفته دفاع مقدس تکمیل و توسعه نرم‌افزار آسمانی‌ها در گلستان شهدا و جمع‌آوری خاطرات و تصاویر شهدا را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت ورزشی و تفریحی این سازمان در هفته دفاع مقدس اضافه کرد: برگزاری مسابقات کاراته وان ساحلی دختران و پسران و تکواندو ساحلی، همچنین رونمایی از بازی فکری با موضوع دفاع مقدس و با عنوان «رمز پایداری»، ارائه پنج معما در قالب مسابقه مجازی با موضوع دفاع مقدس در صفحه تفریح شهر و برنامه «کتاب ساز» در قالب نگارش، طراحی و نقاشی کتاب با محوریت دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این معاونت است.

عیدی با اشاره به تولید سرودهای ویژه دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی در برنامه «سرود بیداری» از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه یک گفت: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۲ نیز به اجرای برنامه «آن مرد» می‌پردازد که در آن، نوجوانان با انتخاب یک شهید و تحقیق درباره زندگی او، نتیجه را به فرهنگسرای معلم ارائه می‌کنند. اداره فرهنگی اجتماعی منطقه سه نیز با تدارک برنامه «مدال» به تولید نماهنگ شعرخوانی توسط فراز ملکیان شاعر اصفهانی با موضوع دفاع مقدس می‌پردازد که از صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: مراسم نکوداشت نویسندگان دفاع مقدس ساکن در منطقه چهار با عنوان «با ستاره‌ها» از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار در باغ غدیر برگزار می‌شود. همچنین اداره فرهنگی اجتماعی منطقه پنج عطرافشانی مزار شهدای گمنام صفه و سپاهان‌شهر، برگزاری یادواره ۴۱ شهید سپاهان‌شهر با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و با همکاری دفتر امام‌ جمعه این شهر با عنوان «سمفونی عشق و حماسه» و تولید قطعه پلاک ۸ با اجرای بابک قدمایی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدا با همکاری اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بانوان با موضوع مواسات و ایثار در فرهنگسرای سلام با عنوان «نسیم مهر»، بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه «حماسه ایثار» شامل تصاویر شهدا و نمایش یک خط از وصیت‌نامه آنان در فرهنگسرای مهر، برنامه‌های اداره فرهنگی اجتماعی منطقه هشت در هفته دفاع مقدس است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۰ در طول این هفته به راه‌اندازی کاروان سرودهای دفاع مقدس با عنوان «کاروان عاشقی»، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مجازی و رونمایی از ابربازی رمز پایداری و روایت روزهای به‌یادماندنی از زبان یاران جنگ در فرهنگسرای استاد همایی در برنامه «روای انقلاب» می‌پردازد، اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۱ نیز در برنامه «یاد ماندگار»، برگزاری یادواره هفت شب در هفت محله رهنان، عطرافشانی و گل‌آرایی گلزار شهدای رهنان، پخش کلیپ و تیزر از ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سطح محلات و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس از تصاویر سرداران سادات، روحانیون و جوانان را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمادین کاروان‌های اعزام به جبهه به همراه روایت‌گری و اجرای سرود در برنامه «قرار عاشقی»، گرامیداشت و تعویض عکس مزار شهدای دستگرد در برنامه «مردان آسمانی» و تولید کلیپ، فضاسازی گذر فرهنگی کوثر و خاطره‌گویی و روایت‌گری آنلاین در پارک کوثر در برنامه «راویان عاشق» و «ستاره‌های پرفروغ» نیز از جمله برنامه‌های ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۵ در هفته دفاع مقدس است.

به گفته عیدی، از ابتدای مهرماه چند هزار دفتر مشق حاوی چهار داستانک درباره چهار شهید دانش‌آموز اصفهان نیز در مدارس شهر به‌ویژه مدارس مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود. گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای دریافت جدول برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‌توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس اصفهان ورزشی برنامه اداره فرهنگی اجتماعی منطقه موضوع دفاع مقدس هفته دفاع مقدس دستور کار فضای مجازی دفاع مقدس برگزار می شود دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان از تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روح‌اله حکیمی‌فرد در جلسه تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی، با گرامیداشت هفته معلم و بسیج سازندگی، درخصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری، 4 شهید در شهر اصفهان تشییع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا پیکر پاک 3 شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان افزود: مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه 15 اردیبهشت ماه ساعت 9:00 صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویرتشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از 40 سال در بشرویهپیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از 40 سال شناسایی شد

وی با بیان اینکه هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده، گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی