Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:32:48 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ شهریور ایسنا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۹۹۶۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ شهریور ایسنا

ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم ها علیه ایران و واکنش های داخلی و خارجی به این ادعا از اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

آمریکا مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شد

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که با فعال‌سازی مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سیزده کشور عضو شورای امنیت با درخواست آمریکا مخالفت کرده‌اند، مایک پمپئو گفته است اگر سازمان ملل متحد نتواند تحریم‌ها را اجرا کند، این موضوع «پیامدهایی» خواهد داشت.

این اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

تلخ‌ترین روزهای آمریکا در حال رقم خوردن است/ به هر اقدامی از سوی آمریکا با جدیت پاسخ می‌دهیم

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اقدام احتمالی آمریکا برای بازرسی از کشتی ها و هواپیماهای ایرانی هم از خبرهای پربازدید بود.

سعید خطیب زاده در نشست مطبوعاتی خود گفت: هر نوع اقدامی که ناقض حاکمیت جمهوری اسلامی و قوانین و مقررات بین المللی باشد از سوی ایران با جدیت و بدون لحظه ای تردید پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایالات متحده روزهای تلخی را سپری می کند، گفت: این نتیجه سیاست های مخرب این کشور در طول سال ها در منطقه است. آمریکایی ها در حال حاضر جز بیان ادعاهای واهی حرف دیگری نمی توانند بزنند. 

اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت غیرقانونی، باطل و بی‌اثر است

خبر بعدی،  واکنش نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها بود که تاکید کرد: این ادعا هیچگونه مبنای حقوقی ندارد، باطل و بی‌اثر و کاملاً غیرقابل قبول است.

مجید تخت روانچی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، همچنین اعلام کرده که در واکنش به اقدام آمریکا، نه تنها هیچ یک از اعضای این شورا صلاحیت آن کشور برای فعال کردن روند بازگشت تحریم‌های گذشته را نپذیرفتند، بلکه از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، ۱۳ عضو این نهاد، اعتبار حقوقی و مقبولیت نامه آمریکا را قاطعانه رد کردند.

عدم حمایت گوترش از تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران

همچنین دبیرکل سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد اقدامی بر اساس ادعاهای آمریکا مبنی بر آغاز روند بازگردانی تحریم های بین المللی علیه ایران انجام نمی دهد.

آنتونیو گوترش تاکید کرد که نمی تواند اقدامی در زمینه اظهارات آمریکا مبنی بر این که تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده اند انجام دهد، چرا که «موجب ایجاد ابهام پیرامون این مسئله خواهد شد». 

ترامپ و بایدن فرقی ندارند/ کمیسیون امنیت اقدامات آمریکا را رصد و اقدام متقابل را پیگیری کند

محمدباقر قالیباف هم در نطق پیش از دستور با اشاره به شکست حقوقی آمریکا در شورای امنیت گفت: کمیسیون امنیت ملی حرکت های یکجانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین الملل نیز هست را رصد کند و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری کند و به صحن ارائه دهد.

رییس مجلس با بیان اینکه دشمنی آمریکا با این ملت ریشه دار است و اینکه ترامپ رییس جمهور شود یا بایدن هیچ تفاوتی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد، پس لازم است بر روی قوی تر شدن ملت ایران تمرکز کنیم، پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم قوی شدند و احساس کنند در زندگی خود تغییرات ملموس ایجاد شده است.

تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران همچنان ملغی هستند

واکنش فرانسه به این موضوع نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به رغم ادعای آمریکا مبنی بر بازرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با اعلام پایبندی تروئیکای اروپا به برجام، تاکید کرد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران همچنان ملغی شده محسوب می‌شود.

نیکولاس دو ریویِری نماینده فرانسه در سازمان ملل درباره حمایت تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) از برجام نوشت: تروئیکای اروپا هنوز به اجرای کامل برجام(توافق هسته ای) پایبند است. این تنها راه رو به جلو برای کنترل کردن برنامه هسته ای ایران است. 

عواقب هر اقدامی علیه ایران از سوی آمریکا یا دست‌نشانده‌های آن متوجه واشنگتن است

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان در همین رابطه نیز تاکید شده است  که چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.

نمایش موفقیت آمیز نبود

وزارت اموز خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای این ادعای آمریکا را صرفا اجرای یک نمایش دانست.

در این بیانیه تاکید شده است: آمریکا با گمانه زنی برای اجرای روند از سرگیری قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران که پس از انعقاد برجام در سال ۲۰۱۵ لغو شده بودند، جامعه جهانی را به سمت گمراهی می کشاند.

ادعای آمریکا درباره بازگردانی تحریم‌ها ایران غیرقانونی است

توییت نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره نیز از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

دمیتری پولیانسکی تاکید کرد که اقدامات اخیر دولت آمریکا علیه ایران و تلاش برای بازگرداندن تحریم ها «کارشکنی در قوانین بین المللی» است.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

واکنش نمایندگی ایران در اروپا به ادعای آمریکا برای بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران

آمریکا با یک انزوای بی‌سابقه روبرو شده است

تروئیکای اروپا به اجرای برجام پایبند هستند

آمریکا نمی‌تواند روند بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کند

اقدامات ترامپ نمایشی برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی است

مخالفت قاطع تروئیکای اروپایی با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران

ماشه آمریکایی‌ها با باروت خیس فعال شده است

قطعا ماشه بدون تیر خواهد بود

مجلس مقابل اقدام آمریکا کار انقلابی انجام دهد

نمایندگان به اقدام آمریکا پاسخ مناسبی می‌دهند

نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهمترین اخبار امروز مجلس مکانیسم بازگردانی تحریم ها فعال سازی مکانیسم ماشه آمريكا تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگرداندن تحریم ها بازگردانی تحریم ها بازگشت تحریم ها تروئیکای اروپا آمریکا مبنی سازمان ملل ادعای آمریکا اقدام آمریکا شورای امنیت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست